• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Even delen! Velgenreiniger

en rik was me weer voor hahahaa :P:P

maar uhhh.

bij de action hebben ze ook velgen reiniger verkocht, weet niet als ze dat nog hebben maar dat werkt ook nog wel redelijk.

met wat geluk heb ik binnen kort een paar andere velgen(kan ook nog wel ff duren haha) zijn volgens mij nog nooit gewassen dus denk dat ik die van de turtle wax dan maar eens ga proberen.

zal wel zobeetje overal te koop zijn neem ik aan?

Ik heb het bij de Halfords gekocht, prijs weet ik zo niet direct.

Maar echt ik heb meerdere geprobeert, was met deze ook huiverig om te kopen want er staan altijd mooie verhalen op, maar het verbaast me echt zo goed als het werkt!

ik zou die troep gelijk weg gooien. moet je na een maand je wielbouten maar eens bekijken (de orginele van opel) gaan helemaal oxideren.

zelf heb ik jaren lang all weel cleaner van mequiers gebruikt. werkt vele malen beter, maakt beter schoon, en je heb maar heel weinig nodig van dat spul.

nu gebruik ik sinds een half jaar gewoon water. tijdens het autowassen velgen ook goed schoonmaken. met een sponsje. geen zeep gebruiken.

daarna spuit ik de auto standart in met quickdetailer. de lak, ramen, spiegels en ook de velgen. werkt super. velgen zijn direct beschermt en maakt zeer makelijk schoon, en is nog veilig in gebruik ook.

1 middel voor de hele auto:

http://www.carclean.nl/product/Megu...ouch_Spray_Detailer_3780ml_D15501_100619.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

als je het in een flacon gooit. half vol gooien, daarna vol gooien met water. je verdunt het dus. mengverhouden 1.1

DSC_0295.jpg

dit krijg je als resultaat. inspuiten, en droogmaken. makkelijker kan niet.

Dasty ja....maar we wisten waar het over ging hè ;)

Turtle Wax is bij de Halfords in Breda een stuk goedkoper dan bij andere automaterialenzaken in de omgeving. Dus misschien is dat bij andere Halfords'en ook?

had hem hier toevallig gepoetst.

a.s. zaterdag gaan we wederom flink te poetsen, kleien, waxen, binnen leder aanpakken, kunstofdelen, winterbanden erop. winterklaar maken dus.

over het algemeen was ik hem ieder weekend. eens in de 2 weken met mooi weer quickdetailen, velgen en bandjes netjes waxen. sponingen etc schoonmaken. ik maak hem bovengemiddeld schoon ja, denk ik :jerry

dat was even -offtopic

misschien wel een leuk topic om te starten..

Ik heb het bij de Halfords gekocht, prijs weet ik zo niet direct.

Maar echt ik heb meerdere geprobeert, was met deze ook huiverig om te kopen want er staan altijd mooie verhalen op, maar het verbaast me echt zo goed als het werkt!

Er zijn al heel wat mooie poetstopics gestart, vind het erg interessant om te lezen. Wil zelf de lak van de auto ook zo goed leren onderhouden, ben me momenteel behoorlijk aan het inlezen, dus alle topics zijn welkom.

ik zou die troep gelijk weg gooien. moet je na een maand je wielbouten maar eens bekijken (de orginele van opel) gaan helemaal oxideren.

zelf heb ik jaren lang all weel cleaner van mequiers gebruikt. werkt vele malen beter, maakt beter schoon, en je heb maar heel weinig nodig van dat spul.

nu gebruik ik sinds een half jaar gewoon water. tijdens het autowassen velgen ook goed schoonmaken. met een sponsje. geen zeep gebruiken.

daarna spuit ik de auto standart in met quickdetailer. de lak, ramen, spiegels en ook de velgen. werkt super. velgen zijn direct beschermt en maakt zeer makelijk schoon, en is nog veilig in gebruik ook.

1 middel voor de hele auto:

http://www.carclean.nl/product/Megu...ouch_Spray_Detailer_3780ml_D15501_100619.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

als je het in een flacon gooit. half vol gooien, daarna vol gooien met water. je verdunt het dus. mengverhouden 1.1

DSC_0295.jpg

dit krijg je als resultaat. inspuiten, en droogmaken. makkelijker kan niet.

Ik moet daarbij wel zeggen dat ik de wielen van de auto haal en dan velgenreiniger gebruik, komen dus niet in contact met wielbouten en ik spoel ze compleet na met water! Met elke velgenreiniger is het zo dat wanneer je het laat zitten het verkeerd gaat, het is dus gewoon perfect spul,zeker voor serieuze hardnekkige vuiligheid te verwijderen

had hem hier toevallig gepoetst.

a.s. zaterdag gaan we wederom flink te poetsen, kleien, waxen, binnen leder aanpakken, kunstofdelen, winterbanden erop. winterklaar maken dus.

over het algemeen was ik hem ieder weekend. eens in de 2 weken met mooi weer quickdetailen, velgen en bandjes netjes waxen. sponingen etc schoonmaken. ik maak hem bovengemiddeld schoon ja, denk ik :jerry

dat was even -offtopic

misschien wel een leuk topic om te starten..

Er zijn al heel wat mooie poetstopics gestart, vind het erg interessant om te lezen. Wil zelf de lak van de auto ook zo goed leren onderhouden, ben me momenteel behoorlijk aan het inlezen, dus alle topics zijn welkom.

Ik moet daarbij wel zeggen dat ik de wielen van de auto haal en dan velgenreiniger gebruik, komen dus niet in contact met wielbouten en ik spoel ze compleet na met water! Met elke velgenreiniger is het zo dat wanneer je het laat zitten het verkeerd gaat, het is dus gewoon perfect spul,zeker voor serieuze hardnekkige vuiligheid te verwijderen

Terug
Naar boven