• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Ervaringen TA Technix Groep A Uitlaatsysteem

Ik zoek zelf ook 1 voor mijn B GSI maar als ik het zo begrijp, gewoon de ebay website van engeland en duitsland in de gaten houden en voor een Group N gaan ..

Het merk ken ik niet, ik zou persoonlijk doorsparen voor een Simons of Lexmaul systeem.

Het gaat zeker wat opleveren als je al een spaghetti hebt, zowel qua geluid als vermogen.

Maak het dan gelijk zo dat je de kat met flenzen maakt.

En deze alleen terugzet voor de APK, dan gaat het zeker vooruit!

Natuurlijk moet je eigenlijk ook aan je inlaattraject wat wijzigen, een Mantzel Powerbox erop, dan merk je het echt verschil. :thumb

63,5mm

Ik neem aan dat dat de standaard maat is van een groep A of niet?

Ik denk dat ik hem volgende week ga bestellen ;)

Ik heb al geen katalysator meer eronder. Heb een buis gekocht met flenzen op Ebay(katvervanger?). En op de kat zit volgens mij een flens en hoef pas oktober op keuring :thumb

Groep A is 63.5

Groep N 54.

hoe groter je uitlaat diameter is hoe later je koppel en vermogen komt.

Kwa geluid zal het wel een stukj harder worden.

Maar ik zou door sparen voor simons.

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Ik kan een groep a van Friedrich motorsport krijgen in duitsland.

170€ , nieuwstaat.

Iemand bekend met friedrich uitlaatsetjes ?

En is een groep a niet te groot voor een standaard x16xe met spaghetti(En binnenkort powerbox :afro)?

Zou een groep N niet beter zijn ? Of is een standaard uitlaat ook al groep N ?

Lekker groep N doen, groep A wordt zo'n schreewpijp en is op een vrijwel standaard x16xe niet erg zinvol. En volgens mij heeft een maat van me zo'n friedrich setje op z'n Astra F v6. Klinkt wel geinig, is alleen wel van RVS, weet niet of die van jou dat ook is? Ik rijd zelf met een setje van Sportex, van het Engels Ebay af. Ook niet duur en ben er best over te spreken.

Groep N setjes kosten rond de 400-500€ op ebay :shock:

Dus dan toch maar die groep a halen. Waarschijnlijk vanavond even oppikken in Aachen (30km) :jerry

Heb de groep A net opgehaald. Maar als ik die buis zie wat over de katvervanger komt zie ik nu al dat die groep a buis dikker is.

Zijn daar van die speciale converters voor ? Of hoe moet ik dat fixen ? :afro

Want als ik dat overal elkaar schuif gaat het natuurlijk lekken.

Mijn katvervanger heeft èèn flens , waar hij op het uitlaatspruitstuk wordt vast gezet.

En aan de andere kant is het gewoon een buis net zoals bij de middemdemper. Deze is ietsjes smaller als de buis van de groep a middemdemper. Dus er zit iets speling tussen in. Denk niet dat ik dat met een uitlaat-klem dicht kan knijpen dus.

Rij dadelijk even langs wat autozaken , misschien hebben zij snel oplossingen.

Kan dat wel vol smeren met firegum , maar denk niet dat dat lang houdt.

Iemand nog andere oplossingen ?

Bedankt voor jullie hulp :thumb

hoeveel speling zit er tussen? Er zijn van die stukjes buis verkrijgbaar die je over de bestaande uitlaatpijp schuift, zodat je 2 pijpen van dezelfde diameter aan elkaar kunt verbinden. Misschien als je deze er eerst op schuift en dan je groep a daar weer overheen, dat het misschien opgevuld is zo.

Ben bij Heuts geweest. Die jongen heeft me een rvs stuk meegegeven voor air-intake gebeuren. Dat oploopt van dun naar dik.

Heb hier een stuk vanaf geflext , en ingeslepen van allebei de kanten zodat daar uitlaat klemmen overheen komen.

Ga zometeen proberen hem helemaal fatsoenlijk eronder te krijgen :jerry

Wat een pijp , wat een kanon haha. Daar zal me wel een geluid vanaf komen :thumb

Hij zit er goed op. Wat een geluid :shock: en meer koppel na 5500RPM :thumb

Het lekt nog een beetje , morgen naar een autogarage hier in de buurt.

Die gaan dat air-intake stukje even vast lassen op de middemdemper , zodat ik hem kan vast zetten met 1 klem ipv 3 klemmen :jerry

Hoop dat morgen het geluid wat minder is , en het vermogen nog meer haha :thumbup

Heb het opzetstukje vandaag vast laten lassen aan de middemdemper.

Hij maakt wel een lekker geluidje nu en lekt nergens meer :thumb

Maar ik heb het idee dat hij minder hard trekt dan met de originele pijp. Kan dat ? :hmmz

Of verwacht ik gewoon te veel vermogen door dat geluid? :wtf

Ruilen voor een Groep N Jurgen ? ;)

Het is ook misschien wat te licht voor een groep a (spaghetti/katvervanger). Dadelijk als er een powerbox op zit heeft hij toch al gauw meer power :jerry Het geluidje is wel zeer leuk :thumbup

Terug
Naar boven