• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Embleem kofferklep corsa B

Wesley12111991

Post weinig
Hallo,

van mij embleem op de kofferklep van mij corsa b is de lak losgelaten, nu heb ik voor tijdelijk even met benzinestift de rest bijgetekend maaar ik ben eigenlijk opzoek naar een nieuw embleem, weet iemand waar ik deze kan halen, of heeft iemand misschien nog zo n embleem liggen??

is zoiets makkelijk te vervangen?

gr wesley

Uploaded with ImageShack.us

Corsa B's hebben 2 soorten achtersloten, voor en na de facelift. Die van jou is van voor de facelift en daar is het logo wat verzonken, daar past die van jasper niet netjes op helaas. Makkelijkste en goedkoopste is even langs de sloop gaan. Kan je er eventueel ook een van na de facelift erop zetten, wat moderner.

Vervangen is niet moeilijk, even de binnenbekleding van je kofferbak loshalen en 3 moertjes los maken en dan haal je het slot er zo af. Cilinder blijft dan zitten.

@ jasper, toch bedankt voor je moeite!

@ joop bedankt voor je snelle reactie, ik zat ook te denken om even langs te velgenboer te gaan en daar een sticker te hale voor het hart van een velg van opel en die er over plakken, misschien ook een idee ?

Dat is inderdaad ook een optie, zit gewoon geplakt oude logo dus als je iets met dezelfde diameter hebt ben je klaar.

Ben een keer voor hetzelfde logo naaar de sloop geweest: zijn op de sloop net zo populair als een ster :jerry : Geen fatsoenlijke te vinden, maareh misschien de dealer als je er het geld voor over hebt.

@ carpento

ik zoek toch een iets nettere, anders schiet ik er niks mee op, ik denk dat ik toch even naar de sloop ga en kijk voor zo eentje van na de facelift!

Maar toch bedankt,

trouwens iemand enig idee hoe je da stoffen kap achter je kofferklep er af krijgt??

ik zie alleen plastic dopjes zitten en krijg ze er erg lastig af

Klopt, inderdaad die plastic dopjes loshalen. Ik heb het toen gedaan door een schroevendraaier voorzichtig dus de bekleding en de kofferklep te zetten, zodat je de plastic dopjes los wrikt. Deze dopjes hebben een soort van weerhaakjes, dus gaan inderdaad lastig los ;)

Vervolgens heb je rechts en links nog twee kleine plastic beugeltjes waar de touwtjes van je hoedenplank in komen. Deze beugeltjes zitten elk vast met een torx-boutje.

2 torxboutjes loshalen en de dopjes voorzichtig loshalen met het stoffen scherm door er aan te trekken.

Terug
Naar boven