• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ervaringen met Calibra 4x4 Turbo + airride ?

Even een vraag van een collega van me. Zijn er hier toevallig mensen met ervaringen of plaatjes of info of wat dan ook, over een Calibra 4x4 Turbo in combinatie met Airride?

Er is bekend dat centreerbussen aan de achterkant nodig zijn bij verlaging.

hier ben ik nou ook benieuwd naar. k had wel eens gehoord dat dat geen goed idee is met autos met veel vermogen????? het is wel vet, maar jammer van al het plek wat in beslag word genomen door het systeem zelf

Airride is voor H*MO's....

Ziet er wel vet uit misschien(hoe zeg je da popiejopie?), maar dat is er zo niks he....

Mooi laag wil zijn moet pijn lijden...dus plat op den smoel, en je vriendin uitleggen dat dat stuiteren hoort.

origineel gepost door Pastra

Mooi laag wil zijn moet pijn lijden...dus plat op den smoel, en je vriendin uitleggen dat dat stuiteren hoort.

Hahaha, king: king: :wors :wors

origineel gepost door Pastra

Airride is voor H*MO's....

Ziet er wel vet uit misschien(hoe zeg je da popiejopie?), maar dat is er zo niks he....

en 9 van de 10 keer is dit ook gelijk de opmerking van mensen die zelf niet eens echt laag rijden..

ik heb zelf airride gehad en het gebruiksgemak is gewoon super, daarbij rijd niet iedereen hoog met airride! of duwen ze voor iedere drempel op dat knopje! mijn vectra schaafde vaker over de grond als mijn astra die 8cm verlaagt is ;)

ik weet verder niet hoe dat zit met een calibra gezien die verdeelbak nogal gevoelig is..

verdeelbak kan ook bij een lage calibra prima heel blijven, mits de bak normaal onderhoud krijgt.

het verlagen op de juiste manier gedaan is etc..

airride op een 4x4 turbo lijkt me echter onmogelijk zonder de verdeelbak stuk te rijden..

de wielstand bij bijvoorbeeld 6 cm verlaging is zo anders dan op originele rijhoogte..en het verschil in "camber" nekt je verdeel bak..

Ik ben ook van mening dat airride voor mietjes is:jerry

maar ieder zijn ding natuurlijk..

Daar schuilt juist het probleem..

Met airride heb je verschillende rijhoogtes..

en dan is het zaak alleen te rijden met de juiste hoogte bij juiste Camber..

daarom ben je met airride aan een vaste rijhoogte gebonden..

Willem

origineel gepost door The_Undertaker

Even een vraag van een collega van me. Zijn er hier toevallig mensen met ervaringen of plaatjes of info of wat dan ook, over een Calibra 4x4 Turbo in combinatie met Airride?

Er is bekend dat centreerbussen aan de achterkant nodig zijn bij verlaging.

Dan zal je hem voor het beste op 2WD moeten zetten, anders gelijk de verdeelbak stuk, weet je zelfs in originele staat en bij minieme slijtageverschil van de band voor/achter dat deze al kan stuk gaan, tja die centreerbussen ja dat is zeker nodig, maar airride en 4x4 neen dat gaat niet samen. :thumbup

dat gaat volgens mij niet. de wielen draaien achter altijd mee. dus ook andere slijtage aan bv de lagers.

en waarom heb je 4x4 als je het niet mag gebruiken XD

Terug
Naar boven