• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Essen (germ)

Ik ga voor alles, zie ik wat moois en ik kan het gebruiken zal ik er stevig over na denken om het daar te halen, daar de prijzen vaak mooi laag kunnen zijn aldaar.

Willem

origineel gepost door boerstal1

Ik weet niet wanneer jullie gaan maar het duurt 5 werkdagen voordat jij hem in huis hebt.

:D

Ik had m met 2 werkdagen in huis (via ANWB)

Willem

OW :hmmz ja ik heb hem vrijdag besteld bij anwb, en ik ga aankomende zaterdag :D

dus heb hem wel optijd.

Ja ik wil de ook alles gaan halen, als het de tenminste goedkoper is dan hier in NED.

Vaak wel.

Ik heb ABM angel eyes gehaald voor mijn Opel Combo-B op de hella stand (moet wel goed zijn dan, en dat zijn ze ook) voor slechts 150 euri, ik ben er nog steeds gelukkig mee.

geen uitgevallen ringen, beter dan perfect lichtbeeld (met pilot Xenon 6000K), glas van ECHT GLAS!! knippers in de vorm van originele.

Willem

OW :hmmz ja ik heb hem vrijdag besteld bij anwb, en ik ga aankomende zaterdag :D

dus heb hem wel optijd.

Ja ik wil de ook alles gaan halen, als het de tenminste goedkoper is dan hier in NED.

Ik woon vlakbij de grens met Duitsland en heb vanmorgen gebeld naar een Dekra-keuringsstation in Heinsberg, ligt hier 15km vandaan. Kost me 10 eurie om het wereldberoemde Plakket ter plaatse te laten maken. Denk dat ik aanstaande zaterdag naar Essen ga.

Ik woon vlakbij de grens met Duitsland en heb vanmorgen gebeld naar een Dekra-keuringsstation in Heinsberg, ligt hier 15km vandaan. Kost me 10 eurie om het wereldberoemde Plakket ter plaatse te laten maken. Denk dat ik aanstaande zaterdag naar Essen ga. [/quote]

Wat bedoel je met wereldberoemde plakket ter plaats laten maken, of ik ben stupid of.... :D

Ja lampen wil ik ook graag hebben maar dan wel met die ringetjes, maar dat zal daar vast en zeker wel te vinden zijn :)

angel eyes zijn met ringetjes.

HellaAngels003-1.jpg

HellaAngels007-1.jpg

opruimingschuur005.jpg

Willem

Ik ga 5 december.. Had aanstaande zaterdag al willen gaan, maarja dat ga ik niet meer redden in verband met de sticker

Fijn he, het schijnt dat je ze ook ergens direct kan laten maken in duitsland??

als ik het zo gelezen had.

Willem

Haha, we gaan de gok niet nemen.. Gewoon even een stickertje laten maken via de Anwb.. En dan volgende week zaterdag rustig die kant op..

als je m morgen vroeg besteld, heb je mazzel dat je m binnen hebt voor het weekend.

ik had m met 2 dagen binnen.

Willem

Ja ik heb hem ook al binnen :) duurde bij mij ook 2 dagen, dus zaterdag naar essen.

De prijskaartjes daar zijn ook 12,5 euro dacht ik.

Ik woon vlakbij de grens met Duitsland en heb vanmorgen gebeld naar een Dekra-keuringsstation in Heinsberg, ligt hier 15km vandaan. Kost me 10 eurie om het wereldberoemde Plakket ter plaatse te laten maken. Denk dat ik aanstaande zaterdag naar Essen ga.

Wat bedoel je met wereldberoemde plakket ter plaats laten maken, of ik ben stupid of.... :D [/quote]

Umweltplakette=sticker

Deze kun je bij een Dekra station laten maken in Duitsland. Duurt een kwartiertje en dan kost de sticker 10 euries.

De bovengenoemde sticker geld voor de binnenstad van Essen.

Als je naar de Essen motorshow wil zonder sticker zou je je auto een stuk buiten het centrum moeten parkeren, en met Ov naar de Messe moeten reisen.

Willem

Originally posted by wim-v6

De bovengenoemde sticker geld voor de binnenstad van Essen.

Als je naar de Essen motorshow wil zonder sticker zou je je auto een stuk buiten het centrum moeten parkeren, en met Ov naar de Messe moeten reisen.

Willem

Ok dat is weer interesant

nog 1 dagje en dan ga ik naar essen :D hoelang is dat trouwens rijden dan een uurtje toch ongeveer?

op de anwb site staan verschillende adressen.

ligt eraan waar je vandaan komt, uit friesland is het wel verder.

het is de Essen bij Duisburg

niet bij Vechta / Oldenburg

Willem

Voor mij trouwens 2 uur en 20 minuten rijden, 230km

als je Norbertstrasse 2 - Essen invoert zit je goed.

Willem

Terug
Naar boven