• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Even voorstellen als auto fanaat!

Dag heren,

Ik ben al eventjes aan het lezen hier op het forum maar wil me toch even aanmelden/voorstellen.

Ik ben Dennis, 33 jaar oud en auto fanaat in hart en nieren. 9 jaartjes ervaring in de autoschade en na wat turbulente jaartjes nu werkzaam als voertuig inspecteur voor autoveilingen.

In het verleden was ik aardig verslaafd aan Honda maar eerdaags ben ik niet meer zo merk gebonden.

Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe auto, eentje die ruim en praktisch is maar vooral ook mijn auto hormonen bevredigd.

Op dit moment is de Vectra GTS en misschien ook de signum een mogelijke kandidaat (alhoewel de signum het waarschijnlijk niet gaat worden vanwege het feit dat het haast onmogelijk is om fatsoenlijk met 3en op de achterbank te zitten.

Ik heb al wat topics gelezen betreft de 2.2 en de 3.2 maar eerlijk gezegd blijft het een lastige keuze. Heel kort gezegd zou ik het liefste voor de 3.2 gaan, dit lijkt me echt de ultieme auto.. ruimte, mooi!, sportiviteit en een fantastische motor. anderzijds ben ik een beetje bang dat deze auto een beetje te gaat worden betreft vaste lasten/onderhoud.

Maar goed, als ik dan naar de 2.2 ga kijken en ik lees over de ketting en bak problemen dan word ik daar ook niet zo vrolijk van.

betreft de 3.2 v6:

- bougies/thermostaat enz vervangen, is dat een klusje wat je makkelijk thuis kunt doen zonder brug? en aan wat voor prijs moet ik dan denken?

- de riem moet om de 90.000 of 6 jaar heb ik gelezen, wat zijn de kosten om dit te laten doen?

Voor de rest lijken de mij meeste euvels redelijk makkelijk zelf op te lossen, kleppen deksel pakkingen enz..

Zijn er nog interne zwakke punten waardoor je te maken krijgt met kostbare reparaties?

betreft de 2.2:

evenals prachtige auto en het lijkt me ook een fijne motor..

- net wat mild wat betreft prestaties maar ik lees dat EDS er aardig wat leuks mee kan. (chiptuning naar 170pk en 240nm)

- de distributieketting is een zwak punt heb ik gelezen, maar moet ik er vanuit gaan dat deze altijd een keer vervangen moet worden? of kan deze evt bij goed onderhoud ook gewoon lang mee gaan?

- de m32 6 bak, hiervoor geld hetzelfde verhaal eigenlijk? moet ik er vanuit gaan dat deze altijd wel een keer stuk gaat? kan je dan beter voor de automaat kiezen?

- waarom is de signum 2.2 dgi met 5 bak geleverd en niet als de vectra met 6 bak?

Hopelijk kom ik een mooie tijd tegemoet hier en vind ik snel een mooie opel, alhoewel ik op dit moment nog een andere optie heb (ford focus wagon st170)neig ik toch meer naar de vectra gts.

Mijn eerste indruk hier is top in ieders geval, er hangt een fijne sfeer!

groetjes Dennis

Terug
Naar boven