• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ervaring met novus catback?

kijk dat klinkt in ieder geval zeer positief! het hoeft ook geen schreeuwertje te worden maar een mooi brulletje is altijd welkom!

Ik had een novus eindpijp.. Kwam echter geen geluid uit :) dus middendemper ertussen uit.. Maarja komt deels doordat de kat op t spruitstuk zit bij mij:) die haalt al een hele hoop geluid weg. Dus met die catback moet het wel een aardig geluidje geven. Heb nu alleen de kat nog een een open pijp 50cmm doorsnee en een open demper :D heerlijk geluidje! Niet te overdreven. Wordt er op snelweg in ieder geval niet gek van hahah

Ja idd daar was ik eerst bang voor,

ik hoef niet veel snelwegkilometers te maken maar toch.

Was ook op zoek naar een mooi geluidje iets wat niet te overdreven is. blijkbaar gevonden nu :D

@darknight2003 wrote:Ik had een novus eindpijp.. Kwam echter geen geluid uit :) dus middendemper ertussen uit.. Maarja komt deels doordat de kat op t spruitstuk zit bij mij:) die haalt al een hele hoop geluid weg. Dus met die catback moet het wel een aardig geluidje geven. Heb nu alleen de kat nog een een open pijp 50cmm doorsnee en een open demper :D heerlijk geluidje! Niet te overdreven. Wordt er op snelweg in ieder geval niet gek van hahah

Zow das een beste puup :jerry!

Ik rij nu bijna 2 jaar met een novus einddemper. Ook zonder middendemper. Er komt een heel zwaar geluid uit. Maar zeker geen schreeuwpijp. Hij begint wel steeds meer geluid te maken in de loop der tijd :D

Met die catback zal het nog wel een tandje erger worden.

De pas vorm van novus is wel belabberd.. Het past nooit direct en moet een hoop aanpassen.. Bij mij en een maat van me lekte ze bij de middendemper.. Het het uiteindelijk vervangen voor sebring

Dan word het waarschijnlijk toch het setje. heb zitten kijken voor een sebring of remus. maar dat licht toch iets boven het budged..

was ook opzoek naar een diep geluid en niet zon "civic" jank pijp :angel

Afgelopen weekend de novus catback opgehaald, na positieve reacties hier had ik er wel vertrouwen in.

Het geluid is precies zoals belooft mooi brulletje maar zeker geen schreeuw pijp, heeerlijk geluidje!

Hierbij een paar fototjes :D

Eerst maar even kaal maken ivm trekhaakbalk:

IMG665_zpsd77f0680.jpg

oud en nieuw:

IMG666_zpsa94fe4cb.jpg

onder de astra:

IMG669_zps90fe1dc6.jpg

en gewoon een paar foto's

IMG668_zps0e179d7f.jpg

IMG655_zps21e4c9ff.jpg

al met al zeer tevreden dus!

Ziet er goed uit uiltje!

Zou je een filmpje kunnen posten met het geluidje?

Ik heb hetzelfde blok en ben ook aan het kijken om de demper plus kat te vervangen.

Terug
Naar boven