• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ervaring Chiptuning

Ja... zo ken ik er ook wel eentje..

Als je je auto verlaagt en ook nog eens een spoiler kitje er omheen doet , dan heb je meer kans om alles te beschadigen als je over een drempel rijdt , dan dat je dat niet doet.

En kijk.. wat heeft deze hobby dan nog voor nut??

Owja... de vermogenswinst lijkt op papier niet alleen gigantisch, maar is ook gigantisch ( bij mij dan ). En dat merk je echt wel als je er mee rijdt. Maareh .. het gaat gewoon om de kick en het kunnen !!!

Overigens kan je motor en alle andere onderdelen het best aan hoor. In de fabriek zetten ze je auto op 90% van zijn kunnen. EDS maakt daar 98% van !! maar nogsteeds binnen de marge dus ! :angel

[rquote=1862975&tid=138614&author=ZafirB][rquote=1862703&tid=138614&author=Spacejam]en hoe vaak lees je dat de intercooler/vliegwiel etc kapot gaan bij een niet gechipte auto ==> net zo vaak.

Als je er gewoon normaal mee omgaat heeft het niets tot nauwelijks extra te lijden. [/rquote]

Mijn ervaring is en dat blijkt ook uit de praktijk dat gechipte auto's gemiddeld genomen meer defecten tonen.

En normaal mee omgaan..mensen laten hun auto chippen om net boven normaal rij plezier te hebben... Want je hebt '200' pk, je hebt bepaalde verwachtingen dus ga je over het algemeen anders rijden me alle gevolgen van dien.

Maar, als de mensen gelukkig van worden moeten ze gewoon blijven doen.[/rquote]

Zelf heb ik een z19dtj motor in mijn auto, dit is exact hetzelfde blok en versnellingsbak als de z19dth met 150PK(sterker nog, op de motor staat z19dth).

Ik heb hem nu nu gechipt tot 160pk, een vermogens toename van 33% terwijl hij maar 7% boven de limiet van de z19dth zit die door opel zelf is geleverd.

Het ligt er dus ook aan welk blok je heb en of ze er voor geschikt zijn.

[rquote=1862975&tid=138614&author=ZafirB][rquote=1862703&tid=138614&author=Spacejam]en hoe vaak lees je dat de intercooler/vliegwiel etc kapot gaan bij een niet gechipte auto ==> net zo vaak.

Als je er gewoon normaal mee omgaat heeft het niets tot nauwelijks extra te lijden. [/rquote]

Mijn ervaring is en dat blijkt ook uit de praktijk dat gechipte auto's gemiddeld genomen meer defecten tonen.

En normaal mee omgaan..mensen laten hun auto chippen om net boven normaal rij plezier te hebben... Want je hebt '200' pk, je hebt bepaalde verwachtingen dus ga je over het algemeen anders rijden me alle gevolgen van dien.

Maar, als de mensen gelukkig van worden moeten ze gewoon blijven doen.[/rquote]

Zelf heb ik een z19dtj motor in mijn auto, dit is exact hetzelfde blok en versnellingsbak als de z19dth met 150PK(sterker nog, op de motor staat z19dth).

Ik heb hem nu nu gechipt tot 160pk, een vermogens toename van 33% terwijl hij maar 7% boven de limiet van de z19dth zit die door opel zelf is geleverd.

Het ligt er dus ook aan welk blok je heb en of ze er voor geschikt zijn.

ik ben blij met mijn gechipte Zafira,

rijdt sneller,veel hogere top ( geen 10km), en zuiniger.

oh ja en geen extra kosten :P

ik ben blij met mijn gechipte Zafira,

rijdt sneller,veel hogere top ( geen 10km), en zuiniger.

oh ja en geen extra kosten :P

[rquote=1837380&tid=138614&author=hennyw]de software wordt uitgelezen en in bepaalde bereiken aangepast naar wens van de klant, ik dus.

hierna wordt de orginele software meegegeven met de klant, weer ik dus.

heb geen vermogen betaald en ben zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer tevreden, wat een ander ook zegt.

voordat ik mijn zafira heb laten chippen heb ik hier ook gevraagd waar.

en wat bij de ene top is wordt door de ander afgekraakt.

om nu zomaar in de ruimte te roepen dat iemand een oplichter is slaat nergens op. (icefreak)

iemand afrkraken mag, maar doe het wel onderbouwt.

als je zin hebt om een bak geld uit te geven om je auto op een testbank te laten chippen, ga je gang, maar zeg niet dat het niet anders kan.

ik heb het uit ervaring, topsnelheid is beduidend omhoog terwijl het verbruik, bij dezelfde snelheid is gedaald.

tot zover mijn relaas, heb verders geen zin in het verdedigen van bedrijven.

oh ja ik heb geen aandelen o.i.d. bij het bedrijf, ***, wat mijn auto heeft gechipt, ben gewoon supper tevreden.[/rquote]

Bedrijf *** welke is dat want ik heb ook wel oren naar een betere verdeling van het vermogen. Ik heb ook begrepen dat die 2.2. blokken erg geknepen zijn dus dan moet daar toch wel iets moois uit te halen zijn.

[rquote=1837380&tid=138614&author=hennyw]de software wordt uitgelezen en in bepaalde bereiken aangepast naar wens van de klant, ik dus.

heb geen vermogen betaald en ben zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer tevreden, wat een ander ook zegt.

om nu zomaar in de ruimte te roepen dat iemand een oplichter is slaat nergens op. (icefreak)

als je zin hebt om een bak geld uit te geven om je auto op een testbank te laten chippen, ga je gang, maar zeg niet dat het niet anders kan.

ik heb het uit ervaring, topsnelheid is beduidend omhoog terwijl het verbruik, bij dezelfde snelheid is gedaald.

oh ja ik heb geen aandelen o.i.d. bij het bedrijf, ***, wat mijn auto heeft gechipt, ben gewoon supper tevreden.[/rquote]

Bedrijf *** welke is dat want ik heb ook wel oren naar een betere verdeling van het vermogen. Ik heb ook begrepen dat die 2.2. blokken erg geknepen zijn dus dan moet daar toch wel iets moois uit te halen zijn.

[rquote=1876698&tid=138614&author=Gianni62][rquote=1837380&tid=138614&author=hennyw]de software wordt uitgelezen en in bepaalde bereiken aangepast naar wens van de klant, ik dus.

[/rquote]

Volgens mij is hij hier gebanned van het forum en staan er daarom sterretjes.

[rquote=1876698&tid=138614&author=Gianni62][rquote=1837380&tid=138614&author=hennyw]de software wordt uitgelezen en in bepaalde bereiken aangepast naar wens van de klant, ik dus.

[/rquote]

Volgens mij is hij hier gebanned van het forum en staan er daarom sterretjes.

Oh sorry ik wist niet dat men geen bedrijfsnamen mag noemen.

Ik ben alleen het Alfa forum gewend.

Maar als iets vertrouwd is en uitgeprobeert is dan hoef ik het wiel toch niet nog eens uit te vinden.

Maar deze persoon kan het toch in de prive posting zetten?

Oh sorry ik wist niet dat men geen bedrijfsnamen mag noemen.

Ik ben alleen het Alfa forum gewend.

Maar als iets vertrouwd is en uitgeprobeert is dan hoef ik het wiel toch niet nog eens uit te vinden.

Maar deze persoon kan het toch in de prive posting zetten?

[rquote=1877664&tid=138614&author=Gamespel]EDS heeft zijn werk weer goed gedaan.... geen Meriva B maar de Astra J van 180pk naar 360pk...

zoo.. van 180 naar 360 pk... hebben ze dubbele motor ingebouwd !

[rquote=1877664&tid=138614&author=Gamespel]EDS heeft zijn werk weer goed gedaan.... geen Meriva B maar de Astra J van 180pk naar 360pk...

zoo.. van 180 naar 360 pk... hebben ze dubbele motor ingebouwd !

Terug
Naar boven