• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

f20 bak stuk.

olie verbruiken, zoals bij een motor, kan een versnellingsbak niet.

wat wel misschien kan zijn is dat het laatste beetje olie verbrand is omdat het te heet geworden is.

weet ff niet zeker of dat kan bij een versnellingsbak

nee dat weet ik want het is een gesloten systeem, maar misschien kan het wel verbranden en dan koekt het helemaal aan ofso.

ik vind het in iedergeval heel vaag, want het laatst dat ik bij een garage ben geweest is 9000 km terug voor die koppeling. verder is er niks aan gedaan.

en de olie kan niet zomaar weg zijn, dus ik denk dat die garage er iets mee te maken heb, maarja bewijs dat maar eens...

nee dat weet ik want het is een gesloten systeem, maar misschien kan het wel verbranden en dan koekt het helemaal aan ofso.

ik vind het in iedergeval heel vaag, want het laatst dat ik bij een garage ben geweest is 9000 km terug voor die koppeling. verder is er niks aan gedaan.

en de olie kan niet zomaar weg zijn, dus ik denk dat die garage er iets mee te maken heb, maarja bewijs dat maar eens...

Misschien leerling monteurtje ofzo wat ja zegt dattie et vervangen heeft. en niet gedaan.. weet jij veel. Tis igg mooi k*t voor je..

Misschien leerling monteurtje ofzo wat ja zegt dattie et vervangen heeft. en niet gedaan.. weet jij veel. Tis igg mooi k*t voor je..

ik heb zelf ook eens de koppeling vervangen via het inspectie luikje maar toen kwam er GEEN olie uit. het olie peil wel gecontroleerd en die was goed. (5mm onder de plug). als je nog een f20 zoekt ik heb er wel 1 liggen.

ik heb zelf ook eens de koppeling vervangen via het inspectie luikje maar toen kwam er GEEN olie uit. het olie peil wel gecontroleerd en die was goed. (5mm onder de plug). als je nog een f20 zoekt ik heb er wel 1 liggen.

@ Kadettgsicrosser: Hoeveel moet je voor die bak hebben, en hoeveel km is er mee gelopen. en wat voor f20 is het?

@ Kadettgsicrosser: Hoeveel moet je voor die bak hebben, en hoeveel km is er mee gelopen. en wat voor f20 is het?

Heb evt. ook nog wel een F20 bak liggen in Hilversum...

Raar verhaal, die olie kan nergens heen en zo'n bak blijft met olie ver onder pijl (zoals je gemerkt hebt) nog super goed lopen voor jaren. Die bakken zijn zowat onverwoestbaar! Verbranden lijkt me ook stug, zou je ook geroken moeten hebben...

Heb evt. ook nog wel een F20 bak liggen in Hilversum...

Raar verhaal, die olie kan nergens heen en zo'n bak blijft met olie ver onder pijl (zoals je gemerkt hebt) nog super goed lopen voor jaren. Die bakken zijn zowat onverwoestbaar! Verbranden lijkt me ook stug, zou je ook geroken moeten hebben...

Kan een haarscheurtje in het pannetje zijn misschien....

In koude toestand zie je het niet en bij hitte een klein beetje open, dan verlies je best je olie. :hmmz

En zo sterk zijn nu ook weer niet, heb er achter de LET al 2 gesloopt :jerry

Kan een haarscheurtje in het pannetje zijn misschien....

In koude toestand zie je het niet en bij hitte een klein beetje open, dan verlies je best je olie. :hmmz

@Corsa_GSi wrote:

dat heeft dan eerder met je rijstijl te maken...

Ik rij al jaren met een f20 die best mishandeld wordt.

Bak draait prima opzich..

@Corsa_GSi wrote:

@corsaboy wrote:@Corsa_GSi wrote:

En zo nog meerderen...

Alles is kapot te krijgen als je het in handen geeft van een gekwalificeerd sloper natuurlijk! ;) Ik vind mensen die er wel lang mee doen representatiever dan mensen die ze achter elkaar slopen wat dat betreft....

En hoe oud waren die bakken al toen jij ze ging gebruiken??

@corsaboy wrote:@Corsa_GSi wrote:

En zo nog meerderen...

Alles is kapot te krijgen als je het in handen geeft van een gekwalificeerd sloper natuurlijk! ;) Ik vind mensen die er wel lang mee doen representatiever dan mensen die ze achter elkaar slopen wat dat betreft....

En hoe oud waren die bakken al toen jij ze ging gebruiken??

Terug
Naar boven