• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Extra gaten boren in dakrails Zafira B ????

dutch

Post weinig
Bij de Zafira vanaf 2007 zitten er 3 sets gaten in de dakrails om de dakdragers te fixeren: vooraan, in het midden en achteraan. Het nadeel is echter dat de dragers op die manier niet een klein stukje verschoven kunnen worden. Dat is soms toch wel handig, b.v. om ervoor te zorgen dat de bevestigingsklemmen goed door de gaten in de dakkoffer kunnen. Bij een rails zoals een Zaf A is dat geen probleem, dan schuif je de dragers makkelijk een paar cm naar voren of achteren.

Het meest veilige is denk ik een paar nieuwe gaten in de dakkoffer boren. De dragers in de gaatjes voor + achter is veel te ver uit elkaar, het moet dus voor + midden worden. Maar eigenlijk had ik de achterste drager het liefste een cm of 10 achter de middelste gaatjes gezien. Zou het mogelijk zijn om daar een paar extra gaten in de dakrailing te boren??

Heb ik ook maar gedaan, makkelijker en dakkoffer is goedkoper dan eventuele schade aan de Zaf. Maar een mens heeft wel een z'n ideeën :D En toegeven, de dragers hadden van mij best ietsje verder uit elkaar gemogen.

Tussen haakjes, ik weet niet of er in de originele gaten draad zit, voor de dragers is het in elk geval niet nodig.

Terug
Naar boven