• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

f20 bak vraagje

kipracing

Post weinig
hallo, zijn er ook vraagbaak boekjes over de f16/f18/f20 versnellingsbakken?ik kan hier niks over vinden. en is er speciaal gereedschap voor nodig?

ik hoor het wel

gr jan

Niet echt speciaal gereedschap nodig, wel is het handig om een lagertrekker bij de hand te hebben. Ik zou wel evt een handleiding erbij zoeken van Haynes ofzo, of je moet het echt bij het uit elkaar halen zo neerleggen en opschrijven dat je ook weer weet hoe ie in elkaar moet... :vertag.

Om de vijfde versnellingstandwiel eraf te trekken heb je wel een aparte poelietrekker nodig.

Je kunt er zeer slecht onderkomen en deze zit muur vast.

Ik heb uiteindelijk na 2 bakken een orginele Opel trekker gekocht omdat ik de ellende zat was.

Er er zitten aparte borgveren in de bak zonder gaatje waar je de tang in kan steken.

Er zitten twee schuine kanten aan.

Eigenlijk heb je hier ook een aparte tang voor nodig.

Het gaat wel met normale tangen maar het is niet makkelijk.

En je hebt gewoon geduld nodig. En eerst goed kijken voordat je verder gaat met het loshalen.:vertag

Ga je een bak voor de cross klaar maken??

Hey Jan, ik haw hjir ie e Tille wol een Vraagbaak te lizzen wer't ien stjit hoest san bak ut mekoar healje mast, myst wol ffkes liene ost wolst

das toch gewoon goed te lezen.. ik woon 250km van friesland, en ik versta en lees t gewoonking:

hmmz,

ik snap de zin wel,alleen niet compleet zegmaar

ennu, ik woon rond de 220km daar vandaan... dus snap nie dat jij dat kan lezen hoor ^^

origineel gepost door folkyc20xe

Hey Jan, ik haw hjir ie e Tille wol een Vraagbaak te lizzen wer't ien stjit hoest san bak ut mekoar healje mast, myst wol ffkes liene ost wolst

Oke ik ga het proberen te vertalen :jerry

Hey Jan, Ik heb hier een kast vol met vraagbaken .......waarin staat hoe je zo'n bak uit elkaar halen moet, mischien wil je het ff lenen?

Zoiets? :wtf

Hey Jan, ik heb hier in Kootstertille wel een vraagbaak liggen, waar in staat hoe je zo'n bak uit elkaar halen kan, mag je wel even lenen als je wil.

Nee ik ben geeeeen fries, ik heb anti-fries in mijn auto.

origineel gepost door Miruni

ja ik rij met geheel orginele 3.55 f20 bak maar mag graag rommelen en zien of het beter kan. voorheen croste ik met peugeot 306 167pk en die bakken kan ik bijna blind in en uitmekaar halen:cool: van de opel heb ik al een f16 met de hamer gesloopt en zoek nu ff uit hoe het heel uit mekaar kan.

@ folkert, ik wip wel es even aan voor dat boekje,copieer dan even wat mij intreseert :thumbup

gr jan

Niet echt speciaal gereedschap nodig, wel is het handig om een lagertrekker bij de hand te hebben. Ik zou wel evt een handleiding erbij zoeken van Haynes ofzo, of je moet het echt bij het uit elkaar halen zo neerleggen en opschrijven dat je ook weer weet hoe ie in elkaar moet... :vertag.

Om de vijfde versnellingstandwiel eraf te trekken heb je wel een aparte poelietrekker nodig.

Je kunt er zeer slecht onderkomen en deze zit muur vast.

Ik heb uiteindelijk na 2 bakken een orginele Opel trekker gekocht omdat ik de ellende zat was.

Er er zitten aparte borgveren in de bak zonder gaatje waar je de tang in kan steken.

Er zitten twee schuine kanten aan.

Eigenlijk heb je hier ook een aparte tang voor nodig.

Het gaat wel met normale tangen maar het is niet makkelijk.

En je hebt gewoon geduld nodig. En eerst goed kijken voordat je verder gaat met het loshalen.:vertag

Terug
Naar boven