• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Even voorstellen

Hallo allemaal

Ik zal me als verse Opel eigenaar aan jullie voorstellen, vaak lees ik dit forum omdat je hier veel informatie en oplossingen vind met betrekking tot problemen die je tegen kan komen en tips over o.a. Waar op te letten bij aanschaf van een Opel.

Daarvoor bedankt.

Ik kom uit het oosten van het land (regio Enschede) en heb tot nu toe zojuist mijn tweede Opel aangeschaft.

Voorheen veel ellende meegemaakt met Franse autos (Peugeot) en eigenlijk toevallig terecht gekomen bij opel.

Na jarenlang een auto van de zaak te hebben gereden ben ik voor me zelf begonnen en moest dus mijn auto van de zaak ook inleveren. Mijn criteria voor aanschaf van een eigen auto waren simpel, het moest een relatief jonge auto zijn die qua uiterlijk makkelijk met de tijd mee kon.

Destijds (2010) gekozen voor een Peugeot 307sw uit 2003 (2.0hdi) na deze een jaar gereden tehebben kwam ik erachter dat de kosten aan reparaties aan de Peugeot in dat jaar erg dicht in de richting kwamen van de aanschafprijs die ik een jaar eerder voor deze auto betaald had.

Tijd voor een nieuwe, auto ingeruild tegen een 407sw uit 2005 1.6hdif.

Dus weer een Peugeot, na 4 maanden de hele motor in de soep en auto naar de sloop.

Als tijdelijke auto heb ik toen gekozen voor een Opel omega uit 2001 (gefacelifte model) 2.2 op LPg (g3).

De bedoeling was eigenlijk om in korte termijn een andere auto te kopen, dit was ook mijn eerste ervaring met Opel.

Deze omega heeft mij ondanks dat er ruim 310.000 km op de teller stond nog nooit in de steek gelaten, hierdoor is mijn idee om een andere auto te kopen van de baan gegaan en heb ik de afgelopen 7 maanden met veel plezier en vertrouwen in mijn opel omega mogen rijden, geen enkel probleem mee gehad.

Dat is dus de reden waarom ik vanmiddag mijn tweede Opel heb aangeschaft, de kans op hoofdpijn is bij Opel naar mijn mening veel kleiner.

Omega ingeruild op een vectra c 2.2dti automaat uit 2004 (stationwagen)

Voor zover een introductie van mij en mijn auto, ik ben er van overtuigd dat ik hier veel kennis zal gaan op doen

Gr. Robert

Terug
Naar boven