• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Elektrische spiegels Astra F

Donderdag wordt m'n afstandbedieningspul met klapsleutel gemonteerd dus zal dan meteen m'n deurpaneel eraf halen om te kijken of hij idd is voorbereid. Mocht dit het geval zijn, komen er elektrische en verwarmbare spiegels op. Zo niet, dan spuit ik de handbediende spiegels wel in kleur.

Ik heb gekeken bij de speaker, daar zit de stekker niet. Zal als het weer licht is de bekleding er eens afhalen, ik hoop dat 'ie daaronder verstopt zit. ;) En inderdaad, scherven brengen geluk :angel Ik ga er vanuit dat het geen voorbode is voor pech met de auto, haha. Dank je, komt vast goed! :D

Gisteravond m'n deurpaneel eraf gehad. En hij is helaas niet voorbereid op elektrische en verwarmbare spiegels.

Klapsleutels met afstandbediening werkt echter perfect! :D

Donderdag wordt m'n afstandbedieningspul met klapsleutel gemonteerd dus zal dan meteen m'n deurpaneel eraf halen om te kijken of hij idd is voorbereid. Mocht dit het geval zijn, komen er elektrische en verwarmbare spiegels op. Zo niet, dan spuit ik de handbediende spiegels wel in kleur.

[rquote=1850790&tid=141043&author=koenelsenaar][rquote=1849602&tid=141043&author=KadAstra-EF][rquote=1849592&tid=141043&author=koenelsenaar]Waar is dat knopje voor met dat lampje, rik?[/rquote]

Je bedoelt zeker dat gele lampje ?

Die brandt als de verwarming aan staat.

Als je het knopje rechts van dat gele lampje indrukt dan gaat dat lampje branden en weet je dat je spiegels worden verwarmd. En goed ook, ik heb mijn hand er wel eens tegenaan gehouden maar het wordt goed heet.

Let wel: dit staat los van de achteruitverwarming !!!!

Groet, Rik[/rquote]

Ik heb zo'n knopje niet, maar wel een lampje. Is alles dan automatisch?

[/rquote]

Dan werken ze inderdaad in combinatie met de achterruit verwarming , als je die aandoet gaat het lampje ook branden . Dit hebben de meeste latere modellen

Gisteravond m'n deurpaneel eraf gehad. En hij is helaas niet voorbereid op elektrische en verwarmbare spiegels.

Klapsleutels met afstandbediening werkt echter perfect! :D

[rquote=1853819&tid=141043&author=Alfred]Gisteravond m'n deurpaneel eraf gehad. En hij is helaas niet voorbereid op elektrische en verwarmbare spiegels.

Klapsleutels met afstandbediening werkt echter perfect! :D[/rquote]

dat is slecht en goed nieuws !

Success en veel plezier ermee.

rik

[rquote=1850790&tid=141043&author=koenelsenaar][rquote=1849602&tid=141043&author=KadAstra-EF][rquote=1849592&tid=141043&author=koenelsenaar]Waar is dat knopje voor met dat lampje, rik?[/rquote]

Je bedoelt zeker dat gele lampje ?

Die brandt als de verwarming aan staat.

Als je het knopje rechts van dat gele lampje indrukt dan gaat dat lampje branden en weet je dat je spiegels worden verwarmd. En goed ook, ik heb mijn hand er wel eens tegenaan gehouden maar het wordt goed heet.

Let wel: dit staat los van de achteruitverwarming !!!!

Groet, Rik[/rquote]

Ik heb zo'n knopje niet, maar wel een lampje. Is alles dan automatisch?

[/rquote]

Dan werken ze inderdaad in combinatie met de achterruit verwarming , als je die aandoet gaat het lampje ook branden . Dit hebben de meeste latere modellen

[rquote=1853819&tid=141043&author=Alfred]Gisteravond m'n deurpaneel eraf gehad. En hij is helaas niet voorbereid op elektrische en verwarmbare spiegels.[/rquote]

in de deur moet je ook niet kijken

je moet in het stekker deel kijken war in de auto zit

dus als je de deur los doet ziet je de doorvoer naar de auto zelf

dit is een stekker die je los draaien kunt

zie je nu in het deel wat vast zit in de auto allemaal contacten zitten, dan is de kans groot dat hij voorbereid is voor opties.

zoals cv, elektrische ramen en speigels

kabelboom in de deur moeten je dan gewoon vervangen voor 1 met alle opties

[rquote=1853819&tid=141043&author=Alfred]Gisteravond m'n deurpaneel eraf gehad. En hij is helaas niet voorbereid op elektrische en verwarmbare spiegels.

Klapsleutels met afstandbediening werkt echter perfect! :D[/rquote]

dat is slecht en goed nieuws !

Success en veel plezier ermee.

rik

[rquote=1854463&tid=141043&author=syl-astra][rquote=1853819&tid=141043&author=Alfred]Gisteravond m'n deurpaneel eraf gehad. En hij is helaas niet voorbereid op elektrische en verwarmbare spiegels.[/rquote]

zie je nu in het deel wat vast zit in de auto allemaal contacten zitten, dan is de kans groot dat hij voorbereid is voor opties.

kabelboom in de deur moeten je dan gewoon vervangen voor 1 met alle opties [/rquote]

Syl-astra bedoelt waarschijnlijk deze:

2rfzih2.jpg

In mijn geval zit er een ti-ripje omheen. maar die "schroef" kun je losdraaien en dan heb je de kabel los.

syl-astra heeft gelijk, kijk ook hier even. mischien hoef je alleen maar een kabelboom aan te schaffen.

Groet, Rik

[rquote=1853819&tid=141043&author=Alfred]Gisteravond m'n deurpaneel eraf gehad. En hij is helaas niet voorbereid op elektrische en verwarmbare spiegels.[/rquote]

kabelboom in de deur moeten je dan gewoon vervangen voor 1 met alle opties

juist dat bedoel ik:P

heb je daar maar 2 draden in zitten dan heb je geen opties

maar dan zou je zelfs nog de missende kabelboom kunnen toevoegen in de auto

alleen heb je dan een donor auto nodig waar je de kabelboom uit haald en overzet in je eigen auto

ik heb het zelf ook gedaan omdat ik geen cv had en ook geen elektrische ramen

kabelboom zit er dan zo uit :angel

dit moet dan allemaal weer in de auto

het is even werk maar dan heb je wel alle opties

zelfs stoelverwarming zat in deze kabelboom

[rquote=1854463&tid=141043&author=syl-astra][rquote=1853819&tid=141043&author=Alfred]Gisteravond m'n deurpaneel eraf gehad. En hij is helaas niet voorbereid op elektrische en verwarmbare spiegels.[/rquote]

kabelboom in de deur moeten je dan gewoon vervangen voor 1 met alle opties [/rquote]

Syl-astra bedoelt waarschijnlijk deze:

2rfzih2.jpg

In mijn geval zit er een ti-ripje omheen. maar die "schroef" kun je losdraaien en dan heb je de kabel los.

syl-astra heeft gelijk, kijk ook hier even. mischien hoef je alleen maar een kabelboom aan te schaffen.

Groet, Rik

Net gekeken in de stekker in de deur, daar zat niets. Ook achter de zekeringkast zat niets. Dus hij is er helaas echt niet op voorbereid. Volgende auto moet 't WEL hebben. :P

juist dat bedoel ik:P

heb je daar maar 2 draden in zitten dan heb je geen opties

maar dan zou je zelfs nog de missende kabelboom kunnen toevoegen in de auto

alleen heb je dan een donor auto nodig waar je de kabelboom uit haald en overzet in je eigen auto

ik heb het zelf ook gedaan omdat ik geen cv had en ook geen elektrische ramen

kabelboom zit er dan zo uit :angel

dit moet dan allemaal weer in de auto

het is even werk maar dan heb je wel alle opties

zelfs stoelverwarming zat in deze kabelboom

Net gekeken in de stekker in de deur, daar zat niets. Ook achter de zekeringkast zat niets. Dus hij is er helaas echt niet op voorbereid. Volgende auto moet 't WEL hebben. :P

Terug
Naar boven