• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

elektronisch gaspedaal z18xe

Hi,

Ik vroeg me af of dit "probleempje" bij jullie ook bekend is.

Mijn Z motor (elektronisch gasklep/pedaal dus) heeft (vnl als die nog niet op temperatuur is) last van een dip als ik gas wil geven. Dit is misschien een 0.5 seconde maar wel goed merkbaar. Dus niet ff een schokje maar echt een dip.

Ik heb eerst dit forum doorgezocht en schijnbaar is dit niet echt hinderlijk want ik heb niks kunnen vinden.

Op Engelstalige forums heb ik 2 dingen gevonden:

1. Schijnbaar wordt er bij de elektronisch gasklep systemen standaard een vertraging ingebouwd (af fabriek vanwege veiligheidsredenen). Als dat zo is kan dat er uitgehaald worden?

2. Nadat de accu ontkoppeld is moet de gasklephuis opnieuw ingeleerd worden (een "chicken dance" procedure gevonden op VAG forum maar weet niet of dit ook voor Opel geldt). Mijn accu is nl wel gewisseld dus daar kan t aan liggen.

Klinkt dat bekend of ben ik iets aan t verzinnen...

Terug
Naar boven