• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

even voorstellen

@FKsport

zou zeker mooi zijn maar wat ik heb begrepen zijn dit vaak xenon units

en dan weet je het wel die K*Tzooi moet dan weer met tech2 aanmelden ik zeg liever niet

nou heb je natuurlijk ook die aftermarket R*MM*L nou als ik angeleyes had gewild had ik wel een bmw gekocht (dit is geen aanval op wie dan ook :afro )

dean kan je ze nog uit elkaar halen en spuiten maar ben bang dat ze dan niet meer goed waterdicht zijn en dan een condens probleem heb

moet eens kijken wat ik daar mee wil wil het wel redelijk origineel houden het moet geen TSJOENINGS object worden zeg maar

Klopt ook weer, ik dacht juist dat ze makkelijk te vinden waren zonder xenon..

Ikzelf heb xenon fabriek af, dus ik heb het foefje van kappen loshalen en spuiten wel gedaan.. Tot nu toe geen enkele last van vocht :) gewoon op het gemakje doen en secuur te werk gaan

misschien als het weer het een beetje toelaat dat ik er eens naar ga kijken

moet je je lampen ook weer laten afstellen?

en zijn ze makelijk los te halen?

stekker2.png

stekker1.png

voor de mensen di er interesse in hebben

de eerste foto is het originele stekker blok wat in de kofferbak zit

als je de originele bekabeling hebt (wat ik had)

kan je de metalen stekkertjes die er in zitten er uit drukken door het gele borg plasticje er uit te wippen

dan prik je je stekkertjes er in (omschrijfbaar als een ampje)

gebruik contact 4 en 6 dit zijn de originele aansluitingen (zo heb ik ze uit de donorstekker gehaald)

foto 2 is de stekker onder de stoel

ook hier zit een borgsysteem op maar dan paars van kleur deze druk je in

en dan kan je de stekkertjes die je uit je donorstekker hebt gehaald er zo in prikken

kijk goed naar de foto want de pijltjes zijn anders van kleur

bruin is de massa

rood is de plus

veel plezier er mee

@jos e wrote:misschien als het weer het een beetje toelaat dat ik er eens naar ga kijken

moet je je lampen ook weer laten afstellen?

en zijn ze makelijk los te halen?

Ik heb mijn stappenplan in het howto gedeelte geplaatst op deze site.. Dus kun je daar zien hoe ik het gedaan heb.. Opnieuw afstellen is dus niet nodig. Lampen zelf eruit halen is voorbumper eraf en dan zijn ze zo los, 10 minuten werk.

En persoonlijk ben ik erg tevreden, kost je 25 euro aan materiaal, precisie en geduld ;)

zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar een stukje van het bedradingsschema van de stoel verwarming

ik heb zelf het TIS programma maar deze werkt NIET op een 64bit computer (is 32bit)

en kan nergens een 64bit versie vinden die ik kan "lenen" :angel

dus als iemand mij uit de brand kan helpen met alleen het stoelverwarmings stukje

zou ik een heel blij persoon zijn

en iedereen die in de buurt woont mag van mij een gratis kopie krijgen (usb stick meenemen)

of opsturen met genoeg postzegels om te retouren mag ook

ik hoor het wel

@jos e wrote:zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar een stukje van het bedradingsschema van de stoel verwarming

ik heb zelf het TIS programma maar deze werkt NIET op een 64bit computer (is 32bit)

en kan nergens een 64bit versie vinden die ik kan "lenen" :angel

dus als iemand mij uit de brand kan helpen met alleen het stoelverwarmings stukje

zou ik een heel blij persoon zijn

en iedereen die in de buurt woont mag van mij een gratis kopie krijgen (usb stick meenemen)

of opsturen met genoeg postzegels om te retouren mag ook

ik hoor het wel

Als ik je een tip mag geven: "Leen" ergens VMWare en maak een image met 32bits WinXP; Daar kun je TIS vast wel op draaien :)

Mooie wagen trouwens! :)

@jos e wrote:@jeroenk (bedankt btw)

ik snap wel het een en ander van computers maar wat je nu zegt klinkt als bla bla bla :D

verklaar je nader

VMWare = een virtualisatieprogramma. Kort gezegd kun je hiermee windows "binnen" windows draaien. Wat je doet is:

-> Je installeert VMWare

-> Hier maak je een nieuwe "Virtual Machine" aan. Hierbinnen kun je bijv. Windows XP 32-bit installeren, waarbinnen je dus weer TIS kan installeren :)

Ik zou zeggen; Scoor VMWare, het spreekt redelijk vanzelf :)

Terug
Naar boven