• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Even duidelijkheid over motorombouw in astra G

volgens mij wel.

je zou er ook een x16xe in kunnen zetten van een corsa GSi.

Verschil zit um in het inlaat traject en daar door een paar pk'tjes meer.

Verder is die identiek.

Maar nu is de vraag alsnog is de vectra x16xel hetzelfde als de astra x16xel??

ja, maar je hebt wel andere motorsteunen nodig.

tis wel een mooie astra dat je hebt,:thumbup maar is het niet mogelijk om er een rode astra er bij te kopen en de overige zaken over te bouwen?

voor en achterbumper, lampjes, spiegels, uitlaatje. is in 1 dag werk allemaal te doen, een compleet motorblok uitbouwen en een ander type inbouwen dan ben je wel even verder.

zo'n 1.6 16V is dan wel iets krachtiger, het koppel komt veel later vrij waardoor je hem wat meer in toeren moet houden. Ik ben met mijn astra F van een 2.0 8V naar een 1.6 16V gedaan, Dat viel mij zó tegen dat dat de hoofdreden was om hem weg te doen. Riem moest om de 60.000 vervangen worden ipv 90.000 bij een 8V, daarnaast had ik gezeur met EGR klep en zo wat die 8V niet had

Nope de auto blijft. Op de foto's zie je het niet goed maar deze is vorig jaar compleet over gespoten in het metallic rood. Niet dat doffe originele rood van opel zelf. Dus de bumpers overzetten etc is geen optie.. Ook het interieur is volledig aan gepast dus dit vergt iet wat meer als een dagje om over te bouwen. Er komt dus gewoon een ander blok in..

Ik weet hoe een 16v rijd, op toeren maar veel fijner als mijn 8v nu..

Nu kan ik goedkoop aan een vectrablok komen die ik dan in de tussentijd opfris en opnieuw opbouw. De bedoeling is dat er ook een powerbox, nokkenassen, goed uitlaat systeem etc. op komt.

Het is ook gewoon voor de hobby hoor het mag gerust wat geld kosten en ik wil het ook in 1x goed doen..

origineel gepost door AsconaC20NE

Ik ben met mijn astra F van een 2.0 8V naar een 1.6 16V gedaan,

Dat is wel iets anders als van een 1.6 8v naar een 1.6 16v he ;)

De 2.0 8v is gewoon een hele fijne motor..

Als je vermogen moet inleveren is dat altijd wennen/klote..

Ik had eerst een 1800 16v gsi waarna is deze gekocht heb. Deze 1.6 motor blijkt toch niet zo zuinig met olie en benzine als ik gedacht had.. Daarom ga ik voor een ombouw naar 1.6 16v..

ik begrijp je hoor dat je je assie wil houden(mooi ding trouwens),als je toch een complete auto er bij koop kan je toch gewoon alles over bouwen en de bekabeling is toch niet zoon probleem,als je je dasbordt er uit haal kun je alles gelijk lekker schoon maken toch, of is het een haast klus

succes met de en monteeren

origineel gepost door Spacejam

Of andersom ombouwen :jerry.

Al je accesoires op de auto met de snellere motor

dat wilde die dus niet;)

idd, omdat er rood metallic op zit en van binnen ook anders...

maargoed, het is dus wel mogelijk, maar dan moet je echt alles overbouwen, maar met een goede voorbereiding is dat dus wel te doen

origineel gepost door bvdbroek1

origineel gepost door Spacejam

Of andersom ombouwen :jerry.

Al je accesoires op de auto met de snellere motor

dat wilde die dus niet;)

Ik had het topic al even openstaan en niet ververst :)

origineel gepost door Bluns

Nope de auto blijft. Op de foto's zie je het niet goed maar deze is vorig jaar compleet over gespoten in het metallic rood. Niet dat doffe originele rood van opel zelf. Dus de bumpers overzetten etc is geen optie..

ah dat verandert toch wel wat :)

dat konden wij niet zien vanaf een foto.

wel goed overigens, anders poets je je echt de blubber op standaard opel rood (of roze zeg maar :jerry)

Over je Dbilas vraag ; ik vind de onderdelen wel ok.:thumbup

Ik heb alleen een ander type motor als waar jij voor wilt gaan

wat betekend dat ik "updates" nodig heb voor het gebruik

van deze parts (uitlaatspruitstuk en inlaatspruitstuk)

ps , mooie Astra trouwens.king:

Groet Marcel.

Dank u..

Nah ik wil de motor eerst inbouwen, opgefrist met spaghettispruitstuk en uitlaatlijn. Daarna kan er altijd nog wat meer leuks op. Eerst zorgen dat hij fatsoenlijk loopt ;)

Tsjah een hobby mag geld kosten zeg ik altijd. Als je er dan ook maar wat van merkt..

Een andere optie is een powerbox van mantzel/crooke maar is hier een chip voor nodig?

origineel gepost door sw_reijnders

volgens mij wel.

je zou er ook een x16xe in kunnen zetten van een corsa GSi.

Verschil zit um in het inlaat traject en daar door een paar pk'tjes meer.

Verder is die identiek.

Zit wel meer verschil in een X16XE en X16XEL.

dat is het inlaat traject en de cilinderkop.

Cilinderkop

inlaat en uitlaatpoorten en de kleppen van de C16XE - X16XE kop zijn groter dan die van de X14Xe - X16XEL kop.

Willem

Is het dan mogelijk een c16xe/x16xe (zijn de gelijk aan elkaar?) op een x16xel blok te plaatsen?

Zelfde aansluitingen etc?

jupzz de C16XE/X16XE kop kan je gewoon op een X16XEL blok plaatsen zonder problemen.

pak dan ook het inlaat van de X16XE / C16XE indien je op een oud type X16XEL gebaseerd blok wil plaatsen

C16XE - X16XE kop op een X16XEL type-II behoeft kleine aanpassingen.

Willem

Oeh ehm ik heb eigenlijk geen idee welk type x16xel het is..

Komt uit een vectra '99 kan je daar wat mee?

Terug
Naar boven