• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

f13 bak vraag

petje

Post weinig
hallo allemaal

ik wil graag weten of een f13 versnellings bak achter mijn c20ne past

alvast bedankt

gr willem

Met de juiste drukgroep, koppeling en een aangepast vliegwiel zal deze wel passen.

Waarom wil je een F13 aan de c20ne hangen? En in wat voor auto komt dit dan te hangen?

In een kadett? Want volgensmij kun je dan beter een F16 bak gebruiken.

Met de juiste drukgroep, koppeling en een aangepast vliegwiel zal deze wel passen.

Waarom wil je een F13 aan de c20ne hangen? En in wat voor auto komt dit dan te hangen?

In een kadett? Want volgensmij kun je dan beter een F16 bak gebruiken.

Als je het al voor elkaar krijgt trek je die bak finaal tot poeier, volgens mij.

Een F13 is niet gemaakt om het koppel en vermogen van een C20NE te vreten.

Als je het al voor elkaar krijgt trek je die bak finaal tot poeier, volgens mij.

Er zijn gasten met een f13 achter een c20xe :o

Ik had een f13 op een c18nz.(ook bigblock 8v)..volgens de handleiding op Corsanovatuning.

Heb dus het vliegwiel laten boren.

Maar je het ook anders doen met een vliegwiel van een diesel....staat ook wel ergens op die site.

Ik wou persee die f13 bak er achter omdat ik niet wou klooien met apparte aandrijfassen op de Corsa. Kon zo de boel overhangen toen.

Er zijn gasten met een f13 achter een c20xe :o

Ik had een f13 op een c18nz.(ook bigblock 8v)..volgens de handleiding op Corsanovatuning.

Heb dus het vliegwiel laten boren.

Maar je het ook anders doen met een vliegwiel van een diesel....staat ook wel ergens op die site.

Ik wou persee die f13 bak er achter omdat ik niet wou klooien met apparte aandrijfassen op de Corsa. Kon zo de boel overhangen toen.

Dat tot poeder trekken valt wel mee. Zolang je niet veel schakelfouten maakt zal het allemaal vrij lang heelblijven.

En meestal is het eerste wat gaat sneuvelen je diffrentieel. En volgenmsij kun je die van een F15 of F17 erin gebruiken mocht dat gebeuren.

Dat tot poeder trekken valt wel mee. Zolang je niet veel schakelfouten maakt zal het allemaal vrij lang heelblijven.

En meestal is het eerste wat gaat sneuvelen je diffrentieel. En volgenmsij kun je die van een F15 of F17 erin gebruiken mocht dat gebeuren.

zie www.corsa-novatuning.nl

Daar staan 2 verschillende manieren om dit uit te voeren.

De bak past er op zich wel achter hoor.

Wordt wel vaker gedaan en heb ze inderdaad ook al achter c20xe's gezien.

De opel bakken kunnen best veel hebben.

Zo snel sneuvelen ze niet

zie www.corsa-novatuning.nl

Daar staan 2 verschillende manieren om dit uit te voeren.

De bak past er op zich wel achter hoor.

Wordt wel vaker gedaan en heb ze inderdaad ook al achter c20xe's gezien.

De opel bakken kunnen best veel hebben.

Zo snel sneuvelen ze niet

[rquote=1912021&tid=146222&author=McKaamos]Als je het al voor elkaar krijgt trek je die bak finaal tot poeier, volgens mij.

[/rquote]

Volgens mij is een F13 gelijk aan een F15 ? ?

Ik reed met 300 nm en 200 pk met een F15 versnellingsbak.

Ik denk dat de F13 wel heel blijft achter een standaard C20NE :P

Terug
Naar boven