• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

ESP ABS melding

De dealer er een paar uur mee te laten rijden en starten tot de melding komt.. Of jij start en rijdt als de monteur er naast zit...

De melding verschijnt nu elke keer bij het starten dus dat scheelt bij het duidelijk maken. Het lijkt me echter sterk dat er iedere keer een andere deel voor de storing zorgt. Moet toch iets zijn wat ze over hoofd zien. Maar dat verklaart dat niet waarom de melding een paar niet bij de garage verscheen vandaag (bij koude start) en niet bij mij toen ik de auto ophaalde bij de garage.

De motor storing melding blijft gelukkig weg maar de ESP service melding is er weer. Dus toch geen relatie met de bougie zoals de garage aangaf :shock: De afgelopen week 3x de melding (2x kort na start en 1x tijdens rijden) dus maar weer een afspraak gemaakt. Hopelijk houdt het nu eens op met al die storingen. Nog nooit zovaak bij de garage geweest...

Ik laat gelijk even de motortemperatuur checken want deze schommelt zo rond de 80 graden maar straks op de 90 komt ie nooit. Ook naar de krakende schokdempers/veren achter bij het rijden over een verkeersdrempel mogen ze even kijken.

ESP melding ook weer gemaakt. Bleek een vervuilde sensor bij het rechterwiel te zijn. Schoongemaakt en nu geen melding meer.

Ik kwam er achter dat er een trekhaak onder de auto zit. Verstopt onder de bumper en via een trekmechanisme wordt deze zichtbaar. Meevallertje :D

Terug
Naar boven