• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ervaring online tuning system EDS

EDS om uitleg gevraagd,

Hierbij de toelichting van hen;

Die serienmässige Kurbelwellengehäuseentlüftung des Z19DTH Motors ist mit einem sehr großen Anschlußquerschnitt mit der Saugseite des Turboladers VOR dem Luftmassenmesser und dem Luftfilter verbunden . Wird der Gegendruck des Luftfilters mit zunehmender Verschmutzung größer , dann entsteht ein starkes Vacuum an der Kurbelwellenentlüftung , wodurch ständig Ölnebel mit aus dem Kurbelwellengehäuse vom Turbolader angesaugt werden und dann im Ladeluftkühler sich dann das Öl sammelt !

Saugt der Motor irgendwann einmal dieses Öl aus dem Ladeluftkühler an ist ein kapitaler Motorschaden wahrscheinlich !

Aus diesem Grunde empfehlen wir den Einsatz von High Flow Sportluftfiltern und der Kurbelwellengehäusereduzierung !

Vrij vertaalt gaat het er dus om dat de olie die zich na verloop van tijd kan verzamelen in de LLK niet door je blok wordt opgezogen.

Safe driving Jurgen

Vanochtend is mijn Vectra geüpgraded naar 205PK en 430NM. Ik zal straks de vermogens bank uitdraai even scannen en posten.

Gelijk maar een 'pipercross high flow luchtfilter' en een 'reducer voor de motor ventilatie' geplaatst.

Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Daarbovenop ben ik ook nog een nette prijs overeen gekomen :vertag

origineel gepost door Erwin

Vanochtend is mijn Vectra geüpgraded naar 205PK en 430NM. Ik zal straks de vermogens bank uitdraai even scannen en posten.

Gelijk maar een 'pipercross high flow luchtfilter' en een 'reducer voor de motor ventilatie' geplaatst.

Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. Daarbovenop ben ik ook nog een nette prijs overeen gekomen :vertag

Gefeliciteerd man en welkom to the club.

Dus toch wel de reducer geplaatst.

Vraagje...

Hoeveel km heeft jou vec gelopen?

Safe driving Jurgen

Geweldig man, wat een mooi resultaat!!!! Dat is wel een verschil dat je zekers zal merken. En nu je rechtervoet in bedwang houden he!!!!!!

Greetz Roel met een C.

origineel gepost door jraaf

EDS om uitleg gevraagd,

Hierbij de toelichting van hen;

Die serienmässige Kurbelwellengehäuseentlüftung des Z19DTH Motors ist mit einem sehr großen Anschlußquerschnitt mit der Saugseite des Turboladers VOR dem Luftmassenmesser und dem Luftfilter verbunden . Wird der Gegendruck des Luftfilters mit zunehmender Verschmutzung größer , dann entsteht ein starkes Vacuum an der Kurbelwellenentlüftung , wodurch ständig Ölnebel mit aus dem Kurbelwellengehäuse vom Turbolader angesaugt werden und dann im Ladeluftkühler sich dann das Öl sammelt !

Saugt der Motor irgendwann einmal dieses Öl aus dem Ladeluftkühler an ist ein kapitaler Motorschaden wahrscheinlich !

Aus diesem Grunde empfehlen wir den Einsatz von High Flow Sportluftfiltern und der Kurbelwellengehäusereduzierung !

Vrij vertaalt gaat het er dus om dat de olie die zich na verloop van tijd kan verzamelen in de LLK niet door je blok wordt opgezogen.

Safe driving Jurgen

Precies wat ik al vermoedde.

Het is niet de meest nette oplossing, maar wel de goedkoopste en snelste natuurlijk.

Op lange termijn zou ik er toch voor kiezen om een catch can te monteren zodat de ontluchting vrij kan ademen en de olie opgevangen wordt.

Als EDS hun tuning weer in de aanbiedding gooit, dan rij ik ook eens die richting uit, maar vooraf zal ik dan een catch can monteren.

Dit is een mooie oplossing op Vectra-C.com: http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?p=1114508

Zelf zou ik de catch can aan de voorkant monteren, in een koele luchtstroom met kortere leidingen, en niet op deze manier achter het blok.

:wors:wors:wors

Jan

Zoals beloofd de roller bank uitdraai:

ChipresultsVectraCGTSbyEDS.jpg

origineel gepost door yzf1kr

Als EDS hun tuning weer in de aanbiedding gooit, dan rij ik ook eens die richting uit, maar vooraf zal ik dan een catch can monteren.

Dit is een mooie oplossing op Vectra-C.com: http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?p=1114508

Zelf zou ik de catch can aan de voorkant monteren, in een koele luchtstroom met kortere leidingen, en niet op deze manier achter het blok.

Je hoeft de aanbieding niet af te wachten. Over de prijs valt te ook nu te onderhandelen :vertag

Ik heb nu wel het gevoel dat ik de turbo harder hoor fluiten en de motor iets harder klinkt. Het harder klinken van de motor zal wel door het aangepaste luchtfilter komen, maar hoe kan het hardere turbo geluid verklaard worden?

Lekkere kromme curve hoor. Echt top. Dat hardere fluiten, echt een duidelijk verschil? Ik heb dat bij de mijne niet opgemerkt, zie dat er op koppel niveau ook niks raars staat. Maar uh hoeveel heeft jou Vec nu op de klok?

Safe driving Jurgen

origineel gepost door jraaf

Lekkere kromme curve hoor. Echt top. Dat hardere fluiten, echt een duidelijk verschil? Ik heb dat bij de mijne niet opgemerkt, zie dat er op koppel niveau ook niks raars staat. Maar uh hoeveel heeft jou Vec nu op de klok?

Safe driving Jurgen

Ow sorry, de vorige keer vergeten er bij te zetten. Hij heeft nu zo'n 107.000 km gelopen. Het lijkt me sterk dat de turbo dan al op zijn einde is. Het verschil is wel duidelijk hoorbaar. Je hoort het fluiten duidelijk aanzwellen zodra de motor wat zwaarder belast wordt bij het accelereren.

de mijne hoor ik ook wel iets fluiten (ook iets meer na het chippen). Dat zal toch wel komen omdat de turbodruk iets hoger is.

Terug
Naar boven