• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Eventuele oplossing veel voorkomend stotter probleem (?)

Ik lees meermaals dat je met een plaatje de egr kunt afdoppen.

Maar lees weinig over de stekker welke er op bevestigd zit.

Een monteur bij Opel zegt dat de meldingen van de motormanagment blijft branden.

Bij de andere motoren kun je de computer misleiden maar niet de 1400.

Gaat de motor bij de montage niet in zijn noodprogramma?

Met als gevolg dat de motor slechter verbrandt etc?

Want anders is het vrij simpel.

Een plaats erop en de stekker los houden.

Dan brand alleen het lampje af en toe (lijkt me)

MVG

Geert

@wim-v6 wrote:Nee lampje zal slechts af en toe gaan branden, en dan gaat ie NIET in noodloop..

Willem

Als je gewoon de stekker uit de egr haalt dan werkt dat toch ook als afdekplaatje? :shock:

Of vergeet ik dan iets? :hmmz :hmmz :hmmz

MVG

Geert

@Baz wrote:ik zal je binnenkort als ik er weer wat het heb een foto mailen dan kun je het zien

Ik rijdt met een Afgedopte EGR welke niet doormiddel van een dichte pakking tussen de EGR en de voet hiervan is afgedopt, en dus ALLE ruimte heeft om te bewegen, maar op de zijde van de gasklep vloerplaat is afgsloten, ook bij deze gaat het lampje branden.

CODE:

p0400: Stroming EGR onjuist. (juist ja, doorstroming van de EGR word gecontroleerd, als die er niet is kan de melding nooit wegblijven).

als deze storing word gegeven omdat er dus geen stroming is door de EGR heen, kan je plaatjes laten fezen tot je een ons weegt, maar de melding zal terug komen.

alleen indien p1405 positie EGR klep onjuist of buiten bereik word gegeven zou je dit kunnen oplossen met meer ruimte voor de plunjer, maar bij code P1405 gaat de motor ook in NOODLOOP, en dat gebeurt nooit bij Afdoppen van de EGR van een phase 1 smallblock 16klepper doormiddel van een dichte pakking.

Willem

Terug
Naar boven