• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Extreem toerental na terugplaatsen onderdelen

Rainsports maken exht veel herrie, viel me tegen. Rij zelf op hankook s1 evo, 195 50 15 die bevallen me nog beter. Droge grip is redelijk ziek te noemen voor de klasse band

@joop1970 wrote:Rainsports maken exht veel herrie, viel me tegen. Rij zelf op hankook s1 evo, 195 50 15 die bevallen me nog beter. Droge grip is redelijk ziek te noemen voor de klasse band

Die zijn ook niet duur!

Maar weet je zeker dat de Rainsport 3 herrie maakt? Met de vorige modellen schijnt dat wel zo te zijn, maar de ervaringen van de RS3 zijn erg positief overal en schijnt ook lekker stil te zijn.

@basss27 wrote:

Welke banden ga jij monteren Bart? Heb je foto's bekeken, volgensmij heb je 195 50 15 eronder? Dat heb ik ook nodig.

Ik zit zelf te denken aan de Uniroyal Rainsport 3. Schijnen enorme plakkers te zijn in zowel droog als regen. Daarnaast lekker betaalbaar met 40 euro per bandje.

Ik heb nog niet gezocht naar banden.Kan ook nog wel wat tijd overheen gaan. Heb nu inderdaad 195/50/15, maar zit te denken om een iets dunnere of plattere band te kiezen.

175/50/15 ofzo lijkt me het mooiste, en ben ik ook eindelijk van schrapende achterbanden af (Ik heb nu ET-35 en bumpstops tussen mijn achterveren maar alsnog lopen mijn achterbanden aan met 2 man achterin). Maar minder oppervlak is minder grip bij droog weer. 195/45/15 lijkt me ook wel wat.

Het zijn allebei minder gangbare maten, ik ga me daar binnenkort pas op concentreren. Misschien wordt het wel gewoon weer 195/50/15

@.B4R7. wrote:@basss27 wrote:

Welke banden ga jij monteren Bart? Heb je foto's bekeken, volgensmij heb je 195 50 15 eronder? Dat heb ik ook nodig.

Ik zit zelf te denken aan de Uniroyal Rainsport 3. Schijnen enorme plakkers te zijn in zowel droog als regen. Daarnaast lekker betaalbaar met 40 euro per bandje.

Ik heb nog niet gezocht naar banden.Kan ook nog wel wat tijd overheen gaan. Heb nu inderdaad 195/50/15, maar zit te denken om een iets dunnere of plattere band te kiezen.

175/50/15 ofzo lijkt me het mooiste, en ben ik ook eindelijk van schrapende achterbanden af (Ik heb nu ET-35 en bumpstops tussen mijn achterveren maar alsnog lopen mijn achterbanden aan met 2 man achterin). Maar minder oppervlak is minder grip bij droog weer. 195/45/15 lijkt me ook wel wat.

Het zijn allebei minder gangbare maten, ik ga me daar binnenkort pas op concentreren. Misschien wordt het wel gewoon weer 195/50/15

Dat komt denk ik omdat jouw velgen veel verder naar buiten staan dan standaard opel velgen (ET49)

Ik heb geen schroefset meer maar 40mm rondom verlaging. Ik rij op 175-50-15 nu, maar eigenlijk ziet dat er niet uit. Veel te klein en een behoorlijk gat in de wielkast. Vult helemaal niet mooi.

Komt door de ET-waarde inderdaad. De wang van mijn banden staat aan beide kanten ongeveer 3cm verder naar buiten dan origineel. Verlagen wil ik de achterkant absoluut niet. Ik ben al benieuwd wat ik met de voorspoiler doe, nu de voorkant al flink verlaagd is. Daardoor is de ruimte bij mijn voorwiel gelijk aan het achterwiel, waar de wheelgap voor het verlagenaan de voorkant groter was, wat ik lelijk vond. Met de voorspoiler heb ik nog ingeveer 6cm over, dus dat wordt drempels schrapen.

20151204_154614_zpsywrqo4ew.jpg

MP18.jpg

Ik ben er nu achter gekomen dat de meest rechtse bout bovenin aangeduid met een pijltje dol is.. Zit deze vast aan het spruitstuk? Eerst maar eens proberen de moer er vanaf te krijgen. Kan mezelf wel voor mn kop slaan nu dat ik geen momentsleutel gebruikt heb :???:

Zijn draadeinjes, gewoon waterpomp tang erop en eraf draaien en nieuwe erin. Als het gat zelf gaar is nieuwe draad tappen. Wel even keukenrol in je inlaat doen, beetje jammer als er ijzervijlsel in je motor komt

@joop1970 wrote:Zijn draadeinjes, gewoon waterpomp tang erop en eraf draaien en nieuwe erin. Als het gat zelf gaar is nieuwe draad tappen. Wel even keukenrol in je inlaat doen, beetje jammer als er ijzervijlsel in je motor komt

Idd je kan ze ook vinden onder de naam tapeinden

@joop1970 wrote:Zijn draadeinjes, gewoon waterpomp tang erop en eraf draaien en nieuwe erin. Als het gat zelf gaar is nieuwe draad tappen. Wel even keukenrol in je inlaat doen, beetje jammer als er ijzervijlsel in je motor komt

Oke bedankt!

Ik moet toch nog voor wat onderdeeltjes naar de dealer. Wil hem weer rijdend hebben :)

@.B4R7. wrote:@joop1970 wrote:Zijn draadeinjes, gewoon waterpomp tang erop en eraf draaien en nieuwe erin. Als het gat zelf gaar is nieuwe draad tappen. Wel even keukenrol in je inlaat doen, beetje jammer als er ijzervijlsel in je motor komt

Oke bedankt!

Ik moet toch nog voor wat onderdeeltjes naar de dealer. Wil hem weer rijdend hebben :)

Denk niet dat ze dat zo hebben liggen bij de dealer, het beste even eruit draaien en precies meten wat voor tapeinden je nodig hebt. Het is nogal specifiek.

Die speciale tapeinden kan je het beste via internet bestellen denk ik of een groothandel/bedrijf die bouten/moeren etc doen.

@joop1970 wrote:Dealer heeft meer dan je denkt

Dealer in eindhoven had laatst niks van het volgende:

- pakking inlaatspruitstuk

- slang tussen gasklep/inlaatspruitstuk

- dichte egr pakking

In venlo hadden ze alleen de slang tussen de gasklep in het inlaatspruitstuk á 50 euro. Op internet staat hij voor de helft. De draadeinden konden ze mij ook niet aan helpen, maar ik weet nou wel dat het m6 x 60mm is

@joop1970 wrote:Dealer heeft meer dan je denkt

Ik zocht een tijdje terug een pakking om het spaghetti spruitstuk te kunnen monteren.

Zes (!) dealers in de buurt afgebeld, netjes het onderdeel nummer bij de hand maar geen enkele dealer had zo'n pakking op voorraad.

Wil best de dealer wat meer betalen als het op voorraad is, maar als ze het moeten bestellen kan ik beter zelf zoiets van internet plukken.

Terug
Naar boven