• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

F20 of F28?

Hallo,

Ik rijdt een corsa b gsi, heb eerst een c20xe gereden met een f20 bak en nu rijdt ik al een tijdje met een c20let met daarachter een f20.

Opzich niks aan de hand:P, maar nu ga ik een nieuwe motor opbouwen die +- tegen de 300pk aan gaat zitten.

Nu ben ik dus al een tijdje aan het twijfelen of ik op die nieuwe motor ga rijden met een f20 of f28, aangezien ik in mijn omgeving alleen maar verschillende verhalen hoor over de f28.:hmmz

de een zweert het op die bak en de ander weer niet.

Nu heeft een vriend van me 2 f28 bakken liggen en wordt de keuze wel erg aantrekkelijk, het nadeel echter is dat ik laatst een racekoppeling heb gekocht voor de f20.

Ik zit te denken aan het gewicht van zo'n f28 omdat het uiteindelijk in een b corsa komt en de wegligging ook wel belangrijk is.:vertag

Ook wil ik graag weten wat de verschillen zijn tussen de bakken qua rijgedrag/koppel, en het schakelen opzich zelf.

Graag hoor ik van jullie ervaringen/meningen en opmerkingen.

Alvast bedankt!

Groetjes Rob

zoveel pk en koppel zal een F20 niet trekken, een F18 wat veel mensen hebben zal het ook zwaar hebben, dus denk dat een F28 wel noodzakelijk is.

Maar er zijn hier op het forum mensen met veel practijk ervaring die er meer over kunnen vertellen

zoveel pk en koppel zal een F20 niet trekken, een F18 wat veel mensen hebben zal het ook zwaar hebben, dus denk dat een F28 wel noodzakelijk is.

Maar er zijn hier op het forum mensen met veel practijk ervaring die er meer over kunnen vertellen

ben het eens met sw. de f28 blijft duur en daarbij hebben veel van die bakken last van krakende syncromesh ringen.

persoonlijk zou ik liever een f18 kopen en dan met het geld dat ik in me zak houd, een sper diff kopen ;)

ben het eens met sw. de f28 blijft duur en daarbij hebben veel van die bakken last van krakende syncromesh ringen.

persoonlijk zou ik liever een f18 kopen en dan met het geld dat ik in me zak houd, een sper diff kopen ;)

hmm,:hmmz

Dan gaat het hier neem ik aan wel over zon f18 plus geloof ik he?

wat zijn dan weer de precieze verschillen tussen de f20 en f18, wat maakt de f18 weer sterker dan de f20?

En wat doet een f18 op rijgedrag, toerenverloop etc?

Alvast bedankt voor de reacties maar ben er nog steeds niet uit!:angel

hmm,:hmmz

Dan gaat het hier neem ik aan wel over zon f18 plus geloof ik he?

wat zijn dan weer de precieze verschillen tussen de f20 en f18, wat maakt de f18 weer sterker dan de f20?

En wat doet een f18 op rijgedrag, toerenverloop etc?

Alvast bedankt voor de reacties maar ben er nog steeds niet uit!:angel

F28 is flink zwaarder, dan een F18/20.

Door de 6de versnelling is er een positief verbruiksverschil tov een F18/20 (bij F18 meer).

F28 kan het vermogen wel aan (zelf getest met als resultaat 2 kapotte F20's).

F18 houdt het uit eindelijk ook niet!

Door de 6de versnelling is er een positief verbruiksverschil tov een F18/20 (bij F18 meer).

origineel gepost door gsi-maffia

Ik zou gewoon voor de F28 gaan.. deze is sterk genoeg en ontwikkeld voor de C20LET

Wat ik hier weer allemaal lees heeft voornamelijk weer eens met geld te maken, en ik zou daar

niet op bezuinigen.. ik rijd al 10 jaar met een F28 in mijn Kadett en heb er geen problemen mee gehad

t is wel waar dat de synchromesch van de 2e versnelling problemen kan geven.. maar ja een F20 van 20 jaar

oud is ook niet alles..

ik vind de f18/20 bakken ook wat soepeler schakelen als een f28 en de bakverhoudingen zijn anders, wat voor sommige een voordeel is :) . verbruik zou met een lange f18 plus niet veel moeten schelen met een f28 daar ze ongeveer dezelfde eindverhouding hebben .daarbij zie je bij een corsa b wel dat de f28 redelijk zwaar is, hé servaas ;) .

Ik zou gewoon voor de F28 gaan.. deze is sterk genoeg en ontwikkeld voor de C20LET

Wat ik hier weer allemaal lees heeft voornamelijk weer eens met geld te maken, en ik zou daar

niet op bezuinigen.. ik rijd al 10 jaar met een F28 in mijn Kadett en heb er geen problemen mee gehad

t is wel waar dat de synchromesch van de 2e versnelling problemen kan geven.. maar ja een F20 van 20 jaar

oud is ook niet alles..

ik vind de f18/20 bakken ook wat soepeler schakelen als een f28 en de bakverhoudingen zijn anders, wat voor sommige een voordeel is :) . verbruik zou met een lange f18 plus niet veel moeten schelen met een f28 daar ze ongeveer dezelfde eindverhouding hebben .daarbij zie je bij een corsa b wel dat de f28 redelijk zwaar is, hé servaas ;) .

@ gsi-maffia (ik geloof eric:angel): Geld is voor mij niet het probleem maar wil gewoon weten wat het beste is.

Denk dat ik na al deze informatie toch maar voor de f28 ga.:hmmz

iig alvast bedankt allemaal

@ gsi-maffia (ik geloof eric:angel): Geld is voor mij niet het probleem maar wil gewoon weten wat het beste is.

Denk dat ik na al deze informatie toch maar voor de f28 ga.:hmmz

iig alvast bedankt allemaal

origineel gepost door sw16v

Nee natuurlijk het groeit ons allemaal op de rug? :sleeping :sleeping

natuurlijk heeft het met centen uit te staan, 9 vd 10 f28 bakken die los liggen van een c20let, die te koop staan daar is wat mee.

dus waarom zou je daar een paar honderd euro's voor neer tellen als je dan toch 2x moet. (als het tegen zit hé...)

mooi voor je dat je al 10jaar probleemloos rijdt met de f28,

10jaar rijden is +100.000km frissere bak hé....

How how, geen ruzie hier he:P

het is natuurlijk wel waar wattie zegt, goedkoop is vaak duurkoop.

Daarnaast ben ik het met jou ook eens dat je nooit weet wat je koopt, dat blijft met alles.

origineel gepost door sw16v

Nee natuurlijk het groeit ons allemaal op de rug? :sleeping :sleeping

natuurlijk heeft het met centen uit te staan, 9 vd 10 f28 bakken die los liggen van een c20let, die te koop staan daar is wat mee.

dus waarom zou je daar een paar honderd euro's voor neer tellen als je dan toch 2x moet. (als het tegen zit hé...)

mooi voor je dat je al 10jaar probleemloos rijdt met de f28,

10jaar rijden is +100.000km frissere bak hé....

How how, geen ruzie hier he:P

het is natuurlijk wel waar wattie zegt, goedkoop is vaak duurkoop.

Daarnaast ben ik het met jou ook eens dat je nooit weet wat je koopt, dat blijft met alles.

Originally posted by Corsa_GSi

omdat jij altijd pech hebt met bakken.

ik weet niet hoe het je lukt maar ik heb f20 bakken gezien waar 300+ pk's op staan en welke het gewoon volhouden.

Terug
Naar boven