• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Electronische kofferbakdeksel?

Heb de auto met electronische kofferbak inmiddels in mijn bezit en heb nu de volgende vraag:

In het voorportier aan de bestuurderszijde zit een knop met een logo "achterklep openen". Als ik hier op druk hoor ik een korte piep, echter de kofferbak opent zich niet :hmmz

Doe ik iets verkeerd? Openen en sluiten met de afstandsbediening werkt prima!

STiGGEL

Dat ga ik eind van de middag proberen, aangezien ik nu op kantoor zit...

Maar is dat dé oplossing of een mogelijke oplossing?

Handrem gebruik ik namelijk weinig normaal gesproken... :???:

GrtN!

STiGGEL

@yzf1kr wrote:Zet hem eens op de handrem, en sleutel in contact.

Ik heb een elektronische kofferbakdeksel en deze heeft er alleen moeite mee als het buiten erg heet is ( 40graden op vakantie! ) , dan geeft ie nog als eens storingen.

Deze verdwijnen weer als de temperatuur normaal wordt.

Verder werkt ie gewoon zoals het hoort.

Mvg,

Martijn

Heb de auto met electronische kofferbak inmiddels in mijn bezit en heb nu de volgende vraag:

In het voorportier aan de bestuurderszijde zit een knop met een logo "achterklep openen". Als ik hier op druk hoor ik een korte piep, echter de kofferbak opent zich niet :hmmz

Doe ik iets verkeerd? Openen en sluiten met de afstandsbediening werkt prima!

STiGGEL

Ik heb een elektronische kofferbakdeksel en deze heeft er alleen moeite mee als het buiten erg heet is ( 40graden op vakantie! ) , dan geeft ie nog als eens storingen.

Deze verdwijnen weer als de temperatuur normaal wordt.

Verder werkt ie gewoon zoals het hoort.

Mvg,

Martijn

Kan er nog iemand iets zeggen over kosten bij reparatie/vervangen van de motor?

Ga vanmiddag namelijk al kijken bij die Vec. station uit 2009

@kimmiej666 wrote:@Juffer1 wrote:Ik ben ook wel benieuwd naar meer informatie hierover.

Zit er dan ook aparte dempers in of drijft die motor een soort band of rail aan ?

Naast de demper lopen in de demperhoes metaalkabel, die trekken de demper in enzo.

Als motor kapot gaat issie niet makkelijk handmatig dicht te doen,

Motortje trekt namelijk op het eind je klep goed dicht.

Je ziet hem sluiten en dan ineens trekt ie de klep nog 1 cm in.

En als je motor kapot is... Hoe wil je hem dan weer openen? Vraag me af of ie dan nog wel doet om hem elektonisch uit het slot te gooien. :hmmz

Heb gelukkig geen probleem met de motor, enkel de koppen van de gasverr, waardoor bij mij zo nu en dan de demper eraf dondert.

Kan er nog iemand iets zeggen over kosten bij reparatie/vervangen van de motor?

Ga vanmiddag namelijk al kijken bij die Vec. station uit 2009

@kimmiej666 wrote:@Juffer1 wrote:Ik ben ook wel benieuwd naar meer informatie hierover.

Zit er dan ook aparte dempers in of drijft die motor een soort band of rail aan ?

Naast de demper lopen in de demperhoes metaalkabel, die trekken de demper in enzo.

@Juffer1 wrote:Ik ben ook wel benieuwd naar meer informatie hierover.

Als motor kapot gaat issie niet makkelijk handmatig dicht te doen,

Motortje trekt namelijk op het eind je klep goed dicht.

Je ziet hem sluiten en dan ineens trekt ie de klep nog 1 cm in.

En als je motor kapot is... Hoe wil je hem dan weer openen? Vraag me af of ie dan nog wel doet om hem elektonisch uit het slot te gooien. :hmmz

Heb gelukkig geen probleem met de motor, enkel de koppen van de gasverr, waardoor bij mij zo nu en dan de demper eraf dondert.

De dempers zijn de motoren Arjan !

Op www,vectra-c.com vind je een heel topic hier over van 'Kenp', dat is een forumlid uit Noorwegen ! Die heeft hem op zijn vec gezet.

Staat een hoop info bij !

@Juffer1 wrote:Ik ben ook wel benieuwd naar meer informatie hierover.

Ik ben ook wel benieuwd naar meer informatie hierover.

De dempers zijn de motoren Arjan !

Op www,vectra-c.com vind je een heel topic hier over van 'Kenp', dat is een forumlid uit Noorwegen ! Die heeft hem op zijn vec gezet.

Staat een hoop info bij !

Wat kost zo'n motor ongeveer?

Ik blijf het een leuke optie vinden en mocht ik reparatie ooit te duur vinden, dan kan ik 'm altijd nog handmatig bedienen... toch?!

@Nick-GSI wrote:je kan hem idd open en dicht laten gaan met de AB. Let wel op die motoren gaan redelijk vaak stuk, hij gaat dan een kwart dicht en blijft dan hangen ( je kan hem wel met de hand dichtdrukken )en die zijn niet goed koop.

Ik ben ook wel benieuwd naar meer informatie hierover.

je kan hem idd open en dicht laten gaan met de AB. Let wel op die motoren gaan redelijk vaak stuk, hij gaat dan een kwart dicht en blijft dan hangen ( je kan hem wel met de hand dichtdrukken )en die zijn niet goed koop.

Wat kost zo'n motor ongeveer?

Ik blijf het een leuke optie vinden en mocht ik reparatie ooit te duur vinden, dan kan ik 'm altijd nog handmatig bedienen... toch?!

@Nick-GSI wrote:je kan hem idd open en dicht laten gaan met de AB. Let wel op die motoren gaan redelijk vaak stuk, hij gaat dan een kwart dicht en blijft dan hangen ( je kan hem wel met de hand dichtdrukken )en die zijn niet goed koop.

Terug
Naar boven