• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Fail/Owned en andere grappige plaatjes..

Nee, want een Ferrari deelt geen enkel onderdeel met een Panda ;)

Een Inca staat wel op hetzelfde chassis als een Caddy. Net als dat de Ibiza in essentie een Polo is, of een Leon stiekem een Golf.

VW, Seat, Skoda en Audi delen ongelofelijk veel onderdelen, en het zijn in essentie dan ook dezelfde auto's met hetzelfde weggedrag en vaak zelfs hetzelfde dashboard, maar iets andere bodypanelen en een ander embleem er op.

De nieuwe Opel Combo lijkt ook verdomd veel op een Fiat Doblo, omdat het stiekem ook dezelde auto is.

Op de meeste onderdelen onder de motorkap van mijn Ibiza staan 3 of 4 logo's, Audi, Seat, Volkswagen en op een aantal onderdelen staat ook Skoda vermeldt.

Veel onderdelen worden zeer intensief gedeeld, maar het uiterlijk en rijgedrag verschillen behoorlijk. Niet te vergelijken met de Combo en Doblo, dat zijn exact dezelfde wagens met een andere badge.

Deze mededeling kwam ik tegen in een WC van het personeel van een groot Noord-Nederlandse gemeente:

Aangezien deze mn werkgever is, zal ik die hier niet benoemen :vertag

Wat een viespeuken, die ambtenaren :puke

Rik :)

Je hebt er niet per see en F40 voor nodig.

Met de speedster zou het ook moeten kunnen.

(is wel een elise, maar hoogte is hetzelfde)

[youtube:1af6bd4s]

Klein motorbrandje te blussen ;)

Foto550-PRRWQT4H.jpg

dat komt omdat de klep open staat

Mijn T4 Transporter is ook zo aan zijn eind gekomen, hij was eerst rood, toen wit (verzinkte carrosserie) en later weer rood

Als de tank maar vol is wil hij wel fikken

Nou, die hitte is zo intens dat het kunststoffen hoes gewoon smelt hoor.

Ik verzeker je: die reservewiel is een "shop" van de eerste orde !

wel eens bij een autobrand gestaan ?

Eerlijk gezegd, niet zo interessant of deze geshopt was of niet ... ik vraag me eerder of onderstaande eigenaar aan het shoppen was toen zijn rode bolide begon te branden ;)

Foto550-QTB8SEUI.jpg

@KadAstra-EF wrote:Nou, die hitte is zo intens dat het kunststoffen hoes gewoon smelt hoor.

Ik verzeker je: die reservewiel is een "shop" van de eerste orde !

wel eens bij een autobrand gestaan ?

Mijn eigen auto (Transporter) is met volle tank helemaal uitgebrand dus weet wat het is om er naast te staan, helemaal zuur als het je eigen auto is.

Resultaat, schade aan de boom en de klinkers iets van 15.000 euro, ze rekenen gewoon hoeveel jaar de boom nog had kunnen staan keer een bepaald bedrag en de klinkers hebben ze helemaal niets aan gedaan.

Boomchirurg (in net pak) kwam er bij met een ladder, zaagde een takje af om te kijken voor hoeveel procent hij verbrand was, hier een foto van gemaakt voor in het rapport.

Verzekering heeft uiteindelijk een lager bedrag uitgekeerd (kreeg per ongeluk de correspondentie)

Van het uitgekeerde bedrag heeft de gemeente een bankje laten plaatsen, omdat een gemeente namelijk niet mag verdienen.

@JohnSmith wrote:de 458 schijnt er na hard rijden nog wel eens last van te hebben. maar van deze had ik het nog niet gezien.

Klopt, er was een gemakkelijk ontvlambare lijm gebruikt in de wielkasten waar de uitlaten vlak langs liepen. Is een recall voor geweest.

Terug
Naar boven