• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ervaring Chiptuning

Zelf zou ik het niet zonder testbank doen. De reden daarvan is dat bedrijven wel kunnen zeggen je hebt zoveel pk's en nm's erbij gekregen... waar je dus ook voor betaald, maar als in de praktijk maar bijv. de helft van de pk's en nm's erbij zijn gekomen betaal je dus teveel.

ik heb het zelf via een ipf van eds gedaan, dat is dan wel zonder rollerbank. Perfect is het dan niet meer ik denk dat het ook wel goed kan, EDS zou zijn naam niet zomaar te grabbel gooien met dit soort spullen.

ik heb het zelf via een ipf van eds gedaan, dat is dan wel zonder rollerbank. Perfect is het dan niet meer ik denk dat het ook wel goed kan, EDS zou zijn naam niet zomaar te grabbel gooien met dit soort spullen.

[rquote=1823273&tid=138614&author=Spacejam]ik heb het zelf via een ipf van eds gedaan, dat is dan wel zonder rollerbank. Perfect is het dan niet meer ik denk dat het ook wel goed kan, EDS zou zijn naam niet zomaar te grabbel gooien met dit soort spullen.[/rquote]

Heb je ook zo'n kastje erbij dat je zelf de software erop en eraf kan halen?

[rquote=1823273&tid=138614&author=Spacejam]ik heb het zelf via een ipf van eds gedaan, dat is dan wel zonder rollerbank. Perfect is het dan niet meer ik denk dat het ook wel goed kan, EDS zou zijn naam niet zomaar te grabbel gooien met dit soort spullen.[/rquote]

Heb je ook zo'n kastje erbij dat je zelf de software erop en eraf kan halen?

Vergeet niet dat het resultaat van tuning 100% afhankelijk is van de staat van je blok.

Heb je een lui blok. Dan moet je ook geen hele grote vermogenswinst verwachten.

Heb je een blok dat lekker los is, dan kan het je zelfs verrassen kwa vermogenswinst.

[rquote=1823423&tid=138614&author=Gamespel][rquote=1823273&tid=138614&author=Spacejam]ik heb het zelf via een ipf van eds gedaan, dat is dan wel zonder rollerbank. Perfect is het dan niet meer ik denk dat het ook wel goed kan, EDS zou zijn naam niet zomaar te grabbel gooien met dit soort spullen.[/rquote]

Heb je ook zo'n kastje erbij dat je zelf de software erop en eraf kan halen?[/rquote]

Er zit inderdaad zo'n kastje bij waarmee je verschillende maps kan uploaden in je auto. Ik heb nu de keuze uit:

120PK (origineel)

160pk

160pk sportknop uit/ 190pk sportknop aan

160pk sportknop uit/ 200pk sportknop aan

190PK

200pk

en dan nog overal de keuze om de egr klep aan of uit te zetten.

Vergeet niet dat het resultaat van tuning 100% afhankelijk is van de staat van je blok.

Heb je een lui blok. Dan moet je ook geen hele grote vermogenswinst verwachten.

Heb je een blok dat lekker los is, dan kan het je zelfs verrassen kwa vermogenswinst.

[rquote=1818656&tid=138614&author=HermanH]Hallo ,

Iemand heir ervaring met chippen bij één van de volgende bedrijven

*M tech (van de banner boven deze site)

*Tunex

*Ziptuning

Wil graag mijn Zafira B 1.9 cdti 120 pk een beetje opwaarderen en die reacties op al hun eigen sites vind ik niet reeél, staan vast geen negatieve reacties tussen op hun eigen site,vandaar hier mijn vraag.:wors[/rquote]

ziptuning tuned helemaal niks zelf, is gewoon een doorgeefluik die zlef verdient aan het aan de man brengen van klanten. wel grootse reklame, maar doet zelf niks.

spreek uit ervaring, ben eerder met ziptuning in kontact geweest, vervolgens moest ik op een totaal voor mij onbekende lokatie de tunig laten verzorgen waar ik overigens 3 keer voor terug gemoeten heb om het enigszins binnen het normale te houden.

wat mij betreft NOOIT MEER

ze beloven zoveel en je krijgt zo weinig

[rquote=1823423&tid=138614&author=Gamespel][rquote=1823273&tid=138614&author=Spacejam]ik heb het zelf via een ipf van eds gedaan, dat is dan wel zonder rollerbank. Perfect is het dan niet meer ik denk dat het ook wel goed kan, EDS zou zijn naam niet zomaar te grabbel gooien met dit soort spullen.[/rquote]

Heb je ook zo'n kastje erbij dat je zelf de software erop en eraf kan halen?[/rquote]

Er zit inderdaad zo'n kastje bij waarmee je verschillende maps kan uploaden in je auto. Ik heb nu de keuze uit:

120PK (origineel)

160pk

160pk sportknop uit/ 190pk sportknop aan

160pk sportknop uit/ 200pk sportknop aan

190PK

200pk

en dan nog overal de keuze om de egr klep aan of uit te zetten.

[rquote=1818656&tid=138614&author=HermanH]Hallo ,

Iemand heir ervaring met chippen bij één van de volgende bedrijven

*M tech (van de banner boven deze site)

*Tunex

*Ziptuning

Wil graag mijn Zafira B 1.9 cdti 120 pk een beetje opwaarderen en die reacties op al hun eigen sites vind ik niet reeél, staan vast geen negatieve reacties tussen op hun eigen site,vandaar hier mijn vraag.:wors[/rquote]

ziptuning tuned helemaal niks zelf, is gewoon een doorgeefluik die zlef verdient aan het aan de man brengen van klanten. wel grootse reklame, maar doet zelf niks.

spreek uit ervaring, ben eerder met ziptuning in kontact geweest, vervolgens moest ik op een totaal voor mij onbekende lokatie de tunig laten verzorgen waar ik overigens 3 keer voor terug gemoeten heb om het enigszins binnen het normale te houden.

wat mij betreft NOOIT MEER

ze beloven zoveel en je krijgt zo weinig

[rquote=1818834&tid=138614&author=Laagvlieger]EDS is gewoon de beste.

En dan heb je ook de meeste winst.

Wij vroegen nog aan een van de monteurs van EDS: Waarom hebben de chippers in NL zo weinig vermogenswinst?

Zijn antwoord: "Das ist angst!"

:P[/rquote]

Ik heb een Vectra C laten chippen bij EDS en idd een enorme vermogenswinst, van 125pk naar 163pk. Hij ging echt als de brandweer.

Het heeft me alleen wel een koppeling en 2x een turbo gekost!!!

Ik heb ze daar 2x een mail over gestuurd maar daar hebben ze niet op gereageerd, helemaal niet! Pas na aandringen, bij de 3e mail, kreeg ik pas een reactie en die was nogal kortaf en negatief!

Kortom, ze halen het meeste vermogen eruit maar geven 'niet thuis' als er problemen zijn! Erg slechte service!

dat heb je bij iedere chipboer en daar wordt ook voor gewaarschuwd! Het is ook nooit verstandig om op de absolute max te gaan zitten.

[rquote=1818834&tid=138614&author=Laagvlieger]EDS is gewoon de beste.

En dan heb je ook de meeste winst.

Wij vroegen nog aan een van de monteurs van EDS: Waarom hebben de chippers in NL zo weinig vermogenswinst?

Zijn antwoord: "Das ist angst!"

:P[/rquote]

Ik heb een Vectra C laten chippen bij EDS en idd een enorme vermogenswinst, van 125pk naar 163pk. Hij ging echt als de brandweer.

Het heeft me alleen wel een koppeling en 2x een turbo gekost!!!

Ik heb ze daar 2x een mail over gestuurd maar daar hebben ze niet op gereageerd, helemaal niet! Pas na aandringen, bij de 3e mail, kreeg ik pas een reactie en die was nogal kortaf en negatief!

Kortom, ze halen het meeste vermogen eruit maar geven 'niet thuis' als er problemen zijn! Erg slechte service!

Probleem is dat ik ook aangegeven heb niet tot de max te willen gaan en toch krijg je dit!

Ik wil alleen even waarschuwen dat het ook anders kan uitpakken. Dan kun je zelf de keuze maken of je het risico wilt lopen. Hier op het forum kom je erg eenzijdige informatie hierover tegen, alleen maar positieve berichten.

Ik kan het (financieel) makkelijk hebben maar als je niet zo ruim in de slappe was zit kan het dus behoorlijk in de papieren lopen...

dat heb je bij iedere chipboer en daar wordt ook voor gewaarschuwd! Het is ook nooit verstandig om op de absolute max te gaan zitten.

Probleem is dat ik ook aangegeven heb niet tot de max te willen gaan en toch krijg je dit!

Ik wil alleen even waarschuwen dat het ook anders kan uitpakken. Dan kun je zelf de keuze maken of je het risico wilt lopen. Hier op het forum kom je erg eenzijdige informatie hierover tegen, alleen maar positieve berichten.

Ik kan het (financieel) makkelijk hebben maar als je niet zo ruim in de slappe was zit kan het dus behoorlijk in de papieren lopen...

Terug
Naar boven