• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

elektrische ramen achter inbouwen

Beste forum collega's

Heb nu een maandje een zafira a cng op zich niet slecht lekker goedkoop.

Ben bezig om achter elektrische ramen in te bouwen heb de volgende onderdelen

2 knopjes

2 kabelbomen

2 motor

Heb ze aangesloten maar het werkt niet ,zekering zit er in hij was niet voorbereid

Wie kan mij helpen

Mvgr

Hoe zit het met de bedrading in het bestuurdersportier, heb je daar nu ook een 4 voudige schakelaar met kinderslotje voor de achterramen in gezet?

Omdat deze schakelaar de bediening van de achterste ramen blokkeert heeft dit er misschien iets mee te maken.

Hoe zit het met de bedrading in het bestuurdersportier, heb je daar nu ook een 4 voudige schakelaar met kinderslotje voor de achterramen in gezet?

Omdat deze schakelaar de bediening van de achterste ramen blokkeert heeft dit er misschien iets mee te maken.

Ik had de schakelaar erin gezet maar wat jij zegt zou best kunnen ga ik ff langs de sloop en ga dan die kabel vervangen. Niet bij nagedacht

Bedankt

Ik had de schakelaar erin gezet maar wat jij zegt zou best kunnen ga ik ff langs de sloop en ga dan die kabel vervangen. Niet bij nagedacht

Bedankt

Mijn elektrische bediening linker achterkant doet het niet meer.

Ook niet met de bediening via de bestuurderskant.

Nu heb ik de deurbekleding proberen te verwijderen volgens een beschrijving van een duitse site, maar ik krijg de bekleding niet eraf.

Ik heb alle schroeven eruitgedraaid, maar als ik het goed heb moet ook nog de hendel om de deur te openen los of niet.

Het onderste gedeelte is los, maar ergens in het midden zit ie nog vast.

vectra2004 hoe heb jij de deurbekleding aan achterzijde verwijderd.

Mijn elektrische bediening linker achterkant doet het niet meer.

Ook niet met de bediening via de bestuurderskant.

Nu heb ik de deurbekleding proberen te verwijderen volgens een beschrijving van een duitse site, maar ik krijg de bekleding niet eraf.

Ik heb alle schroeven eruitgedraaid, maar als ik het goed heb moet ook nog de hendel om de deur te openen los of niet.

Het onderste gedeelte is los, maar ergens in het midden zit ie nog vast.

vectra2004 hoe heb jij de deurbekleding aan achterzijde verwijderd.

@bandido

3 onder

1 achter de luidspreker

1 achter de knopje (voor de ramen)

1 onder de handvat in het midden (weet niet hoe ik dat moet noemen de gedeelde waar je vastpakt als je de deursluit zit een rubbere rondje kun je eruit wippen en daar zit ook een schroef onder)

en dan langs de ruit zit een zwarte rubber/metalen lijn die er ook uit moet schroeven draaier (plat) onder wippen en hij zit los

en dan kun je hem los trekken

@bandido

3 onder

1 achter de luidspreker

1 achter de knopje (voor de ramen)

1 onder de handvat in het midden (weet niet hoe ik dat moet noemen de gedeelde waar je vastpakt als je de deursluit zit een rubbere rondje kun je eruit wippen en daar zit ook een schroef onder)

en dan langs de ruit zit een zwarte rubber/metalen lijn die er ook uit moet schroeven draaier (plat) onder wippen en hij zit los

en dan kun je hem los trekken

Terug
Naar boven