• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

embleemloze grill met chromé rand

Slurpy

Post weleens wat
Heeft er iemand toevallig een foto van zijn/haar omega B2 met een embleemloze grill met chromen rand ??

Ik neem aan dat het om een B2 gaat? :)

HPIM6878.JPG

Foto%20059kopie.jpg

Dank U wel heren. :)

Ik zie dat ze bij GM tuningparts er één zonder en één met chromen rand verkopen.

Daarom wou ik het eens effe zien.

ik denk dat een grill met rand toch nog wat meer "standing" heeft als één zonder.

Wat mij wel een beetje irriteert is dat de rubberen randjes eigenlijk te kort zijn!

Dat is bij de originele opel grill , maar ook bij de vauxhall.

Nu zie ik dat dat bij die Irmscher ook al korte rubberen beschermrandjes zitten.

Ik vind dat echt niet mooi.

Volgende is gebaseerd op mijn ervaring:

Het rubber wordt met een te goedkope tape op zijn plek gehouden.

Door de jaren heen komt het rubber van de tape los, doordat de hoeken constant onder spanning staan.

Ik heb dit opgelost door de grill er weer uit te halen.

Eerst het rubber strak in de éne hoek geplakt, toen die opgedroogt was, het rubber in de andere hoek vast geplakt, en toen dit weer klaar was het in het midden vast gelijmt.

Dit alles heb ik gedaan met goeie seconde lijm, en dit gaat nu denk ik een goed half jaar goed.

Terug
Naar boven