• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

elektra frontera A

hoi allemaal ik heet Rudi woon in Noorwegen en ben nieuw hier, ik rijd een frontera 2.3 tdr met 340.000 km van 1993 als eerste allemaal een goed nieuwjaar.

Nu heb ik een vraag over de elektrik van deze auto, gisteren stopte mijn ruitenwissers er mee.

Nu heb ik de zekering nr 6 binnenin de auto gewisseld en deze sprong er gelijk weer uit zonder dat ik de wissers aanzette, nu heb ik de steker van de wissermotor er af gehaald en het relais eruit en nog springt de zekering eruit. Kabelboom gecontroleerd niks gevonden. Nu als ik de zekering er in zet hoor ik achter het zekering kastje een relais klikken kan iemand mij vertellen wat er nog meer op deze zekering zit aangesloten. Of kan iemand mij aan een elektrisch schema helpen.

Groetjes Rudi

Terug
Naar boven