Hey allemaal,
Sinds eind januari ben ik de trotse eigenaar van een Opel Vectra 1.8 GL automaat bj '95. :wors
kleur: nautulis blauw
Over mijzelf:
22 jaar, student werktuigbouwkunde aan de TU-Delft en wonende in omgeving Amsterdam.
Over de auto:
Gekocht van een overleden kennis. De auto is vanaf 98 tot op heden dealeronderhouden. Door de lage jaarkilometrage is de olie niet ieder jaar vervangen.
kmstand: ca. 184dkm
Enkele punten uit onderhoudgeschiedenis:
* 12-2008/179dkm: Distri, poly-V vervangen, beurt+apk
* 12-2009/182dkm: brandstofpomp, apk, controle
* 02-2010/183dkm: 2 nieuwe banden voor(hoogteslag), alles balanceren, uitlijnen(was goed)
* 03-2010/183dkm: tectyl in balken, bodem deels tectyleren (gevoelige plekken)
Op de planning staat: versnellingsbak(automaat)olie, motorolie, remblokken.
Bekende gebreken/zwakke punten:
* dakraam(hollandia sunroof) moet schoon blijven, anders druppels naar binnen
* stuurbekrachtigingspomp lekt, maar minimaal. (dus laten zitten)
* voorwielen hebben wat naloop verschil, maar vormt geen probleem. (staan dus niet helemaal precies naast elkaar)
* veerschotels achter beetje corrosie. Is behandeld, maar moet mogelijk wel een keer wat aan gedaan worden.
* iets teveel olie in automaat? (Iemand tips? na een lange rit (100km) alle versnellingen kort inschakelen geeft hij meer aan dan maximum bij 80+°C, peilstok volledig ingedaan)
* ruitenwissers schuren langs motorkap bij het openen van de motorkap
En natuurlijk een fotoowtje

Ik hoop dat ik veel van jullie kan leren en met de tijd ook anderen kan helpen!
Groeten,
Robert
PS. dubbelpost speciaal voor het vectra gedeelte
Updates
16-03: olie in automaat op peil, meting was met uitstaande motor, maar moest aan.
Sinds eind januari ben ik de trotse eigenaar van een Opel Vectra 1.8 GL automaat bj '95. :wors
kleur: nautulis blauw
Over mijzelf:
22 jaar, student werktuigbouwkunde aan de TU-Delft en wonende in omgeving Amsterdam.
Over de auto:
Gekocht van een overleden kennis. De auto is vanaf 98 tot op heden dealeronderhouden. Door de lage jaarkilometrage is de olie niet ieder jaar vervangen.
kmstand: ca. 184dkm
Enkele punten uit onderhoudgeschiedenis:
* 12-2008/179dkm: Distri, poly-V vervangen, beurt+apk
* 12-2009/182dkm: brandstofpomp, apk, controle
* 02-2010/183dkm: 2 nieuwe banden voor(hoogteslag), alles balanceren, uitlijnen(was goed)
* 03-2010/183dkm: tectyl in balken, bodem deels tectyleren (gevoelige plekken)
Op de planning staat: versnellingsbak(automaat)olie, motorolie, remblokken.
Bekende gebreken/zwakke punten:
* dakraam(hollandia sunroof) moet schoon blijven, anders druppels naar binnen
* stuurbekrachtigingspomp lekt, maar minimaal. (dus laten zitten)
* voorwielen hebben wat naloop verschil, maar vormt geen probleem. (staan dus niet helemaal precies naast elkaar)
* veerschotels achter beetje corrosie. Is behandeld, maar moet mogelijk wel een keer wat aan gedaan worden.
* iets teveel olie in automaat? (Iemand tips? na een lange rit (100km) alle versnellingen kort inschakelen geeft hij meer aan dan maximum bij 80+°C, peilstok volledig ingedaan)
* ruitenwissers schuren langs motorkap bij het openen van de motorkap
En natuurlijk een fotoowtje
Ik hoop dat ik veel van jullie kan leren en met de tijd ook anderen kan helpen!
Groeten,
Robert
PS. dubbelpost speciaal voor het vectra gedeelte
Updates
16-03: olie in automaat op peil, meting was met uitstaande motor, maar moest aan.