• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

even voorstellen vectra a

ha mede opel freaks , ja hoor ik heb hem eindelijk gevonden , een mooie nette opel vectra a .

bouwjaar mei 1994 16.1 Volgens mij een expresion ??
vectraa.jpg

Kilometerstand 58.000 van de 2 de eiegnaar , helemaal nieuw .

nu heb ik een vraag ,er zit een klokje in digitaal met daarboven , een leeg display volgens mij hoort daar een buiten temperatuur informatie te staan , maar die doet niks ,ikheb al onder de bumper gekeken maar zie niks , wel een soort haakje ,die leeg is kan iemand mij helpen ,en welke vectra heb ik nu een b1 of b2 .

Dan zal de thermostaat toch wel aan z'n eind zijn vrees ik. In dat geval wordt 't toch even de boel uitbouwen. Nooit geweten dat er bij een 1600 de riem voor eraf moest. In dat geval zou ik ook meteen even de waterpomp mee (laten) vervangen. Zit 't meteen allemaal goed.

Wat ik weet van een ex-opel monteur is dat er na inleveren van lease en bij winkeldochters vaak plakkers met 'expression' en een ander mattensetje in werden gelegd om ze wat op te leuken. 't Zegt verder niet heel veel. Mijn vorige A uit 1991 was vanaf een GL bij de dealer 'ineens' een GT geworden. Zo was er een spoiler over de originele emblemen heen gemonteerd, GT sticker op de zijkant van de deur en een rode band langs de bumperrand. Ging nergens over natuurlijk en heb binnen 24 uur na aanschaf die zooi eraf gehaald aangezien het gewoon een GL was (geen luxe dus). Buiten het feit dat ik stickers, rare kleurcombi's, frutsels en slecht gemonteerde accessoires op een auto heeeeeeeeel erg lelijk vind. ;)

toch vraag ik het nog maar een keertje , die temperatuurmeter staat volgens mij veel te laag , hij blijft zo lang in het baluwe staan, komt wel warme lucht uit . En ook nog maar een keer is dit nu een expression uitvoering , ben namelijk opzoek naar een stukje strip op het rechter achter scherm .

Wel leuk ik heb vier nieuwe wieldoppen , teminste gekocht op markt plaats .

ha Lemmers ,

Was dat nou ? Een dealer een opel opleuken tja nog nooit ver nagedacht ?

ik heb een vectra a2e toerentelelr zo'n digitaal klokje met bijten temperatuur electriche voorramen . Deel bare achterbank .en tja die strips er op . en zo'n raar logo op het voorscherm .

Netjes inderdaad! Geluk dat je een A2 hebt, die hebben beduidend minder last van de roestkwaaltjes zoals de A1.

Wat betreft je termperatuur-metertje: het kan zijn dat er ergens een kabelbreukje zit in de buurt van de sensor. Deze zal waarschijnlijk wel ergens rond de bumper hangen. Het kan trouwens ook goed zijn dat het klokje cq boordcomputertje kapot is. Soms komen ze nog wel eens op marktplaats voorbij voor 10 of 15 euro. :)

Ha Niels ,

Bedankt het is een a2 ... bedankt .

voor de verdere lezers , er komen meer foto's op .

Ook van onder de bumper waar ik denk dat de sensor hoort te zitten . en het klokje .

en wat voor uitvoering het nu is . ;) king:

nah hier zijn ze

foto 1
Afb0588_resize_resize.jpg

gewoon de achterkant

foto2 dit zijn de wieldoppen aande rechter kant volgens mij helemaal fout

Afb0589_resize_resize.jpg

foto 3 aan de anderekant

volgens mij zijn dit de goede

Afb0592_resize_resize.jpg

foto 4 dit is het logo van een Volgens mij een expresion ??

Afb0590_resize_resize.jpg

foto5 dit zijn volgens mij de goede doppen

Afb0592_resize_resize.jpg

nette vectra

aan foto 7 te zien moet er een nieuwe buiten temp sensor op kost iets van 15 euro bij de dealer

dan is ook die weer goed

gr erik

Welkom, mede A2-rijder! Prachtige wagen, en die kilometerstand! :wors

Denk ook dat de sensor kaduuk is. Of draad los/gebroken.

Die doppen aan de bijrijderskant zijn volgens mij van een Astra F, de doppen die je links hebt zitten zijn wel de originele. Voor de rest inderdaad een nette auto. Zuinig op zijn en veel plezier van hebben. Komt eigenlijk nooit wat aan die dingen, echt hufterproof. 't Ergste dat mij met m'n Vectra A ooit is overkomen in de 6,5 jaar dat ik 'm had was een kapotte lambdasonde twv € 100. ;)

inderdaad ,de doppen zijn van een astra ,komen andere op .

Zal ook beter foto's plaatsen, maar waar owaar zit die sensor , ik ben bekend heb 2 ton met de gj-lf-36 een gl gereden , maar kan de sencor niet vinden .

Ik vraag me af of er wel 1 opzit

al vast bedankt

Aan de sensor zelf (als ie er zit) zie je waarschijnlijk niet heel veel. Had laatst bij mijn B de sensor ook kapot waardoor nog maar één temperatuur werd aangegeven: 37,5 graden. Op het oog was de sensor prima, maar intern gewoon kapot. Nieuw sensortje gekocht twv € 15 en nu doet ie het weer. Die sensor stelt feitelijk weinig voor.

Terug
Naar boven