• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ervaringen aftermarket xenon.

maakt niet uit wat voor setje je er in zet. Als je na het inbouwen met een opcommetje ff xenon inschakelt , dan doet ie het prima zonder problemen en storingen.

Ik heb er zelf een setje in van ebay.de voor 25 euro , werkt perfect.

maakt niet uit wat voor setje je er in zet. Als je na het inbouwen met een opcommetje ff xenon inschakelt , dan doet ie het prima zonder problemen en storingen.

Ik heb er zelf een setje in van ebay.de voor 25 euro , werkt perfect.

Hoi Speaker,

Ik zag bij dit setje dat ze canbus klaar zijn, dat betekend toch dat je ze niet meer moet aanmelden als xenon.

Mvg,

Martijn

Hoi Speaker,

Ik zag bij dit setje dat ze canbus klaar zijn, dat betekend toch dat je ze niet meer moet aanmelden als xenon.

Mvg,

Martijn

ik zie dat ik een setje montage clips er bij moet kopen, staat er ergens op het internet een gebruiksaanwijzing hoe ik die moet gebruiken?

Mvg,

Martijn

ik zie dat ik een setje montage clips er bij moet kopen, staat er ergens op het internet een gebruiksaanwijzing hoe ik die moet gebruiken?

Mvg,

Martijn

@jutoma wrote:ik zie dat ik een setje montage clips er bij moet kopen, staat er ergens op het internet een gebruiksaanwijzing hoe ik die moet gebruiken?

Mvg,

Martijn

Montage clips zijn niet zo zeer nodig.

Het enige waar je rekening mee moet houden, is dat de adapter waar de xenon lamp opgaat (het plaatje waar nu je huidige lamp opzit).

Daar moet een knipje in gemaakt worden, anders past het draad van de xenon lamp niet.

Verder kan je de ballasten gewoon met e.v.t. een tywrap vast zetten.

@jutoma wrote:ik zie dat ik een setje montage clips er bij moet kopen, staat er ergens op het internet een gebruiksaanwijzing hoe ik die moet gebruiken?

Mvg,

Martijn

Montage clips zijn niet zo zeer nodig.

Het enige waar je rekening mee moet houden, is dat de adapter waar de xenon lamp opgaat (het plaatje waar nu je huidige lamp opzit).

Daar moet een knipje in gemaakt worden, anders past het draad van de xenon lamp niet.

Verder kan je de ballasten gewoon met e.v.t. een tywrap vast zetten.

Hoi Dennis,

heb jij zelf ook xenon in je Vectra?

Mijn vorige Vectra had origineel xenon, maar de lichtopbrengst was niet echt optimaal.

Hoi Dennis,

heb jij zelf ook xenon in je Vectra?

Mijn vorige Vectra had origineel xenon, maar de lichtopbrengst was niet echt optimaal.

Hallo,

Let er wel even op dat men vaak snel de Canbus functie ziet staan en dat men der vanuit gaat dat de Boardcomputer geen foutmeldingen geeft, echter dit is vaak niet het geval! Let er daarom wel even op welke Kit je koopt.

Over de adapters, ik zou zeggen geef die paar euro extra uit zodat je altijd nog je orginele adapters hebt voor de verkoop van je auto. (de meeste halen de lampen er uit).

@jutoma:

Dit komt omdat origineel Xenon minder sterke lichtbundel heeft, men mag van de fabriek niet hoger gaan dan 4300K en de ideale lichtsterkte is 6000K.

Hallo,

Let er wel even op dat men vaak snel de Canbus functie ziet staan en dat men der vanuit gaat dat de Boardcomputer geen foutmeldingen geeft, echter dit is vaak niet het geval! Let er daarom wel even op welke Kit je koopt.

Over de adapters, ik zou zeggen geef die paar euro extra uit zodat je altijd nog je orginele adapters hebt voor de verkoop van je auto. (de meeste halen de lampen er uit).

@jutoma:

Dit komt omdat origineel Xenon minder sterke lichtbundel heeft, men mag van de fabriek niet hoger gaan dan 4300K en de ideale lichtsterkte is 6000K.

Terug
Naar boven