• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Erik's Rekords; update: Gele klaar, Carbagerunner bijgekocht

Hier dan de :kewlpics van onze carbagerunner:

20110926171249.jpg

20110926171430.jpg

20110926171332.jpg

20110926171510.jpg

Specs:

- geen motor en bak king:

- Autostyle kuipstoelen

- matte dieselkap

- 2.2 remmerij voor

- BBS velgjes

- getint glas achter

- een of ander klein sportstuurtje

- Sebring brulpijp

- Kapotte voorruit

- Verlaging voor en hulpveren achter

To do list:

- C20ne + R25 bak inbouwen

- Kuipstoelen eruit en andere erin

- voorruit vervangen

- APK erop

- tierlantijntjes erin, o.a. bakkie+antenne achterop.

En dan in juli 2012 ca. 3000 km door Europa touren!

hey leuk nog een gele in het land :D

ik heb er ook 1, en nog een witte 2 deurs.

zo te zien valt het werk aan de wagen wel mee.

het verlagen is best makelijk om te doen, je hebt dan de veerpoten van een e2 nodig. en dan zijn er nieuwe verlagingsveren te krijgen voor een e2 die je er dan zonder problemen onder kan plaatsen. ik heb ze tot nu toe alleen nog kunnen vinden van -40 die ik zelf ook onder m'n witte heb zitten, en het comfort is nog steeds het zelfde :).

veel plezier met je nieuwe ride.

grts

Geel houden, is een mooie kleur voor een Rekord E1 Ook helemaal van die tijd. Bijkomend voordeel...je hoeft de binnenkant niet te doen als je in dezelfde kleur blijft.

Super mooi interieurtje zit er nog in. Heeft zo te zien van binnen niks geleden.

Ook de bijwerkplekjes zullen inderdaad meevallen. Zeker als je auto van een ander kleurtje wil voorzien.

- Ander kleurtje (zijdeglans zwart ofzo, iets wat makkelijk bij te werken is zonder een spuiter)

Laat je de auto spuiten of ga je met de roller aan de slag ?

De motorswap lijkt me een goed plan. Ik heb van een vriend begrepen dat de 1.9n allesbehalve zuinig is.

doet me denken aan mijn e1 die ik ooit gehad heb

was een oranje met een 2.0S erin er stuur bekrachtiging

rijden super die krengen

veel plezier met je nieuwe aanwinst

hey leuk nog een gele in het land :D

ik heb er ook 1, en nog een witte 2 deurs.

zo te zien valt het werk aan de wagen wel mee.

het verlagen is best makelijk om te doen, je hebt dan de veerpoten van een e2 nodig. en dan zijn er nieuwe verlagingsveren te krijgen voor een e2 die je er dan zonder problemen onder kan plaatsen. ik heb ze tot nu toe alleen nog kunnen vinden van -40 die ik zelf ook onder m'n witte heb zitten, en het comfort is nog steeds het zelfde :).

veel plezier met je nieuwe ride.

grts

Vanmorgen ff het blok nagekeken. Oude olie/benzine eraf kwam wel 10 liter af!:wtf Verse olie erin.

Ook ff carberateur schoongemaakt. De electrische benzineafsluiter zat er los in. Ook allemaal gefikst.

Daarna. starten lopen!

Ook ff remmetjes bekeken, voor als nieuw! achter iets minder maar ook nog wel oke.

Ik zat te denken aan een roller, spuiten is veel mooier maar kost ook weer veel meer. Daarom zit ik ook te denken aan zijdeglans zwart want met de roller lukt het niet zo perfect om hem mooi glimmend te krijgen.

Zat te denken aan iets als:

kgrhqqokjwe0soobwmbnd6f.jpg

kgrhquokpye1qm4hinbnd6i.jpg

kgrhqqokose10hs9mffbnd6.jpg

Grappige foto :o:wors:D

Hahaha! was me niet eens opgevallen!!:P

Bij Ronnie geweest:D

Idd bij Ron gehaald. Had er ook nog een mooie Monza staan.

Super mooi interieurtje zit er nog in. Heeft zo te zien van binnen niks geleden.

Ook de bijwerkplekjes zullen inderdaad meevallen. Zeker als je auto van een ander kleurtje wil voorzien.

- Ander kleurtje (zijdeglans zwart ofzo, iets wat makkelijk bij te werken is zonder een spuiter)

De motorswap lijkt me een goed plan. Ik heb van een vriend begrepen dat de 1.9n allesbehalve zuinig is.

Vanmorgen ff het blok nagekeken. Oude olie/benzine eraf kwam wel 10 liter af!:wtf Verse olie erin.

Ook ff carberateur schoongemaakt. De electrische benzineafsluiter zat er los in. Ook allemaal gefikst.

Daarna. starten lopen!

Ook ff remmetjes bekeken, voor als nieuw! achter iets minder maar ook nog wel oke.

Ik zat te denken aan een roller, spuiten is veel mooier maar kost ook weer veel meer. Daarom zit ik ook te denken aan zijdeglans zwart want met de roller lukt het niet zo perfect om hem mooi glimmend te krijgen.

Zat te denken aan iets als:

kgrhqqokjwe0soobwmbnd6f.jpg

kgrhquokpye1qm4hinbnd6i.jpg

kgrhqqokose10hs9mffbnd6.jpg

Grappige foto :o:wors:D

Hahaha! was me niet eens opgevallen!!:P

Bij Ronnie geweest:D

Idd bij Ron gehaald. Had er ook nog een mooie Monza staan.

[rquote=1919153&tid=146861&author=Wiel]Super mooi interieurtje zit er nog in. Heeft zo te zien van binnen niks geleden.

[/rquote]

Ik rij met m'n 1.9n altijd 1 op 11, en in de zomer nog beter. dan is 1 op 13 mogelijk. Goede afstelling van de carb is wel noodzakelijk, maar het is een eenvoudig ding.

Ja de auto komt uit Losser, bij de bekende opel-familie vandaan.

Die c20ne heb ik liggen en die liep als een tit (om het zo maar te zeggen) Erg fijne motor en samen met die 5-bak komt dat het comfort wel ten goede.

En voor zover ik kan bekijken past zo'n motor ook nog redelijk goed.

Bakbevestiging is hetzelfde (Hardy-schrijf) hoop alleen dat de lengte een beetje uitkomt.

Genoeg ruime achter het blok om de ontsteking kwijt te kunnen.

Alleen een retour op de tank maken en de computer een plekje geven.

Ook lijkt me donkerbruin met witte vebrede velgen ook wel stoer:agent. En dan wel die chrome naafkapjes behouden voor originele looks. De rest van het chrome blijft uiteraard ook behouden.

Daarnaast moet er uiteindelijk ook nog een trekhaak achter komen voor het gemak!:P

Haha, maar dat zijn allemaal nog wilde gedachtes. Eerst het kenteken.....:sleeping

Terug
Naar boven