• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ervaring met Hot Spark

12v was zeker belangrijk.

Had een 9v draad in de kabelboom.

Deze is nu 12v van de zekeringhouder, en inmiddels een originele Opel elektrische ontsteking. :thumbup

En wat zijn de ervaringen na twee jaar gebruik?

Ik heb de website even bekeken, maar zoals te verwachten is worden er mooie verkoop kreten gedaan. Ten eerste, meer kracht in de motor en sneller starten. Ik wil dat wel eens bevestigd zien in een test, ik denk niet dat een 1.2S met deze ontsteking sneller start dan mijn Kadett met puntjes. Verder is mijn blok nog altijd sterk, ik denk zelfs dat mijn motor meer pk's heeft dan origineel, dus voor meer power heb ik geen elektronise ontsteking nodig. En hoe kan het voor meer stroom naar de bougies zorgen? Dat doet de bobine, niet de puntjes of elektronise ontsteking. Maar wat ik vooral niet geloof is dat je deze Hot Spark maar 1 keer inbouwd en nooit meer hoeft te vervangen. Hiermee zouden ze zichzelf in de voeten schieten. Als iedereen deze hotspark zou kopen en gebruiken, dan is er immers geen handel meer. Bijvoorbeeld wasmachines werden vroeger zo gemaakt dat ze eeuwig meegingen, nu zijn ze na 5 jaar op, zodat de fabrikant altijd verzekerd is van verkoop van nieuwe wasmachines. Of om in auto termen te blijven, de onverwoestbare distributie ketting is vervangen door de snel slijtende riem, handel voor de fabrikant en voor de garage.

Terug
Naar boven