• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

et waarde

@plexpiloot wrote:ik kan 17" met een et waarde van 30/35 monteren ?

of moet ik dan van die ringen tussen steken

Zoals in de eerste reactie al vermeld:

Welke breedte heeft de velg? :vertag

Als de velg bijv. 9J breed is, met een hoge ET-waarde, dan loopt de velg tegen de voorschokdemper.

Als de ET-waarde echter weer te laag is, dan loopt hij tegen de spatschermrand.

(waarom zou je 17 inch onder een manta willen plaatsen?)

16 inch is toch wel het grootste wat ik eronder zou zetten, zodat het mooi blijft (maar dit is persoonlijke smaak) en nog een klein beetje comfortabel rijdt.

@plexpiloot wrote:ik kan 17" met een et waarde van 30/35 monteren ?

of moet ik dan van die ringen tussen steken

Zoals in de eerste reactie al vermeld:

Welke breedte heeft de velg? :vertag

Als de velg bijv. 9J breed is, met een hoge ET-waarde, dan loopt de velg tegen de voorschokdemper.

Als de ET-waarde echter weer te laag is, dan loopt hij tegen de spatschermrand.

(waarom zou je 17 inch onder een manta willen plaatsen?)

16 inch is toch wel het grootste wat ik eronder zou zetten, zodat het mooi blijft (maar dit is persoonlijke smaak) en nog een klein beetje comfortabel rijdt.

@ postbus.

Dus stel ik ga 15 inch rijden met mijn A-tje

en dan ET10 incl 7J met bandenmaat 185-55 ofzo is geen probleem?

@ postbus.

Dus stel ik ga 15 inch rijden met mijn A-tje

en dan ET10 incl 7J met bandenmaat 185-55 ofzo is geen probleem?

Ik heb kort met 7J et12 gereden maar dat was geen succes met 205/55/R15. Ik heb nu voor de achteras 7J et03 klaarliggen.

Ik heb kort met 7J et12 gereden maar dat was geen succes met 205/55/R15. Ik heb nu voor de achteras 7J et03 klaarliggen.

@Hulkie wrote:ik vraag mezelf af hoe 7j ET 10 15 inch zou staan onder een A-manta en of dat zou lukken.

Onder een A-Manta met 195 banden moet dat wel lukken.

Als de banden 205 breed zijn, bestaat er een kans dat ze de spatschermrandjes gaan raken.

@Hulkie wrote:ik vraag mezelf af hoe 7j ET 10 15 inch zou staan onder een A-manta en of dat zou lukken.

Onder een A-Manta met 195 banden moet dat wel lukken.

Als de banden 205 breed zijn, bestaat er een kans dat ze de spatschermrandjes gaan raken.

Et 49 gaat je niet lukkenof je moet hele smalle velg hebbem et 37 met 7 j gaat net maar staan ze eigenlijk te ver naar binnen ron de 30 is leuk 20 in 7 j staat mooi

Terug
Naar boven