• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

F13 5bak op een 1.8e?

Dat 1.8 blok ga ik over 3 weken ophalen, dan moet er eerst nog de automaat vanaf die eraan hangt.

Als het zover is laat ik je het weten dan kunnen we dat vliegwiel eens passen ;)

volgens mij van de gm diesels.

dat is dan de 17D, en de x17dtl. waarvan de dtl een kom vliegwiel zou zijn.

heb je die 1800 al los liggen?

ik heb er zelf ook nog ergens een.... kan wel eens kijken of ik deze week nog tijd heb om het voor je te passen. of het bout patroon een beetje overeen komt van het vliegwiel.

Dat 1.8 blok ga ik over 3 weken ophalen, dan moet er eerst nog de automaat vanaf die eraan hangt.

Als het zover is laat ik je het weten dan kunnen we dat vliegwiel eens passen ;)

is goed hoor, als ik in de tussentijd nog me schenen tegen de 1800 stoot zal ik het vliegwiel ook wel ff passen, of als ik het vliegwiel van de 1800 vind, (zo volgens mij ergens thuis moeten liggen) zal ik ze lang elkaar houden.

is goed hoor, als ik in de tussentijd nog me schenen tegen de 1800 stoot zal ik het vliegwiel ook wel ff passen, of als ik het vliegwiel van de 1800 vind, (zo volgens mij ergens thuis moeten liggen) zal ik ze lang elkaar houden.

LET OP: de 1.6D (16D 16DA) en 1.7D (17D 17DA 17DR) opel motoren draaien met een F16 bigblock bak.

de Astra-F 1.7TD X17DTL draait op een F13 bak.

dan zou je dus de koppeling en vliegwiel moeten pakken van een Astra-F 1.7TD X17DTL Opel motor.

Willem

LET OP: de 1.6D (16D 16DA) en 1.7D (17D 17DA 17DR) opel motoren draaien met een F16 bigblock bak.

de Astra-F 1.7TD X17DTL draait op een F13 bak.

dan zou je dus de koppeling en vliegwiel moeten pakken van een Astra-F 1.7TD X17DTL Opel motor.

Willem

Zodra de 1.8 binnen is en de automaat ligt eraf (deze gaat naar m'n 1.6 tvv de oude automaat), hopelijk heeft

Prayer dan dat dieselvliegwiel gevonden ;) en kunnen we gaan passen.

Zodra de 1.8 binnen is en de automaat ligt eraf (deze gaat naar m'n 1.6 tvv de oude automaat), hopelijk heeft

Prayer dan dat dieselvliegwiel gevonden ;) en kunnen we gaan passen.

die van de dtl heb ik zo los liggen, ik heb op mijn dtl namelijk het 17D vliegwiel zitten, want die was lichter, en ik had er toch de f16 op zitten, dus geen verschil in passen gemerkt.

koppeling en drukgroep heb ik er niet meer bij, maar dat vliegwiel weet ik wel te vinden, pas nog in me handen gehad.

zal em van de week in de auto gooien, dan leg ik hem vast voor je klaar in geldrop

die van de dtl heb ik zo los liggen, ik heb op mijn dtl namelijk het 17D vliegwiel zitten, want die was lichter, en ik had er toch de f16 op zitten, dus geen verschil in passen gemerkt.

koppeling en drukgroep heb ik er niet meer bij, maar dat vliegwiel weet ik wel te vinden, pas nog in me handen gehad.

zal em van de week in de auto gooien, dan leg ik hem vast voor je klaar in geldrop

Dus als dat vliegwiel past zou ik alleen nog een koppeling&drukgroep moeten aanschaffen

van een Astra F 1.7 D?

Dus als dat vliegwiel past zou ik alleen nog een koppeling&drukgroep moeten aanschaffen

van een Astra F 1.7 D?

Terug
Naar boven