• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Elektrische handrem

Ik kom van een VW passat, en die elektronische handrem maakte veel meer lawaai. Deze is een zoemend geluid, niet storend.

Bij Opel kan men wel nog iets leren over het auto hold systeem van VW. Werkt 1000 keer beter dan de hill assist op de Opel.

Bij mij een normaal in en uitschakel geluid.

Hoe doen jullie dat: wegrijden op de handrem? of eerst met de voet en knop de handrem eraf halen.

Volgens het boekje mag er vanuit de handrem wegrijden, maar ik vraag me af of dit op de langere duur wel zo goed is voor het systeem.

Gebruik het weg rijden op de rem zo weinig mogelijk, omdat net zoals in het boekje vermeld staat dat veel vuldig wegrijden met de rem erop, de slijtage op de bewegende onderdelen hoog is.

Dus meestal eerst effe de rem aantikken en hem eraf halen.

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit weg gereden met de handrem ingeschakeld. Ook gaat die zelf er niet van af :[ Ook als ik weg rij met de handrem erop dan pushed die naar voren en gebeurd er vrijwel niks.

Heb een 2009 model

Augustus verloopt de garantie op m'n Insignia, dus vorige week efkes de wagen binnengestoken bij de dealer waar ik'm gekocht heb:

Assepotje sluit niet meer af,

zetelverwarming bijrijder werkt niet meer,

rechtse blokkering afdekscherm bagageruimte stuk, (Sports Tourer)

klein olielek kulas (nokkenasborage?)

elektrische handrem kraakt bij het afzetten.(heb nog nooit weggereden met handrem op)

Daar ik zelf automecanieker ben heb ik met gemengde gevoelens de wagen afgegeven maar de tijd dat ik er in steek

kan ik niet aan andere projecten/klanten werken. En garantie is garantie...

Met de glimlach de auto teruggekregen, alles tiptop geregeld (enkel de handremmotor kost al 500 €)

Dus de Opel dealer Houttequiet te Beveren-Waas (België) krijgt van mij een dikke pluim!

Ik weet dat ze niet de goedkoopste zijn, maar de service is picco-bello.

Terug
Naar boven