• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

f20 bak stuk.

goeiedag,

laatst reed ik op de snelweg over een hobbel heen, en toen was me versnellingsbak kapot(f20).

ik had hem naar een garage gebracht bij mij in het dorp, en nu bleek er helemaal geen olie in de bak te zitten en er kwam alleen maar gruis uit met een magneet.

er zaten ook nergens lek sporen.

Maar 9000 km terug had ik me koppeling laten vervangen bij een ander bedrijf, hun hadden dat gedaan via het serviceluikje.

nu is mijn vraag, als je de koppeling vervangt moet je dan de bak olie aftappen? of als je de pri-as naar achter trek, komt er dan altijd olie uit ja of nee?

zojaa dan kan ik dat bedrijf aanklagen dat hun me olie daarna niet meer gecontroleerd hebben.

zo niet? dan zoek ik nog een f20 bak.

Mvg Eric

serviceluikje bij de F20? hadden die dat nog?

ik denk wel dat je de olie moet aflaten ja

kwam er helemaal geen olie meer uit?

dan heeft hij nog lang gelopen zeg!!

serviceluikje bij de F20? hadden die dat nog?

ja f20 hebben dat ook als je een plat vliegwiel heb.

er kwam helemaal geen olie meer uit, maar volgens my blijft er altijd een laagje olie in zitten dacht ik?? dat heeftie waarschijnlyk opgereden in die 9000 km.

ja f20 hebben dat ook als je een plat vliegwiel heb.

er kwam helemaal geen olie meer uit, maar volgens my blijft er altijd een laagje olie in zitten dacht ik?? dat heeftie waarschijnlyk opgereden in die 9000 km.

@GSI Racer wrote:serviceluikje bij de F20? hadden die dat nog?

F20 bak heeft dat altijd. F18 volgens mij niet.

@GSI Racer wrote:serviceluikje bij de F20? hadden die dat nog?

Als je je koppeling via het luikje vv, komt er altijd wel een beetje olie uit. Maar het grootste gedeelte zit gewoon in je pan onder je bak. En hier heeft die garage eigenlijk niets mee te maken gehad. Dat neemt nog niet weg dat het wel zo netjes geweest zou zijn om je bakolie ff te controleren, dit is immers 1 bout aan de zijkant.

succes

Als je je koppeling via het luikje vv, komt er altijd wel een beetje olie uit. Maar het grootste gedeelte zit gewoon in je pan onder je bak. En hier heeft die garage eigenlijk niets mee te maken gehad. Dat neemt nog niet weg dat het wel zo netjes geweest zou zijn om je bakolie ff te controleren, dit is immers 1 bout aan de zijkant.

succes

@ mr bone.

Als er altijd een beetje olie uit komt, dan hoord die garage toch te controleren of er nog genoeg olie in zit nadat er wat olie uit is gekomen? lijkt mij wel als je beetje een goeie garage ben.

maarja er zat dus geen druppel in en je ziet ook geen lekkage sporen, waar kan anders die olie gebleven zijn?

@ mr bone.

Als er altijd een beetje olie uit komt, dan hoord die garage toch te controleren of er nog genoeg olie in zit nadat er wat olie uit is gekomen? lijkt mij wel als je beetje een goeie garage ben.

maarja er zat dus geen druppel in en je ziet ook geen lekkage sporen, waar kan anders die olie gebleven zijn?

@Peter_89 wrote:@GSI Racer wrote:serviceluikje bij de F20? hadden die dat nog?

sorry, F18 en F20 ff door elkaar gegooit king:

hoe het kan dat er echt geen druppel uit kwam is mij ook een raadsel :shock:

@Peter_89 wrote:@GSI Racer wrote:serviceluikje bij de F20? hadden die dat nog?

sorry, F18 en F20 ff door elkaar gegooit king:

hoe het kan dat er echt geen druppel uit kwam is mij ook een raadsel :shock:

je zegt dat je wat geraakt heb op de snelweg en toen in een keer je bak stuk was....

zit er niet ergens een scheurtje in je bak of in de deksel van je diff...

kan eigenlijk niet dat er niks meer in zit, zelf al zouden al je keerringen zo lek als een mandje zijn moet er altijd nog een laagje in je diff staan aangezien dat het laagste punt is waar de olie zich kan verzamelen

je zegt dat je wat geraakt heb op de snelweg en toen in een keer je bak stuk was....

zit er niet ergens een scheurtje in je bak of in de deksel van je diff...

kan eigenlijk niet dat er niks meer in zit, zelf al zouden al je keerringen zo lek als een mandje zijn moet er altijd nog een laagje in je diff staan aangezien dat het laagste punt is waar de olie zich kan verzamelen

ik zeg niet dat ik iets geraakt heb(beter lezen)

ik zei dat ik over een hobbeltje ging op de snelweg.

Daarom vind ik het ook vaag als je olie aftap blijft er altijd een beetje in staan zoals jij zeg.

me koppeling is 9000 km geleden vervangen, dus misschien heb ik dat kleine beetje olie wel in die 9000 km opgereden.

ook zei ik dat er geen leksporen zijn te zien, dus er zit ook geen scheur in. en zou me keering lek zijn dan slipt me koppeling en dat deetie ook niet.

ik zeg niet dat ik iets geraakt heb(beter lezen)

ik zei dat ik over een hobbeltje ging op de snelweg.

Daarom vind ik het ook vaag als je olie aftap blijft er altijd een beetje in staan zoals jij zeg.

me koppeling is 9000 km geleden vervangen, dus misschien heb ik dat kleine beetje olie wel in die 9000 km opgereden.

ook zei ik dat er geen leksporen zijn te zien, dus er zit ook geen scheur in. en zou me keering lek zijn dan slipt me koppeling en dat deetie ook niet.

olie verbruiken, zoals bij een motor, kan een versnellingsbak niet.

wat wel misschien kan zijn is dat het laatste beetje olie verbrand is omdat het te heet geworden is.

weet ff niet zeker of dat kan bij een versnellingsbak

Terug
Naar boven