• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

er is een lampje in me dashboard kapot?

ik ga het proberen!!!! hoop dat het lukt ander weer ik het ook niet meer dan maar heel nieuw huis helaas.

Je kan ook naar de sloop gaan en een Astra F een kabeltje wegnemen.

Das taai metaal hoor !

Of een "gamma" dat heeft, geen idee.

Rik :D

jazeker, dat is een kabeltje die achter de draaiknoppen zit.

heb ik eens bij de sloop weggenomen en heb er een haakje van gemaakt (wil ook moeilijk buigen)

en ik moet zeggen:

je gebruikt hem toch wel hoor. altijd makkelijk zon dingetje :)

Ik heb hier een foto van mn haakje die ik gebruik om oa die knop los te krijgen.

DSC03339.jpg

Aan de zijkant erin steken, kwart slag draaien en VOORZICHTIG naar je toe halen.

Ook moet de knop op "lucht van buitenuit aanzuigen" staan.

het is zoals je op die foto kan zien wat voor haakje heb je gebruikt? misschien ben ik wel van plan om het te proberen?

Als het hetzelfde systeem is als bij een Astra F dan kun je met een haakje achter de knop komen, dan voorzichtig het haakje naar je toe halen en dan zou de knop mee moeten komen.

Als ie dan eraf is moet je het lampje kunnen zien zitten.

ja moet van astra g zijn. is alleen dat kleine lampje dat je ziet dat het aan is dat is namelijk kapot ahahaha

is goed rik alvast bedankt ander koop ik heel zon element alleen maar voor het lampje beetje gek voor woorden:P

Nou..... je moet ook nog je stuurkapjes los maken.

Stuur half naar links draaien zie je schroefje zitten, geld ook als je stuur half naar rechts draait.

Kapje verwijderen.

Dan onderkapje zit met 3 schroeven vast.

Volgens tellerkap verwijderen, 2 schroevenboven in.

en 2 schroeven vind je als waren achter de knipperschakelaar en achter de ruitenschakelaar.

Excuses dat ik het niet heb eerder vermeld. :thumb

kun je bij elke auto onderdelen boer wel halen.

maar als je naar de sloop gaat voor zo haakje, dan kun je daar net zo goed gelijk ff proberen als je dat deel los kunt krijgen en daar een stuk of wwat lampjes je zak in laten vallen ;)

zal vast een goeie tussen zitten.

Terug
Naar boven