• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Even voorstellen, ben een nieuw lid!

Alarmschakelaar vervangen !!!

De richtingaanwijzer schakelaarsingnaal loopt via het alarmschakelaar naar het knipperrelais.

Heb ik ook gehad bij mn F.

Dus als de alarmschakelaar niet goed werkt dan heb je onregelmatig geknipper (en ergenis)

Rik

;)

Een aantal dingen, hoog stationair toerental en snerpende uitlaat, maar dat nu even terzijde. De meest vervelende is de richtingaanwijzer. Hier een kopie van mijn topic hierover;

"De richtingaanwijzer stoort. Soms doet hij een tijdje wel, maar dan lijkt het wel alsof hij blijft hangen en dan gaat de relais zoemen/knetteren. Vaak pas als de motor warm is. Ik heb de schakelaar, relais en zekering al vervangen, maar dit mocht niet baten. Mijn alarmlichten doen het wel gewoon. Als ik een flinke klap geef op mijn dashboard doet hij het soms weer heel eventjes."

Is dit een breuk in de draad of zo?, en zo ja hoe kom ik achter het zekeringenbord, om daar bij te kunnen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want dit is heel irritant autorijden zo.

grt Mark

:swear

Oeh,....ik hoop dat het dat is! Waar vind ik de alarmschakelaar? (waarschijnlijk een hele domme vraag :?: ) Achter dat vervloekte zekeringenbord zeker? Waar je haast niet bij kan.

Alarmschakelaar vervangen !!!

De richtingaanwijzer schakelaarsingnaal loopt via het alarmschakelaar naar het knipperrelais.

Heb ik ook gehad bij mn F.

Dus als de alarmschakelaar niet goed werkt dan heb je onregelmatig geknipper (en ergenis)

Rik

;)

Oeh,....ik hoop dat het dat is! Waar vind ik de alarmschakelaar? (waarschijnlijk een hele domme vraag :?: ) Achter dat vervloekte zekeringenbord zeker? Waar je haast niet bij kan.

Hahaha, nee ik geef die ros op het zekeringenkastje linksonder bij het stuur. Heb ik dus misschien op de verkeerde plek staan te meppen! :D Ga vanmiddag even kijken of dit het is. Hoop het wel!

Laat het jullie weten!

YES!!! De oplossing was dus zo simpel, dat ik er nu vreselijk van baal dat ik het zelf niet wist!!! Maar ja, daar ga je domweg niet van uit, als de alarmlichten het wel gewoon doen. Heb een alarmlichtschakelaar bij de sloop gehaald voor een tientje en hij werkt weer! Heb net een extra lange rit gemaakt met heel veel bochten en iedereen kon zien welke kant ik op wilde! Hahaha!

Heb ik er voor niets een NIEUWE knipperlichtschakelaar op gezet (45 euro) en een paar euro betaald voor een relais. Iemand nog behoefte aan, naar wat nu blijkt, een goede knipperlichtschakelaar? Ik heb hem over....

Volgende week op vakantie en dan maar eens kijken hoe ik het hoge toerental kan oplossen en het gaatje in het spruitstuk......maar dan zal ik jullie advies zeker weer vragen!

grt Mark

:wors

Hahaha, nee ik geef die ros op het zekeringenkastje linksonder bij het stuur. Heb ik dus misschien op de verkeerde plek staan te meppen! :D Ga vanmiddag even kijken of dit het is. Hoop het wel!

Laat het jullie weten!

YES!!! De oplossing was dus zo simpel, dat ik er nu vreselijk van baal dat ik het zelf niet wist!!! Maar ja, daar ga je domweg niet van uit, als de alarmlichten het wel gewoon doen. Heb een alarmlichtschakelaar bij de sloop gehaald voor een tientje en hij werkt weer! Heb net een extra lange rit gemaakt met heel veel bochten en iedereen kon zien welke kant ik op wilde! Hahaha!

Heb ik er voor niets een NIEUWE knipperlichtschakelaar op gezet (45 euro) en een paar euro betaald voor een relais. Iemand nog behoefte aan, naar wat nu blijkt, een goede knipperlichtschakelaar? Ik heb hem over....

Volgende week op vakantie en dan maar eens kijken hoe ik het hoge toerental kan oplossen en het gaatje in het spruitstuk......maar dan zal ik jullie advies zeker weer vragen!

grt Mark

Dat rode ding in de midden is hem:

13ydmkj.jpg

Wip met de kleinste platte schroevedraaier die je in huis hebt de schakelaar van boven af heel voorzichtig naar je toe.

Rik ;)

Dat rode ding in de midden is hem:

13ydmkj.jpg

Wip met de kleinste platte schroevedraaier die je in huis hebt de schakelaar van boven af heel voorzichtig naar je toe.

Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:Dat rode ding in de midden is hem:

13ydmkj.jpg

Rik ;)

te laat ;) :jerry

Fuck, ik was nog bij pagina 1 :swear :swear

Nou ja, voor de volgende Medeforummer die dit probleem krijgt. Ik laat mijn post maar staan als je het niet erg vind haha.

Kom nu net van mn werk en dus eerst een foto gemaakt voor dit probleem. Nu zit ik aan de koffie hahaha

Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:Dat rode ding in de midden is hem:

13ydmkj.jpg

Rik ;)

te laat ;) :jerry

Fuck, ik was nog bij pagina 1 :swear :swear

Nou ja, voor de volgende Medeforummer die dit probleem krijgt. Ik laat mijn post maar staan als je het niet erg vind haha.

Kom nu net van mn werk en dus eerst een foto gemaakt voor dit probleem. Nu zit ik aan de koffie hahaha

Rik ;)

@Maerck wrote:YES!!! De oplossing was dus zo simpel, dat ik er nu vreselijk van baal dat ik het zelf niet wist!!! Maar ja, daar ga je domweg niet van uit, als de alarmlichten het wel gewoon doen. Heb een alarmlichtschakelaar bij de sloop gehaald voor een tientje en hij werkt weer! Heb net een extra lange rit gemaakt met heel veel bochten en iedereen kon zien welke kant ik op wilde! Hahaha!

grt Mark

Als je mij een foto wilt geven van die nieuwe knipperlichthendel, en het blijkt de juiste te zijn dan wil ik hem wel van je overnemen voor 45 Euro. Ik wil hem dan graag ophalen.

Rik ;)

Terug
Naar boven