• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Evaluatie apk2

jethro

Post vaak
Drie jaar na de invoering van de nieuwe keuringsfrequentie bij de apk2 maken overheid en autobranche de balans op.

Ook wordt goed gekeken naar de keuringsfrequentie van auto`s van dertig jaar en ouder.

vooral als ze zijn voorzien van een lpg-installatie zie je dat zulke auto`s nogal eens behoorlijk kilometers maken.

Veel meer dan je zou verwachten van een klassieker. Maar het blijft wel oude techniek.

En die heeft veel vaker onderhoud en inspectie nodig.

Daarom kan ik me voorstellen dat de frequentie voor klassiekers weer word teruggebracht naar eens per jaar.

Heb bovenstaande overgenomen uit een blad.

Het zijn dus niet mijn woorden.

Om de 2 jaar kan niet. sommige mensen rijden daar te veel km's voor.

Er kan in een gewoon jaar al genoeg slijten aan een auto, denk maar eens aan mensen die enkel een auto hebben om er in te rijden.

Raken een stoepje, gevolg wieluitlijning klopt niet. Later gevolg band scheef afgesleten. Er zijn zat mensen die dat niet eens doorhebben.

En dus gewoon doorrijden.

Dus zoals het nu is is het dikke prima.

Oldy's om de 2 jaar ook prima.

De meeste houden hem toch fatsoenlijk bij en zetten hem zelf ook wel wat vaker als gemiddeld op de brug voor inspecties'.

Al zitten er idd wel vrij veel rotte ijeren tussen, maar die komen zich vanzelf tegen als ze een waslijst krijgen bij een apk keuring.

Ik ben vandaag nog uitgenodigd voor een panelsessie omtrent de apk (omdat ik dus zelf apk keurmeester ben, vraag me alleen af of niet elke keurmeester uitgenodigt is )....denk dat ik dr gewoon ga zitten. Kijken wat ze te melden hebben.

Het zat er aan te komen...............

Je komt zo vaak een a-Ford tegen bij de lpg pomp dat het een keer mis moet gaan. ;)

:jerry

Uit welk blad komt dat dan.

Vind het wel goed. wat ik af en toe tegen kom als 30 jaar en ouder.

Daar word soms allen maar mee gereden omdat hij belasting vrij is en ook 2 jaar apk krijgt.

Daar zitten wel eens wrakken tussen.

Maar de meeste zijn wel netjes.

Klopt men denkt dat ze goedkoper uit zijn met zo`n oldtimer.

En het zijn vaak geen echte liefhebbers die een oudje hebben en véél kilometers al dan niet op LPG maken.

Later komt men er wel achter dat ze voor hun een verkeerde keus hebben gemaakt.

Ik roep altijd: koop maar een Suzuki Alto das goedkoop rijden. ;)

Via de kilometer registratie met de APK komt men er wel achter hoeveel kilometers de oudjes vaak op LPG rijden.

En ja dan komt er gerommel van..............

Om de 2 jaar kan niet. sommige mensen rijden daar te veel km's voor.

Er kan in een gewoon jaar al genoeg slijten aan een auto, denk maar eens aan mensen die enkel een auto hebben om er in te rijden.

Raken een stoepje, gevolg wieluitlijning klopt niet. Later gevolg band scheef afgesleten. Er zijn zat mensen die dat niet eens doorhebben.

De meeste houden hem toch fatsoenlijk bij en zetten hem zelf ook wel wat vaker als gemiddeld op de brug voor inspecties'.

Al zitten er idd wel vrij veel rotte ijeren tussen, maar die komen zich vanzelf tegen als ze een waslijst krijgen bij een apk keuring.

Ik ben vandaag nog uitgenodigd voor een panelsessie omtrent de apk (omdat ik dus zelf apk keurmeester ben, vraag me alleen af of niet elke keurmeester uitgenodigt is )....denk dat ik dr gewoon ga zitten. Kijken wat ze te melden hebben.

Het zat er aan te komen...............

Je komt zo vaak een a-Ford tegen bij de lpg pomp dat het een keer mis moet gaan. ;)

@DarkNL08 wrote:Ik zeg gewoon elke 2 jaar voor alles! :D

Dan gaan heel wat bedrijven failliet.

En gebeuren er meer ongelukken.

Als ik al zie wat er al verkeerd is aan een auto die voor de eerste keer komt.

Of we moeten de Duitse TUV regels krijgen. Die zijn veel strenger.

Uit welk blad komt dat dan.

Vind het wel goed. wat ik af en toe tegen kom als 30 jaar en ouder.

Daar word soms allen maar mee gereden omdat hij belasting vrij is en ook 2 jaar apk krijgt.

Daar zitten wel eens wrakken tussen.

Maar de meeste zijn wel netjes.

rij zelf ook oltimer

maar snapte toen niet waarom ze naar 2 jaar zijn gegaan

tja wat rommelen betrefd

hoe vaak zie je niet andere kopla,pen er in voor apk en andere velgen eronder en nog wel meer dingen

conclusie is gewoon wie rommelen wil doet het toch wel

mischien idd alles om 2 jaar

Klopt men denkt dat ze goedkoper uit zijn met zo`n oldtimer.

En het zijn vaak geen echte liefhebbers die een oudje hebben en véél kilometers al dan niet op LPG maken.

Via de kilometer registratie met de APK komt men er wel achter hoeveel kilometers de oudjes vaak op LPG rijden.

@jethro wrote:Klopt men denkt dat ze goedkoper uit zijn met zo`n oldtimer.

als je in een oltimer genoeg kilometers maakt dan staat je klokje weer hetzelfde xD ( tot 100 000 km )

ben wel eens met om de 2 jaar apk voor de oldtimers , wat denk je dan van geen apk meer voor auto,s van voor 1960 ? Ben pas nog bezig geweest met een blitz van 1957 , werd net voor me neus verkocht !!! , maar daar is dus helemaal geen keuring meer nodig , ook geen remmentest ofzo.

@DarkNL08 wrote:Ik zeg gewoon elke 2 jaar voor alles! :D

Dan gaan heel wat bedrijven failliet.

En gebeuren er meer ongelukken.

Als ik al zie wat er al verkeerd is aan een auto die voor de eerste keer komt.

Of we moeten de Duitse TUV regels krijgen. Die zijn veel strenger.

Klopt die dingen hoeven niet voor de apk. alles van voor 1960.

Puur omdat ze er vanuit gaan dat die dingen door de liefhebber wordt onderhouden, en het meeste van wat daarvan nog rijd museumstukken zijn. En zeg nou zelf...hoeveel autos van voor 60 rijden er echt dagelijks rond. Dat zullen er niet heel veel zijn.

rij zelf ook oltimer

maar snapte toen niet waarom ze naar 2 jaar zijn gegaan

tja wat rommelen betrefd

hoe vaak zie je niet andere kopla,pen er in voor apk en andere velgen eronder en nog wel meer dingen

conclusie is gewoon wie rommelen wil doet het toch wel

mischien idd alles om 2 jaar

@Fearless wrote:Om de 2 jaar kan niet. sommige mensen rijden daar te veel km's voor.

Panelsessie?

Of heb je via mail een aantal vragen moeten invullen, en dat kost je maar tien minuten. ;) ;)

@jethro wrote:Klopt men denkt dat ze goedkoper uit zijn met zo`n oldtimer.

als je in een oltimer genoeg kilometers maakt dan staat je klokje weer hetzelfde xD ( tot 100 000 km )

Terug
Naar boven