• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

et waarde Monza A1

Een GSE ligt al een cm of 2 lager dan een serie ding en ook met door gaten op rijden en insturen gebeurt er niks.

Ik ben van de week naar een velgenhandel geweest en heb de

BBS Le mans 19 inch met 255 / 30 / 19 achter en 225 / 30 19 voor!!

Stond errug bruut en liep nergens aan......maarja ik wacht voorlopig wel met het aanschaffen

van deze velgen aangezien mijn huis te koop staat.

19 inch onder een Monza? Zal wel bruut staan maar m.i. past dat niet bij de auto. Gelukkig valt over smaak niet te twisten.....

Goede bekende van me 18 inche onder zijn Senator:

20 inche gaat ook wel,alleen dan moet je een erg platte band hebben,wat het comfort niet echt ten goede komt.

origineel gepost door henkjan_80

19 inch onder een Monza? Zal wel bruut staan maar m.i. past dat niet bij de auto. Gelukkig valt over smaak niet te twisten.....

Je moet er idd van houden...Maar een paar mooie velgen vind ik nooit weg.

Zolang de rest maar standaard blijft dan vind ik het ok.

Maar als je achter de wagen zou staan zou je misschien wel ter plekke van gedachte veranderen...was er breed aan de achterkant.

greetzzz.

origineel gepost door GSE

Goede bekende van me 18 inche onder zijn Senator:

20 inche gaat ook wel,alleen dan moet je een erg platte band hebben,wat het comfort niet echt ten goede komt.

ja kan idd ook nog...maar een band van 30 hoog vind ik al oncomfortabel genoeg:hmmz

Hallo Allemaal,

Ik heb mijn nieuwe velgen uiteindelijk gekocht.

Het zijn 18 inch BBS velgen geworden met voor 225 / 40 / 18 en achter 255 /35 / 18

ze lopen gelukkig niet aan en ik vind het super mooi staan voor de zomermaanden...in de winter gaan

de oude vertrouwde 14 inch Ronals er weer onder,zie hieronder een paar fotootjes:cool:

688931460_6_YC22.jpeg

688931434_6_i66s.jpeg

:thumbup

Ziet echt super uit,persoonlijk zou um voor iets lager niet mistaan 2/3cm ofzo niks extreems.

Maar zo is het al prachtig.

dankjewel allemaal voor de positieve reacties :thumbup

Wat betreft verlagen....de ruimte valt reuze mee...en hij lijkt in werkelijkheid niet zo hoog op z'n poten te staan.

de foto die je hebt bewerkt Ron...ziet er supervet uit....maar toen ik deze foto had genomen stond mijn Monza niet op een rechte weg waardoor hij idd hoog op z'n poten lijkt te staan.

Bij de foto's van schuin van voren zie je dat de ruimte lang niet zo groot is als op de foto die jij bewerkt hebt.

Wanneer de eerst volgende meeting is zal ik zeker van de partij zijn en dan kunnen we elkaars Monza is als broers naast elkaar zettenking:

Enne Rinus.....Ik bel je van de week even om hem bij je te komen showen:cool:

Ik zal van de week even fotootjes van dichtbij maken en dan kunnen jullie de ruimte zien wat nog over is.

Op de foto van de zijkant zie je ook helemaal de banden niet....had ze met bandenzwart (wetlook) behandeld waardoor ze als het ware zijn verdwenen op de foto:o

origineel gepost door charlois187

Enne Rinus.....Ik bel je van de week even om hem bij je te komen showen:cool:

Is goed !! Laat maar zien dat ding !! Ik ben alleen woensdag avond niet thuis. Dan heb ik een D&D sessie. De rest ben ik er wel.

Het lijkt zo alsof er een grote remschijf in de velg zit?

Zijn het nog serie remmen en zo niet wat heb je gebruikt?

Hoi GSE,

Nee was het maar waar :D

De schijven zijn "de standaard" schijven....Ik heb wel een hele mooie set gezien op MP

voor 1200 euro....vind ik dan wel weer te duur aangezien mijn Monza goed genoeg remt met de

standaard schijven.....Maar idd het lijkt net of er monster remmen op zitten!!:thumbup

Ik heb mijn Monza nu 1,5 jaar ongeveer en heb toen ik hem had gekocht meteen voor en achter

nieuwe schijven gemonteerd...de oude waren zo krom als een hoepel!:D

een beetje erg laat maar zie hieronder een aantal fotootjes zoals belooft.

723341219_5_0QB6.jpeg

723341212_6_lyFr.jpeg

723341142_6_7KgY.jpeg

723341124_6_bCm1.jpeg

Ook een paar fotootjes van de motorruimte, welke er ook naar mijn mening er goed uit ziet.

Binnenschermen compleet laten vervangen door nieuwe en uiteraard ook maar gelijk laten spuiten

723341186_6_d3h1.jpeg

723341239_6_Z-4X.jpeg

723341227_6_8_IX.jpeg

groeten,

Mario

hahahah....ik snap wat je bedoeld.....

klein vraagje vannacht is er van voor tot achter een kras op mijn monza gezet..+/- 2 meter lang:cry

zijn er nog mogelijkheden dit weg te krijgen zonder te spuiten?

commandant misschien?

kras op de deur en achterscherm zijn niet diep, maar voorscherm is totaan de grondlaag in gekrast.....als ik het zou zien gebeuren zou ik niet voor mezelf in kunnen staab :fy1:argue

Hee Mario,

Balen man. Weer zo'n onverlaat (laat ik het maar elegant zeggen), die niet met z'n handjes van iemand andermans spullen af kan blijven.

Maar eh, je bent toch nu ondertussen All-Risks verzekerd? Dan wordt dit gewoon gedekt.

thanks voor jullie medeleven!!....dat waardeer ik echt.

Ik hem mijn Monza vanaf vandaag All-Risk verzekerd, maar ga het spuitwerk zelf betalen

na nog een paar keer goed te hebben gepoetst heb ik alles uit mijn deur en achterscherm kunnen halen:thumbup enkel mijn voorscherm moet gedaan worden, er word door middel van scannen van mijn lak of zoiets exact dezelfde kleur gefabriceerd, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken volgens mijn spuiter (gelukkig).

Maar het kost wel weer enkele honderden euro's.....zonde geld is het.

Jammer Ron dat ik er niet bij was van het weekend bij de Veluwerit....was hem helemaal vergeten!!!

Ik had een email van Rinus gekregen maar die zag ik veels te laat :cry

Bij de volgende rit zal ik er zeker bij zijn.

Al met al....ik ben heel blij dat ik het grootste gedeelte eruit heb kunnen poetsen....nu volgende maand maar even het voorscherm laten doen.

groetjes,

Mario

Terug
Naar boven