• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

€350,- voor distributieriem waterpomp en spanrollen

Peter Reedijk

Post weleens wat
Ik kan voor €350,- mijn ditributieriem waterpomp en spanrollen laten vervangen.

Is dit een redlijke prijs?

Gaat om een opel astra station X16XEL

300 Voor een 8klepper is gewoon duur!!!

Van de week een (Kadett-E '91 dus al met spanrol) 1600 8klepper gedaan. Incl waterppomp net 100 euro krijt, en montage is een uurtje werk..

Willem

daar zien garage,s hun voordeel mee 8 kleppertjes is altijd mooi meegenomen zo gemonteerd en snel geld verdienen zo gaat het toch ;)

@wim-v6 wrote:300 Voor een 8klepper is gewoon duur!!!

Van de week een (Kadett-E '91 dus al met spanrol) 1600 8klepper gedaan. Incl waterppomp net 100 euro krijt, en montage is een uurtje werk..

Willem

Willem wat vind je van de prijs voor een 16 klepper dan?

@wim-v6 wrote:Die is netjes...

Set is een Stuk duurder, en het is meer werk..

Willem

Oke dank je had ook al naar de plaatselijke opel dealer gebeld en daar moest ik meer dan €500,- neerleggen.

Ik had onderdelen van internet gehaald en waterpomp bij de lokale autozaak. En alles laten monteren bij Wim-V6 en was ±210 euro kwijt king: En dat voor een 16v

kijk over de prijs kan je lang en kort praten tarief werkplaats is hier bij de Opel dealer 86.50 ex btw per uur

bij de vakgaragen 42,50 ex btw per uur een 16v is gemiddeld 2 uurtjes dus is er al een prijs verschhil van ruim 100€ en de onderdelen bij de dealer zijn ook gemiddeld 25% of meer duurder dan die bij de automateriaal zaken waar de zeg maar niet merk gebonden garage,s .

en 350€ voor een 16 v is een nette prijs voor een 8v zou ik 100€ minder een nette prijs vinden en word ook zo berekend hier,,ik zou wel aan raden bij een 8v als de thermostaat achter het nokkenas tand wiel zit deze mee te vervangen zeker zo rond de 100.000km of meer kost 13€ maar achteraf veel werk .

Bert

@Famempeters wrote:kijk over de prijs kan je lang en kort praten tarief werkplaats is hier bij de Opel dealer 86.50 ex btw per uur

bij de vakgaragen 42,50 ex btw per uur een 16v is gemiddeld 2 uurtjes dus is er al een prijs verschhil van ruim 100€ en de onderdelen bij de dealer zijn ook gemiddeld 25% of meer duurder dan die bij de automateriaal zaken waar de zeg maar niet merk gebonden garage,s inkopen .

en 350€ voor een 16 v is een nette prijs voor een 8v zou ik 100€ minder een nette prijs vinden en word ook zo berekend hier,,ik zou wel aan raden bij een 8v als de thermostaat achter het nokkenas tand wiel zit deze mee te vervangen zeker zo rond de 100.000km of meer kost 13€ maar achteraf veel werk .

Bert

Dezelfde motor wat ik eerst had van rooie Astra ook voor 350euro, was een bekende van ons monteur maar hij is goudeerlijk dis reele prijs!

@Laserlite wrote:Ik had onderdelen van internet gehaald en waterpomp bij de lokale autozaak. En alles laten monteren bij Wim-V6 en was ±210 euro kwijt king: En dat voor een 16v

Hoelang was Wim ermee bezig?

Terug
Naar boven