• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

er is nog hoop

zoow lang geleden dat ik hier geweest ben,, maar goed

11 maart word ik 18 en 13 maart krijg ik mn tussetijdse toets, om al vrij stellingen te verdienen met parkeren enzo.

als ik dat gehaald heb hoef ik alleen nog maar een rondje te scheuren:)

dus als het allemaal mee zit kan ik 15 maart afrijden en dan die aankomende maandag met de waggel scheuren :D

ken nie wachten haha

groet ricky

Hey man, Success man !!

Mijn stiefzoon heeft de TTT goed doorstaan en gaat nu richting examen.

LET OP: als je afrijd en je zakt :cry dan vervalt ook weer die vrijstelling.

Dan moet je weer alles opnieuw doen !

Rik :)

succes met je ttt, ik had mijn vrijstelling gehaald maar de rest ging bagger...was veelste zenuwachtig maar dat is nergens goed voor. Meestal worden je bijzondere verrichtingen niet heel moeilijk gemaakt...moest in een 30km zone straatje keren en moest bij de AH XL parkeren...was bijna niks te doen...ik rij heb zo recht een parkeervak in...zegt hij "zet je heb altijd zo ver" en mij reactie"ik vind lopen niet erg" :jerry . Mogen ze niet fout rekenen want ik voldoe aan de opdracht alleen had ik hem veel dichter bij de winkel kunnen zetten.

Maar je moet niet zenuwachtig zijn...dat was mijn fout :???:

dankje voor het succes,, ken het wel gebruiken :jerry . @kadastra het is niet de bedoeling om te zakken:P maar idd die vrijstelling vervalt dan.

vind de brommer nu echt vervelend worden als ik weet dat het nog 45 dagen wachten is tot mn ttt hahahaXD

achja kom wel goed

groet ricky

heej

het is me opgevallend at als ik de auto stationairt laat draaien met kachel aan lampen aan enzo. dat heel heel soms het motorlampje gaat branden. als je de straat uitrijd is het lampje gelijk uit en brand dan ook niet meer... gebeurt pas na een kwartier stationair draaien .

geen probleem maar ben gewoon benieuwd:)

groetjes rickyy

@rickykadett wrote:heej

het is me opgevallend at als ik de auto stationairt laat draaien met kachel aan lampen aan enzo. dat heel heel soms het motorlampje gaat branden. als je de straat uitrijd is het lampje gelijk uit en brand dan ook niet meer... gebeurt pas na een kwartier stationair draaien .

geen probleem maar ben gewoon benieuwd:)

groetjes rickyy

Doordat zakt die ietjes in de toeren, en kwartier laten draaien is ook niet goed voor het blokje.

Nou, ik doe het lekker wel.

Met een koude motor zo wegrijden lijkt mij schadelijker dan effe laten opwarmen en dan wegrijden.

Als je een motor stationair laat opwarmen, doet hij er veel langer over om op bedrijfstemperatuur te komen. In de tijd dat hij nog niet op bedrijfstemperatuur is zal hij sneller slijten.

Ook vanwege de olie wat die niet over goed kan smeren.

Als je een motor stationair laat opwarmen, doet hij er veel langer over om op bedrijfstemperatuur te komen. In de tijd dat hij nog niet op bedrijfstemperatuur is zal hij sneller slijten.

Ook vanwege de olie wat die niet overal goed kan smeren.

Als ik de koude diesel start, wacht ik 20sec zoiets dan rustig heel rustig weg rijden en bij 1800tpm opschakelen.

Typ maar eens in onder google stationair warm draaien, heeeeel veel mensen laten hem 3a5min voor de deur pruttelen om het ijs weg te krijgen.

heel heel soms een keer een stotter met vochtig weer. waar zou dat probleem dan kunnen liggen?

ons pap zei dat je met vochtwerende spray over de bougiekabels heen kan spuiten en over de verdelerkap.

bougies zijn nieuw

of moet ik het ergens anders zoeken?

groet ricky

Als je de bougie's heb vervangen maar niet de bougiekabels dan KAN je die ook meevervangen.

Maar ik heb alles vervangen maar ik heb ook HEEL SOMS even een kleine stotter.

je moet je er niet druk om maken vind ik (maar das mijn mening)

klopt rik:)

maar heb net de verdelerkap er eens afgehaald en dat was nogal groen en occidatie enzoo. heb het opgeschuurd en in gespoten en , sinds gister geen last meer gehad,.

net een afspraak voor de apk wezen maken.. 28 maar nieuwe apk,.,,20 maart afrijden:D

@rickykadett wrote:klopt rik:)

maar heb net de verdelerkap er eens afgehaald en dat was nogal groen en occidatie enzoo. heb het opgeschuurd en in gespoten en , sinds gister geen last meer gehad,.

net een afspraak voor de apk wezen maken.. 28 maar nieuwe apk,.,,20 maart afrijden:D

Dan was dat je probleem!Zie je hoe nauwkeurig dat allemaal in z'n werk gaat?

Mijn Kadett gaat straks ook weer vreselijk even op 3 poten lopen,maar dat komt doordat ie wat lang stilstaat..

Succes met je afrijden (er gaat een wereld voor je open) en natuurlijk komt de Kadett door de keuring!

groetjes Marcel.

Terug
Naar boven