• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Esp(plus) of niet

jorisverbaeten

Post weinig
In mijn vec c sw 2004 heb ik wel het lampje van tractiecontrole en esp in het dashboard zitten, het licht ook even op bij het starten, maar niet zo'n knop naast de radio om deze ev. uit te schakelen.

Dus de vraag is simpel; is er esp of niet.

Hij heeft ook fabriek af een trekhaak erop en naast de zekeringenkast in de koffer zit er een "Trailer module" ( ik weet niet of deze enkel de lampjes controleerd of ook het ev. esp.)

Kan je ergens aan zien of hij uitgerust is met esp. bv. onder de motorkap een of andere module?

Joris

Ja, heb ik ook. Laat de wielen maar eens flink door slippen dan zie je dat lampje oplichten. Werkt dus. Kunt het alleen niet handmatig (zo als in de astra) uit zetten.

Werking staat ook beschreven in je handleiding.

Trailer module doet volgens mij alleen de lampjes, heb nog niet gehoord van esp en of tractie controle op je aanhanger:hmmz

Safe driving Jurgen.

Ja, heb ik ook. Laat de wielen maar eens flink door slippen dan zie je dat lampje oplichten. Werkt dus. Kunt het alleen niet handmatig (zo als in de astra) uit zetten.

Trailer module doet volgens mij alleen de lampjes, heb nog niet gehoord van esp en of tractie controle op je aanhanger:hmmz

Safe driving Jurgen.

Alleen bij de 2.2 DTi kan je het uitzetten voor zover ik weet.

Bij mij licht ie ook alleen maar op als je begint te slippen !

haha...

dat is een goeie..bij elke stoplicht..

als er een lampje esp is dan heb je hem ook.

lampje zit er niet voor niks in natuurlijk..

en je kan het natuurlijk checken zoals jraaf zegt.

haha...

dat is een goeie..bij elke stoplicht..

als er een lampje esp is dan heb je hem ook.

lampje zit er niet voor niks in natuurlijk..

en je kan het natuurlijk checken zoals jraaf zegt.

origineel gepost door jraaf

Safe driving Jurgen.

Doorslippende wielen (bij te snel weg rijden of weinig grip door sneeuw oid.) wordt normaal gesproken verholpen door Traction Conrol dat wil niet zeggen dat je ESP hebt als het lampje gaat branden. Volgens mij hebben echter alle Vectra C's standaard ESP.

origineel gepost door jraaf

Safe driving Jurgen.

Doorslippende wielen (bij te snel weg rijden of weinig grip door sneeuw oid.) wordt normaal gesproken verholpen door Traction Conrol dat wil niet zeggen dat je ESP hebt als het lampje gaat branden. Volgens mij hebben echter alle Vectra C's standaard ESP.

origineel gepost door speaker

Nee hoor ik kan het ook uit zetten is wel een 3,2 V6 !

greetz,

greetz,

Volgens mij is ESP inderdaad iets anders dan ABS. ESP is volgens mij Electronic Stability Program, doet iets met de dempers? Staat volgens geheel los van de ABS

Volgens mij is ESP inderdaad iets anders dan ABS. ESP is volgens mij Electronic Stability Program, doet iets met de dempers? Staat volgens geheel los van de ABS

origineel gepost door CORSAGSI

greetz,

Volgens mij hebben sommige 1800's ook zo'n knop. Ik (met een 2.2 benz.) heb 'm niet :thumbdown

origineel gepost door CORSAGSI

greetz,

Volgens mij hebben sommige 1800's ook zo'n knop. Ik (met een 2.2 benz.) heb 'm niet :thumbdown

Ok, dus alle vectra's C hebben Esp(plus) ingebouwd?

en enkel de sportievere modellen of optionele kunnen hem ook uitshakelen.

Dat van die doorspinnende wielen is wel niet makkelijk met een 2.0 dti, en volgen mij mag dit dan ook niet of toch maar heel beperkt kunnen met de tc.

Maar was het esp op de vectra C ook niet voorzien voor het uitbreken van een aanhanger?

Joris

Terug
Naar boven