• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Elektronica ruiten.

kwuyts

Post vaak
Hallo iedereen!

Zoals ik al verteld heb bezit ik een Astra Coupe Bertone van 2004.

Bij deze modellen kan je dus dmv de sleutel in het deurslot naar rechts te houden

de ramen laten sluiten.

Nu heb ik denk ik een probleem met mijn elektronica van de ruit aan bestuurderszijde.

Als ik van binnenuit de ruiten wil sluiten druk ik 1x op beide knopjes.

De ruit aan passagierszijde blijft automatisch omhoog gaan tot ze gesloten is,

maar de ruit aan bestuurderszijde niet. Daar moet ik op het knopje blijven drukken

tot de ruit volledig gesloten is.

Hetzelfde verhaal bij de optie om de ruiten te sluiten door de sleutel in

het deurslot naar rechts te houden.

Hierbij sluit de ruit aan passagierszijde automatisch, maar de ruit aan bestuurderszijde

blijft gewoon omlaag.

Niet dat dit mij heel erg stoort, maar het is toch een klein foutje dat ik graag verholpen zou zien.

Iemand hier ervaring mee?

Groetjes.

werkt ook niet als het raam niet automatisch gaat met de knoppen...

denk toch dat als het niet werkt, je het in het motortje moet zoeken of in het bimetaaltje dat dit schakeld...

Willem

werkt ook niet als het raam niet automatisch gaat met de knoppen...

denk toch dat als het niet werkt, je het in het motortje moet zoeken of in het bimetaaltje dat dit schakeld...

Willem

Hey!

Ik heb de procedure van Wim-v6 doorlopen, maar dit schijnt niet te werken.

Het accu loskoppelen heb ik nog niet geprobeerd, waar moet ik allemaal aan denken als ik dit doe?

M.a.w, wat moet ik daarna allemaal terug instellen? De radio zoiso maar daar heb ik een code +

handleiding van. Verder is het gewoon een standaard coupe.

Groetjes!

Hey!

Ik heb de procedure van Wim-v6 doorlopen, maar dit schijnt niet te werken.

Het accu loskoppelen heb ik nog niet geprobeerd, waar moet ik allemaal aan denken als ik dit doe?

M.a.w, wat moet ik daarna allemaal terug instellen? De radio zoiso maar daar heb ik een code +

handleiding van. Verder is het gewoon een standaard coupe.

Groetjes!

Oke, dat ga ik doen als ik even tijd heb.

Zoiets doe ik namelijk niet graag vlug-vlug :thumb

Bedankt! En ik laat nog weten of het opgelost is.

Edit: nu ik eraan denk, ik heb van de garage voor verkoop nog een nieuwe batterij gekregen.

Dus zal de oude batterij los zijn gekoppeld, misschien dat ze de ramen hierbij gewoon

niet fatsoenlijk hebben ingeleerd :D . We zullen zien..

Groetjes!

Oke, dat ga ik doen als ik even tijd heb.

Zoiets doe ik namelijk niet graag vlug-vlug :thumb

Bedankt! En ik laat nog weten of het opgelost is.

Edit: nu ik eraan denk, ik heb van de garage voor verkoop nog een nieuwe batterij gekregen.

Dus zal de oude batterij los zijn gekoppeld, misschien dat ze de ramen hierbij gewoon

niet fatsoenlijk hebben ingeleerd :D . We zullen zien..

Groetjes!

In de auto gaan zitten

- contact aan

- ruit knop sluiten indrukken met volledig gesloten raam, en minimaal 4 seconden ingedrukt houden.

- ruit knop openen insdrukken tot raam volledig naar beneden is, en dan nog minimaal 4 seconde ingedrukt houden, dan moet het weer werken...

Resetten heet dat..

Willem

In de auto gaan zitten

- contact aan

- ruit knop sluiten indrukken met volledig gesloten raam, en minimaal 4 seconden ingedrukt houden.

- ruit knop openen insdrukken tot raam volledig naar beneden is, en dan nog minimaal 4 seconde ingedrukt houden, dan moet het weer werken...

Resetten heet dat..

Willem

En als dat niet werkt, moet je de accu even losgooien en dan het bovenstaande herhalen. Dan leer je de ramen compleet nieuw in en dan gaat het zeker werken.

En als dat niet werkt, moet je de accu even losgooien en dan het bovenstaande herhalen. Dan leer je de ramen compleet nieuw in en dan gaat het zeker werken.

Gewoon even de minpool lostrekken, paar tellen wachten en weer aansluiten. Heel simpel.

De radio moet je dan opnieuw instellen, net als de boordcomputer. Daarnaast je ramen dus opnieuw inleren.

Gewoon even de minpool lostrekken, paar tellen wachten en weer aansluiten. Heel simpel.

De radio moet je dan opnieuw instellen, net als de boordcomputer. Daarnaast je ramen dus opnieuw inleren.

Ik ben zelf vandaag flink met de motor bezig geweest, heb de accu daarvoor ook ontkoppeld.

Accu ontkoppelen ramen opnieuw inleren is binnen de minuut gebeurd....

Ik ben zelf vandaag flink met de motor bezig geweest, heb de accu daarvoor ook ontkoppeld.

Accu ontkoppelen ramen opnieuw inleren is binnen de minuut gebeurd....

dit probleem heb ik dus ook!

alleen heb ik dat probleem bij de bijrijderskant.

ik heb dit ook al vaak geprobeerd maar zonder succes!

en ik irriteer me er echt aan.

dit probleem heb ik dus ook!

alleen heb ik dat probleem bij de bijrijderskant.

ik heb dit ook al vaak geprobeerd maar zonder succes!

en ik irriteer me er echt aan.

Bij mij sluiten ze sowieso niet automatisch. Wel naar beneden als ik de knop wat langer inhoud, maar naar boven stoppen ze direct zodra ik loslaat.

Bij mij sluiten ze sowieso niet automatisch. Wel naar beneden als ik de knop wat langer inhoud, maar naar boven stoppen ze direct zodra ik loslaat.

Ik heb nu ook de batterij losgekoppeld, de ramen opnieuw ingeleerd maar het probleem blijft nog altijd..

Naar beneden gaan beide ruiten automatisch, maar omhoog blijft aan bestuurderszijde een probleem..

Groetjes.

Terug
Naar boven