• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ervaring met Hot Spark

Even een update vanaf deze kant, inmiddels al vele kilometers er op zitten en niks geen problemen gehad. Is dus een aanrader voor degene die een contactpuntenvervanger willen hebben!

Soort van, de elektrische ontsteking van een Corsa bijv maakt gebruik van een inductie stroompje wat naar een chip gaat. Die chip gooit op zijn beurt een knal naar de bobine. Deze vervangt gewoon letterlijk de contactpuntjes.

Kreeg ineens een melding van het plaatsen van een reactie, ik dacht huh? :P Maar ik vind het in ieder geval een aanrader! Ik heb echter al 1.5 jaar niet meer gereden met de C Kadett maar ben er toevallig gister weer mee begonnen. Ik weet niet of ie het nog doet maar zal het laten weten ;)

Poeh geen idee meer, volgens mij wel. Bedrijf zit gewoon in Nederland, dus zou met 1-2 dagen wel binnen moeten zijn.

Op verzoek van een lid van de kadett-b club heb ik vorige week een hotspark besteld, en deze was binnen 2 dagen in mijn brievenbus. levering was (en is) dus nog steeds goed!

Ralph (schrijver van de hierboven genoemde inbouw handleiding op de Holland Kadett B Club website)

Ik heb de Hot Spark al jaren op de C Kadett 1200 en de Manta A 20S zitten. En er zit nog de orginele weerstand draad tussen.

Het is een fabbeltje dat je een andere draad moet trekken vanaf je stuurslot.

De Hot Spark zit bij mij zo aangesloten; zwarte draad, waar eerst de groene zat, die eerst naar de puntjes ging, en de rode op de andere kant.

Ik moest m toen wel aardig stukje verdraaien toen ik de hotspark had gemonteerd, ik heb echter wel een streepje op de poelie staan dus wordt het een stukje makkelijker van ;)

Ik heb wel een kogeltje in het vliegwiel met een pijltje.

Heb daar ook al eens eerder een afstelling mee gedaan maar toen liep hij heel beroerd.

Toen maar op het gehoor even goed/fout gezet.

Ik zie wel even hoe het gaat met de Hot-spark

Hij is binnen!!

Dat ronde is gewoon plastic.

Er zitten ook twee kleine lipjes bij met gaatje, is dat nog nodig? oh ik zie het al, die zijn voor de aansluiting op de bobine.

Ik snap er de ballen niet van, maar zet hem er vanavond wel in met behulp van de uitdraai van http://www.kadett-b.nl/techniek/artikel002.php" onclick="window.open(this.href);return false;

En uiteraard hier bericht hoe en wat. :thumbup

Ik heb idd een ronde erop zitten. Normaal gesproken loopt er ook ergens een weerstandsdraad van ik meen de condensator naar de bobine, deze moet ook vervangen worden omdat er anders maar 9V naar de bobine gaat. Heb je de draadjes goed aangesloten? Kan me ook nog herinneren dat ik dat eerst had, dat ik geen vonk had. Toen had ik de draadjes verkeerd aangesloten. Ik kan het alleen niet meer zien, want heb het spul eraf liggen ivm restauratie.

En misschien een domme vraag, maar heb je de verdelervinger er wel weer op gezet? :P

De rotor bedoel je? ja die zit erop.

Bobine:

Zwarte draad uit kabelboom met schuifje naar bobine.

Groene draad met dopje op een pin gaat naar de condensator/verdeler die er nu af is.

Massa? gewoon op het chassis?

Nieuwe Hotspark twee draden:

Rood plus.

Zwart min.

Zwart op de schuifje van de bobine.

Rood op de groene/pin bobine.

Niets, en andersom ook niet.

hmmmm....eerst even een weekendje Zeeland en dan volgende week weer eens kieken.

Ik ga vanavond even voor je kijken, kan het nog wel nagaan denk ik. Ik had in ieder geval 1 van de 2 (rode of zwarte) op de groene draad aangesloten.

Makko, als ie 't uiteindelijk doet ga je er wel schik van hebben. Zelf hebben we eens zo'n setje op een Unimog gebouwd. Ideaal, alleen wij hadden een complete kit, inclusief bobine.

Terug
Naar boven