• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

facelift bumper+grill astra H

Opeltje17

Woont hier bijna
Hallo,

Is een bumper met grill uit 2008 zo te monteren op een astra H uit 2006 onder facelift of moeten er dingen worden gewijzigd.

Luuk

Past niet, ik wilde het ook, maar je moet de hele zooie verzagen volgens de dealer.

Heb het toen op alleen een chrome strip gehouden

Of je zet een hele facelift front erop dus schermen bumper plus bumperbinnenkant motorkap gril eventueel de koplampen.

Als je dat voor ene prikkie kan vinden

Ja, dan zou je bij jraaf in z'n topic moeten kijken, die heeft z'n C1-Vec voorzien van C2-Vec. Dan kun je een beetje zien hoeveel werk het is.

ja dat had ik al gezien dat heeft mij ook aan het denken gezet, maar als ik zo een facelift astra en één van voor de facelift naast mekaar zet zie ik in de motorkap geen verschil mischien toch maar is passen en meten.

Koplampen zijn hetzelfde, heb 2 weken geleden nog koplampen in gebouwd die zowel in een 2005 als in een 2009 Astra H passen.

Toch twijfel ik over de motorkap. Omdat de bumper veel spitser is is de grille ook spitser en daardoor zou de bovenkant van de grille ook nog wel eens anders qua vorm kunnen zijn dan de pre-facelift grille.

Is overigens zeer makkelijk zelf te controleren als je een facelift grille weet te bemachtigen.

De schermen zijn meen ik wel exact hetzelfde.

ok,

ik heb een facelift bumper op een pre face lift auto:

wat moet er gebeuren:

de isomo die op de bumperbalk zit vervangen,

facelift bumper steken

facelift grill steken.

voor de rest is alles hetzefde bij een face lift en pre face lift.

dus koplampen, motorkap, fenders zijn allemaal hetzelfde.

Oke bedankt voor je antwoord, kon ook al helemaal geen verschil zien tussen de motor kap en voor schermen.

Luuk

@Juffer1 wrote:Koplampen zijn hetzelfde, heb 2 weken geleden nog koplampen in gebouwd die zowel in een 2005 als in een 2009 Astra H passen.

Toch twijfel ik over de motorkap. Omdat de bumper veel spitser is is de grille ook spitser en daardoor zou de bovenkant van de grille ook nog wel eens anders qua vorm kunnen zijn dan de pre-facelift grille.

Is overigens zeer makkelijk zelf te controleren als je een facelift grille weet te bemachtigen.

De schermen zijn meen ik wel exact hetzelfde.

Ik heb toendertijd een OPC voorbumper met bijpassende gril geplaatst,die zijn beide een stuk spitser,maar passen gewoon hoor met je motorkap

Terug
Naar boven