• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ervaringen inlegfilter

Spacejam

Woont hier bijna
Ik ben wel benieuwd wat hier de ervaringen zijn met een inlegfilter. Ik zit zelf te denken aan een pipercross inlegfilter omdat je die niet met de olie hoeft te behandelen aangezien dat schijnbaar slecht.

Kan een inlegfilter eigenlijk kwaad voor je motor, aangezien dit wel vaak wordt gezegd bij een openluchtfilter. Merk je nog wat performance winst met een inlegfilter of maakt het helemaal niets uit?

Mijn gti2 ging alleen maar beter lopen toen ik het metalen inlegfilter verving voor een standaard papieren versie.

Verder geen ervaring mee.

Mijn gti2 ging alleen maar beter lopen toen ik het metalen inlegfilter verving voor een standaard papieren versie.

Verder geen ervaring mee.

Mijn ervaring met een k&n inlegfilter zijn uitstekend. Motor lijkt beter te reageren op 't gaspedaal. 't laat meer koude en schonere lucht door en ze gaan veel langer mee.

Safe driving Jurgen

Mijn ervaring met een k&n inlegfilter zijn uitstekend. Motor lijkt beter te reageren op 't gaspedaal. 't laat meer koude en schonere lucht door en ze gaan veel langer mee.

Safe driving Jurgen

Kan het nog tot extra slijtage lijden omdat de filter meer doorlaat of valt dat wel mee bij een inlegfilter?

Kan het nog tot extra slijtage lijden omdat de filter meer doorlaat of valt dat wel mee bij een inlegfilter?

ik heb nou ook z'n filter van K&N erin zitten (vanaf zaterdag), ik vergelijk hem dan met een open filter en dan is het geluid weer stukken minder beter ook zo zal idd net iets zwaarder geluid zijn als de originele filter.

kwa vermogen zal er allemaal weinig verschil in zitten ik vind wel dat ie wat soepeler oploopt nu invergelijking met de open filter, maar dat is dan misschien ook met de originele filter wel zo.

ik heb nou ook z'n filter van K&N erin zitten (vanaf zaterdag), ik vergelijk hem dan met een open filter en dan is het geluid weer stukken minder beter ook zo zal idd net iets zwaarder geluid zijn als de originele filter.

kwa vermogen zal er allemaal weinig verschil in zitten ik vind wel dat ie wat soepeler oploopt nu invergelijking met de open filter, maar dat is dan misschien ook met de originele filter wel zo.

Terug
Naar boven