• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Familie Bos Vectra STW total loss :(

Bedankt voor de complimenten :wors

We willen zeker de bumpers/skirts in kleur laten spuiten, maar dit jaar al genoeg kosten gehad :vertag

Eerst weer even een beetje sparen

Nice look! Zou je niet gewoon leds in de bestaande mistlampen doen? Zijn zo mooi nl...

Hoe dan ook: weer strak in t pak :thumb

Greetz Emiel

Gister is de vec weer door de keuring gekomen!

Gelijk grote beurt laten doen.

Volgende week zaterdag wordt de vec getuned door Tunex! We laten een dynorun voor en na doen, EGR weg laten schrijven en de Dpf wordt leeg gehaald, dicht gezet en uitgeschreven!

Strakke Vectra hoor! :thumb De meningen over Tunex zijn online erg verschillend. Ik heb er persoonlijk erg goede ervaring mee met onze oude golf 4 TDI. Die kwam goed van de plek af na het plaatsen van de chip. Benieuwd naar jouw ervaring ;)

@Blackbull wrote:Strakke Vectra hoor! :thumb De meningen over Tunex zijn online erg verschillend. Ik heb er persoonlijk erg goede ervaring mee met onze oude golf 4 TDI. Die kwam goed van de plek af na het plaatsen van de chip. Benieuwd naar jouw ervaring ;)

Thnx! Ja klopt heb ik ook gelezen, maar ik heb met verschillende tuners contact gehad en bij hun kreeg ik heel duidelijk uitleg, het is maatwerk en bij ons in de buurt.

Zal zeker mijn ervaring delen.

Zo vandaag bij Tunex geweest!

Ze hebben eerst de DPF verwijderd en daarna op de testbank gezet, omdat we vandaag de enige waren die testruns lieten doen kon de vec blijven staan tijden het tunen.

Hier een testrun na DPF verwijdering maar voor het tunen:

Hier een testrun tussendoor:

En de laatste testrun met de eerste erbij:

En nog van de vec:

Tunex zei dat de vec na 300 km uit zou komen op 410nm en 170 pk niet slecht dacht ik zo.

Wel leuk om te zien dat jou Vec voor de tuning al 16 pk meer heeft dan fabrieks opgave

Veel plezier met je extra pk's king:

Mooie koppel waarden :thumb Vraag mij alleen af hoe ze er bij komen dat na 300 km rijden ze hoger zouden komen te liggen :hmmz

@Riemersma, ' Wel leuk om te zien dat jou Vec voor de tuning al 16 pk meer heeft dan fabrieks opgave', Dat komt waarschijnlijk omdat ze eerst het DPF leeg gehaald hebben, da's dan je vermogenswinst door minder tegendruk :angel

Groet jraaf

@jraaf wrote:Mooie koppel waarden :thumb Vraag mij alleen af hoe ze er bij komen dat na 300 km rijden ze hoger zouden komen te liggen :hmmz

@Riemersma, ' Wel leuk om te zien dat jou Vec voor de tuning al 16 pk meer heeft dan fabrieks opgave', Dat komt waarschijnlijk omdat ze eerst het DPF leeg gehaald hebben, da's dan je vermogenswinst door minder tegendruk :angel

Groet jraaf

Thnx :thumb

Ja klopt daarom heb ik het ook erbij gezet ;)

Ze zeiden dat na 300 km de motor gewend was aan de nieuwe instellingen.

Terug
Naar boven