• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

electrische turbo ??????

tis al enkele keren voorbij gekomen op het forum.werk niet:vertag die pk s zijn te verwaarlozen. vermogen krijg je pas bij een turbo op compressor [samengeperste lucht]

zo,n fhon kan nooit het de gevraagde hoeveelheid lucht opbrengen en dan nog zou je er en opbouwen die het wel kon dan vraagt hij weer zo veel stroom dat je dynamo er weer zwaarder van gaat draaien dus dat kost weer pk s,en met de bladblazer zat die op de dynamo aangesloten of op het net;)denk als je die via een omvormer 220/12v aansluit je het gewenste vermogenwinst wel gedag kunt zwaaien.

hmmm ik denk dat ik gewoon een groter blok er in hang gaat sneller ander chip en nokkenas enz ben ik bijna net zo veel; kwijt 500 euro tering kan i net zo goed met andere zooi zelf gaan hobbyien kort om klote zooi:hmmz

origineel gepost door Fearless

Check die filmpjes van de bladblazer op de luchtinlaat maar....

Je ziet een auto op een testbank....

1e run ....gewoon origineel.

2e run .....extra lucht erbij dmv een bladblazer :D

3e run.......bladblazer...waar ook nog eens lachas door heen werd gespoten....

En de grafieken logen er niet om.

zou ik net zeggen die civic met die bladblazer er op hillaries

maar inderedaad de stats logen er niet om:P

origineel gepost door city77

als jij hier een ding aanhangt wat dus 6000+ liter per minuut kan pompen dan ben je er al.

maar nu mag jij eens vertellen waarom dit niet kan werken :vertag:vertag

Nou, eh.... 6000 liter per minuut, ik denk dat mijn 1600 watt stofzuiger dat niet haalt.

Heel kort, het werkt niet omdat de meeste auto's niet de elektrische stroom kunnen leveren voor een luchtpomp die 6 kuub per minuut doet.

origineel gepost door a3corsa

als jij hier een ding aanhangt wat dus 6000+ liter per minuut kan pompen dan ben je er al.

Nou, eh.... 6000 liter per minuut, ik denk dat mijn 1600 watt stofzuiger dat niet haalt.

Heel kort, het werkt niet omdat de meeste auto's niet de elektrische stroom kunnen leveren voor een luchtpomp die 6 kuub per minuut doet.

Lijkt mij idd niet dat je stofzuiger dat kan.. Die zuigt, die blaast niet? :jerry

tis al enkele keren voorbij gekomen op het forum.werk niet:vertag die pk s zijn te verwaarlozen. vermogen krijg je pas bij een turbo op compressor [samengeperste lucht]

zo,n fhon kan nooit het de gevraagde hoeveelheid lucht opbrengen en dan nog zou je er en opbouwen die het wel kon dan vraagt hij weer zo veel stroom dat je dynamo er weer zwaarder van gaat draaien dus dat kost weer pk s,en met de bladblazer zat die op de dynamo aangesloten of op het net;)denk als je die via een omvormer 220/12v aansluit je het gewenste vermogenwinst wel gedag kunt zwaaien.

origineel gepost door a3corsa

Lijkt mij idd niet dat je stofzuiger dat kan.. Die zuigt, die blaast niet? :jerry

Terug
Naar boven